رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی فرمول جدید روسیه برای مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 را فاش کرد :



سازمان انرژی اتمی , سازمان انرژی اتمی امور حفاظت در برابر اشعه , خرید کارت از سازمان انرژی اتمی

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی فرمول جدید روسیه برای مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 رافاش کرد

«اکبر اعتماد» بنیانگذار و نخستین رییس سازمان انرژی اتمی ایران پس از دیدار هفته پیش خود با مقامات روسیه، فرمول جدید مسکو را برای مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 فاش کرد و گفت: روسیه در پی فرمولی است که هم تهران را متقاعد کند و هم گروه 1+5 راضی باشد.

بنیانگذار سازمان انرژی اتمی ایران افزود:هفته پیش به دعوت روسیه برای شرکت در سمیناری به مسکو رفتم که اتفاقا آقای (سرگئی) ریابکوف نماینده روسیه در گروه 1+5 هم حضور داشت.

اعتماد تصریح کرد: آنچه من از این مذاکرات دریافتم، این بود که روسیه در پی فرمولی است تا از یکسو بتواند روی ایران فشار سیاسی خود را بگذارد و تهران را متقاعد کند که مسکو از منافعش دفاع کرده و از سوی دیگر گروه 1+5 راضی باشد که این کشور زیاد به سمت ایران نرفته است.

اعتماد اظهار داشت: اکنون روسیه در پی بررسی و مذاکره درباره این فرمول است. در واقع، روسیه در پی نوعی روابط و تعامل نسبتا معقول با ایران است تا در آن چارچوب، هر وقت بخواهد به ایران فشار وارد کند و در این، هیچ شکی ندارم.

بنیانگذار سازمان انرژی اتمی ایران در بخش دیگری از این مصاحبه، رویکرد جدید جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی را ستود و گفت: این سیاست منطقی جمهوری اسلامی ایران باید طویل المدت باشد.

اعتماد با بیان این که در حال تجربه فاز جدیدی هستیم که سیاستی «بسیار عالی» اما «سخت و دشوار» است، اضافه کرد: ما در فاز امید هستیم و زمان باید بگذرد تا ما حصل تدبیر را ببینم.

وی همچنین تاکید کرد که تعامل با آمریکا باید فراتر از موضوع هسته ای باشد چرا که اگر این تعامل فراتر رود، موضوع هسته ای حل خواهد شد.

بنیانگذار سازمان انرژی اتمی ایران گفت که باراک اوباما رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا باید درهای گفت و گو با ایران را باز کند./ایرنا


ویدیو : رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی فرمول جدید روسیه برای مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 را فاش کرد