رابطه ی تغذیه و اعتماد به نفس در کودکان :       آیا می دانید تغذیه تاثیر بسیار ...



 

تغذیه کودکان , اعتماد به نفس کودکان , سو تغذیه کودکان

 

 

آیا می دانید تغذیه تاثیر بسیار مهمی در اعتماد به نفس کودکان دارد ؟

 

یک متخصص تغذیه گفت: سوءتغذیه موجب بروز اختلالات رفتاری، افزایش ابتلا به عفونت‌ها، از دست دادن اعتماد به نفس و انزواطلبی در كودكان می‌شود.


وی گفت:كمبودهای تغذیه‌ای در كودكان از رشد بالقوه آنها جلوگیری می‌كند.


كمبود‌های تغذیه‌ای موجب كاهش سرعت رشد جسمی، لطمه دیدن نمو بدنی، و كم شدن توانمندی ذهنی كودك می‌شود. هنوز گروهی از كودكان ایرانی از كوتاهی قد، لاغری و ضعف رنج می‌برند.


ایشان افزود: اغلب این كمبودهای تغذیه‌ای، بیش از اینكه با نداشتن امكان تهیه غذا مربوط باشند، با بی اطلاعی از ارزش تغذیه‌ای مواد غذایی مختلف مرتبط هستند.


از پیامدهای دریافت ناكافی غذا می‌توان به كارآیی جسمی و ذهنی پائین، كه به افت تحصیلی و ضعف جسمی منجر می‌شود، كافی نبودن سلامت استخوان‌ها كه گاه به بدشكلی اندام و اغلب به كوتاهی قد می‌انجامد، كندی بهبود جراحات، زود به زود بیمار شدن و خیلی دیر بهبودی یافتن از بیماری‌ها، نامرتبی دوران ماهانه در دختران، بی حس و حالی، از حال رفتن، خواب آلودگی اشاره كرد.


وی اضافه كرد: افزایش بروز اختلالات سلامت، افزایش ابتلا به عفونت‌ها، افزایش مرگ و میر، خستگی، بی‌حالی، بی‌تفاوتی، اختلالات شنوایی و بینایی، كاهش ضریب هوشی و اختلالات رفتاری، از دست دادن اعتماد به نفس، انزواطلبی، كاهش مهارت فنی، كاهش موفقیت تحصیلی و همچنین ضعف در كسب مهارت‌های شغلی آینده، ‌كاهش ظرفیت كاری و كاهش درآمد جامعه در آینده، افزایش هزینه مراقبت‌های بهداشتی از دیگر عوارض كمبود‌ تغذیه در كودكان است.

 

منبع : farsnews.com

 


ویدیو : رابطه ی تغذیه و اعتماد به نفس در کودکان