رابرت کیوساکی: از بی کار شدن اصلا نترسید! : اگر در محل کارتان اطلاعیه ای درمورد ...


اگر در محل کارتان اطلاعیه ای درمورد تعدیل نیرو به چشم تان خورده، منتظر نمانید تا بعد از دست دادن کارتان به فکر شغل بعدی خود باشید. این چند روز به شما کمک می کنند تا در صورت از دست دادن شغل خود، راحت تر با این موضوع کنار بیایید و خیلی سریع دنبال یافتن شغلی دیگر باشید. اگر در محل کارتان اطلاعیه ای درمورد تعدیل نیرو به چشم تان خورده، منتظر نمانید تا بعد از دست دادن کارتان به فکر شغل بعدی خود باشید. این چند روز به شما کمک می کنند تا در صورت از دست دادن شغل خود، راحت تر با این موضوع کنار بیایید و خیلی سریع دنبال یافتن شغلی دیگر باشید.

ارزیابی اقدامات بعدی

برای کاهش تنش های ممکن در مورد از دست دادن شغل تان، موقعیت حرفه ای خود را بررسی کنید و از خودتان این سوال ها را بپرسید:

1 – اگر کارتان را سریع تر عوض می کردید، آیا باز هم پست فعلی خود را داشتید؟

2 – اکجا می خواهید در جست و جوی کار تازه ای باشید و چطور برای پروژه بعدی آماده می شوید؟

3 – چه چیزی در شغل فعلی خود آموخته اید که می تواند در شغل های بعدی به شما کمک کند؟

به روز کردن رزومه کاری

رزومه های موثر امروزکارهای قبلی و شغل کنونی و آن چه را در شغل جدید دنبال آن هستید با یک خط نازک از هم جدا می کنند. شما می توانید رزومه خود را بازنویسیکنید تا در مورد سابقه کارهایی که در گذشته انجام داده اید و برجسته ترکردن آن ها نسبت به سمت کنونی خود، توضیح دهید. مثلا اگر شما  سال ها در بخش تامین نیروی انسانی بودید ولی حسابداری را ترجیح می دهید و می خواهید این جنبه از مهارت های خود را نشان دهید، حتما در بخش کارهای فعلی خود، آن چه را در بخش حسابداری انجام داده اید قید کنید.

گسترش شبکه ارتباطاتی

خیلی از افراد استخدام شده به اندازهای که باید شبکه اجتماعی ندارند. اگر احساسات تان به شما می گویند که تغییر شکل نزدیک است، چه شما این تغییر شغل را می خواهید و چه نمی خواهید، وقت آن رسیده که با همکاران سابق خود ارتباط برقرار کنید و آشنایان تازه ای در حرفه کاری خود بیابید. حداقل یک صبحانه یا یک ناهار با افرادی که می شناسید صرف کنید. یادتان باشد در مورد چیزهایی که در زندگی هر دو شما جدید و تازه هستند حرف بنزید و اگر راحت تر هستید از آن ها بخواهید تا شما را به دوستان دیگری معرفی کنند که می توانند بخشی از شبکه حرفه ای شما باشند.

تعیین ارزش تان

خیلی از مردم که در یک شرکت برای مدتی طولانی استخدام هستند، نمی دانند که در بازار کنونی شغل خود چه ارزشی دارند. با مطالعه ای دقیق در بازار به خودتان برای تعیین یک حقوق مناسب باتوجه به تجربه و سطح کارتان در نظر بگیرید. شما به این اطلاعات زمانی که استخدام کننده از شما در مورد حقوقی که دنبال آن هستید سوال می کند، نیاز خواهید داشت.

بسیج مراجع تان

فهرست مراجع خود را مرور کنید و حتما یک همکارف مشتری یا فروشنده ای را که طی سال های گذشته با او کار کرده اید در آن قرار دهید. اگر بتوانید با یکی از روسای قبلی خود تماس بگیرید خیلی بهتر است. حتی می توانید به همکاران قبلی خود هم ایمیل بنزید یا با آن ها تماس بگیرید.

شروع جست و جو برای شغل جدید

از هر طریق ممکن درمورد شرکت ها یا مراکزی که قصد استخدام نیرو دارند اطلاع کسب کنید. وقتی متوجه شدید در چه زمینه ای برای شغل بعدی خود تحقیق و جست و جو می کنید، فرم درخواست استخدام را پر کنید. حتما به یاد داشته باشید که شرکت ها عموما کارمندانی را که هنوز در شرکتی دیگر استخدام هستند را به افراد بیکار ترجیح می دهند.


ویدیو : رابرت کیوساکی: از بی کار شدن اصلا نترسید!