رئیس جمهوری: 94 سال سختی بود : رئیس جمهوری گفت: 94 سال سختی بود كه از آن عبور ...



ریاست جمهوری , روزنامه جمهوری اسلامی , انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

رئیس جمهوری گفت: 94 سال سختی بود كه از آن عبور كردیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر سه شنبه در همایش سرمایه گذاری و توسعه استان كرمان افزود: از یك سو كاهش نرخ نفت و از سوی دیگر اجرایی شدن تصویب برجام به ما فشار آورده بود.


وی بیان كرد: بعد از آن هم اجرای برجام بیش از زمان قبلی كه پیش بینی می شد طولانی و موانع فراوانی نیز توسط مخالفان این برنامه در منطقه ایجاد شد و توانستیم از این مشكلات عبور كنیم.


رئیس جمهوری گفت: به نظر من مجموعه شرایط كشور مخصوصا با پیام انتخابات مجلس شورای اسلامی شرایط بسیار مناسبی را پیش روی ما قرار داده است.


وی اظهار كرد: مثل یك بیایان خشكی كه در انتظار آب بودیم و یك چشمه جوشانی پیش روی ما جوشیدن گرفته است و اكنون باید از این چشمه به درستی و خوبی استفاده شود.


روحانی گفت: برای این وظایفی دولت به دوش داشته و دارد و فرصت های بسیار مناسبی نیز برای بخش غیر دولتی فراهم شده است.


وی تصریح كرد: همیشه معتقد بوده ام و هستم كه بار بخش بزرگ اقتصاد بر دوش غیر دولتی است.


وی گفت: بخش غیر دولتی پول خود را جایی می برد كه سود و امنیت مناسب وجود دارد و در این رابطه سرمایه گذاری در بخش های زیرساختی برای بخش خصوصی دشوار و عمده بار این بخش بر عهده دولت است.


وی اظهار كرد: بخش امنیت، بهداشت، درمان، سلامت و آموزش بر عهده دولت و دولت موظف است كه در بخش امنیت، ضمن تحقق امنیت اجتماعی، امنیت اقتصادی را نیز محقق كند زیرا امنیت اجتماعی به تنهایی كافی نیست.


رئیس جمهوری افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه نقش مهمی داشته است و هرچه همفكری و اهداف و همسویی بین قوای سه گانه بیشتر باشد راحت تر می توانیم به اهداف بلند خود برسیم.


وی گفت: در مدت زمان فعالیت دولت یازدهم تلاش های دولت برای ایجاد امنیت و ثبات به گونه ای بوده كه نخواسته ایم كاری كنیم كه انگشت به دهان باشیم و در این زمینه باید به گونه ای برنامه ریزی كنیم كه قابل فهم و پیش بینی باشد.


روحانی افزود: اگر اقتصاد قابل پیش بینی نباشد، درست نیست و تلاش دولت این بوده این ثبات را ایجاد كند تا مردم هر روز با شگفتی مواجه نشوند و سرمایه گذاران نیز بتوانند به درستی برنامه ریزی كنند.


وی گفت: اگر ارتباط با دنیا تسهیل نشود، كار برای سرمایه گذار دشوار می شود.


رئیس جمهوری ادامه داد: تلاش ما این بوده كه مساله و معضل ارتباطات با دنیا را حل و فصل كنیم و می دانید خراب كردن ارتباط با دنیا در كمترین زمان ممكن است اما درست كردن آن دشوار است و زمان می برد و نیاز به همراهی و همفكری دارد.


وی گفت: در این مدت كار بسیار خوبی انجام شده است و افكار عمومی دنیا و نظر جهان نسبت به ایران نسبت به سه سال قبل متفاوت است و امروز دید دیگری نسبت به ایران وجود دارد و اعتماد به آینده امروز ایران از سه سال قبل بیشتر شده است.


روحانی گفت: همه تلاش این بوده كه این اعتماد ایجاد شود.


وی ادامه داد: باید شیوه قانون گذاری، آیین نامه نویسی و سایر موارد مربوط به حوزه اقتصادی و سایر حوزه ها شفاف باشد.


روحانی گفت: مجموعه اقدامات انجام شده شرایط ما را نسبت به گذشته متفاوت كرده است.


وی تصریح كرد: سبك و برنامه دولت كاملا معلوم است كه چگونه می خواهد بخش غیر دولتی و بخش خصوصی فعال شوند و به صحنه آیند.


رئیس جمهوری گفت: اگر دولت خود را رقیب بخش خصوصی بداند مشكلات حل نمی شود اما اگر دولت خود را تسهیل گر بداند، مشكلات حل می شود و امروز نگاه دولت به بخش خصوصی بر تسهیل سازی این روند است.


وی افزود: بیشترین سرمایه گذاری در حوزه آب در دولت یازدهم شده است و روز به روز شاهد اقدامات بیشتری در این حوزه خواهیم بود.


رئیس جمهوری با اشاره به طرح های در دست اقدام در سه استان كشور گفت: باید با برنامه ریزی كاری كنیم كه دولت برای حل مشكلات حوزه آب وارد صحنه شود.


وی افزود: برای آنكه مشكلاتی مانند آب حل شود نیازمند فناوری و برنامه ریزی درست هستیم و اهرم قیمت در این حوزه یكی از راهكارهاست.


وی بیان كرد: همزمان باید از شیوه های مختلف برای صرف جویی، تبدیل آب شور به شیرین و انتقال آب از منطقه ای به منطقه دیگر استفاده كنیم.


روحانی گفت: دولت تاكید داشته در بخش دولتی به وظایف خود عمل كنیم و بخش غیردولتی هم وارد شود.


وی افزود: شرایط كشور ما به گونه ای است كه اگر كسی بخواهد امنیت سرمایه گذاری را زیر سئوال ببرد مانند آن است كه امنیت اجتماعی ما را زیر سئوال برده است.


رئیس جمهوری گفت: در بخش كشاورزی به مسائل فرا سرزمینی نیز توجه شده است.


وی اظهار كرد: به امید خدا با شرایطی كه در بخش كلان اقتصادی در دست انجام است و امنیت موجود در كشور و نیز استعدادهای موجود، بتوانیم تحول خوبی را برای كشور و استان كرمان ایجاد كنیم.


روحانی از بخش اجرایی استان كرمان در راستای تلاش برای ایجاد زمینه بهتر تقدیر كرد و گفت: یكی از مشكلات موجود در حوزه بانكی است كه به امید خدا مشكلات آن حل شود.


دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان، شركت در نشست توسعه و سرمایه گذاران، بازدید و افتتاح چند پروژه، حضور در شورای اداری استان و نشست خبری از جمله برنامه های سفر دو روزه رئیس جمهوری به دیار كریمان است.


روحانی پیش از این نشست با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان كرمان دیدار كرد.


معاونان رئیس جمهوری و وزیران در این مدت به عنوان نمایندگان رئیس جمهوری به شهرستان های استان سفر و در دیدارهای مردمی و نشست با مسئولان محلی، وضعیت مناطق مختلف را بررسی می كنند.

 


ویدیو : رئیس جمهوری: 94 سال سختی بود