رئیس کل بانک مرکزی:پیشنهاد افزایش نرخ سود سپرده ها در راه شورای پول و اعتبار :



 

 

بانک مرکزی , نرخ ارز بانک مرکزی , دلار بانک مرکزی

 

رئیس کل بانک مرکزی از ارائه طرح افزایش نرخ سود سپرده های بانکی برای ماه های باقی مانده از سال جاری به شورای پول و اعتبار خبر داد.

محمود بهمنی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» درباره افزایش نرخ سود سپرده ها تا پایان سال جاری، اظهار داشت: بانک مرکزی پیشنهاد افزایش نرخ سود سپردهای بانکی را در آینده نزدیک به شورای پول و اعتبار خواهد برد.

وی گفت: اگر اعضاء و سیاست گذاران شورای پول و اعتبار موافقت کنند بانک مرکزی بلافاصله نرخ جدید سپرده ها تا پایان سال را اعلام خواهد کرد.

به گزارش فارس، شورای پول و اعتبار نرخ سود سپرده های بانکی در بسته سیاستی نظارتی امسال به این صورت تصویب کرد که نرخ سود سپرده های یکساله ۵/۱۲درصد و سپرده های دو، سه، چهار و پنج ساله نیز به ترتیب ۱۳، ۱۴، ۵/۱۴ و ۱۵باشد.

کاهش نرخ سود سپرده ها در بسته سال ۹۰ موجب شد تا در ماه های ابتدایی سال که موج آن هم اکنون هم در بازار مشهود است تغییراتی در بازار ارز و سکه و بعضاً سرمایه ایجاد شود چراکه دارندگان سرمایه های نقدی ترجیح دادند برای کسب سود بیشتر سپرده های خود را از بانک ها خارج کرد و در بازارهای سودآور تر سرمایه گذاری کنند.

به همین دلیل بود که بانک مرکزی تصمیم گرفت تا یک بار دیگر پیشنهاد تغییر نرخ سود سپرده ها را به شورای پول و اعتبار ببرد..... /  خبرگزارى فارس

 


ویدیو : رئیس کل بانک مرکزی:پیشنهاد افزایش نرخ سود سپرده ها در راه شورای پول و اعتبار