رئیس‌جمهور: شهروند درجه 2 نداریم :   اخبار سیاسی - طنین زنده باد اتحاد در سیستان ...



شهروند , روزنامه شهروند , رییس جمهور

 

اخبار سیاسی - طنین زنده باد اتحاد در سیستان و بلوچستان
 رئیس‌جمهور: شهروند درجه 2 نداریم

رئیس‌جمهور صبح دیروز به استانی دیگر سفر کرد. مقصد سفر دکتر روحانی استانی بود که از بهمن ماه سال گذشته افکار عمومی ایران و جهان متوجه آن و دلیلش هم ربایش و گروگان گرفته شدن 5 سرباز بود. 

استان سیستان و بلوچستان از جمله استان‌های محروم کشور محسوب می‌شود که از بسیاری موارد دارای مشکلاتی است اما مردم این خطه از سرزمینمان با گذشت و ایثار خود برای آرامش کشور چشم خود را بر روی این مشکلات بستند.

 

استقبال مردم استان سیستان و بلوچستان از تیم دولت بی‌نظیر بود تعدادی از مردم استان با بر تن کردن لباس‌های محلی استقبال خود از رئیس‌جمهور را از محل فرودگاه زاهدان آغاز کردند. همچنین نیز در جریان این مراسم استقبال تعدادی از مردم با در دست داشتن پرچم ایران و عکس‌های رئیس‌جمهور و مقام معظم رهبری مسیر منتهی به ورزشگاه 17 شهریور محل سخنرانی رئیس‌جمهور را طی کردند.

 

در برخی از بنرهای موجود در مسیر نوشته شده بود «روحانی با تو همراهیم تا فرداهای سبز و پرامید». مجری مراسم استقبال از رئیس‌جمهور، رضا رشیدپور بود که گفت: در سفر 9 ماه پیش کاروان تدبیر و امید به استان سیستان و بلوچستان شعار «دکتر کلید را رو کن دنیا را زیر رو کن» جان گرفت و به سایر شهرها رسید که مردم نیز دوباره این شعار را سر دادند. رئیس‌جمهور به همراه برخی از اعضای دولت همچون عبدالرضا رحمانی فضلی، اکبر ترکان، حمید چیت چیان، محمود علوی، علی یونسی و محمد نهاوندیان وارد زاهدان شد مورد استقبال آیت‌ا... عباسعلی سلیمانی امام جمعه زاهدان و مولوی اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان، علی اوسط هاشمی استاندار و همچنین برخی دیگر از مقامات محلی قرار گرفت.

خبرسازی در آستانه یک سفر
همزمان با سفر رئیس‌جمهور به سیستان و بلوچستان برخی اخبار منتشر شد که شاید ارتباطی با این سفر نداشت اما حادثه خوبی تلقی نمی‌شد. امام جمعه زاهدان خبر از ترور یک معلم در در شهر «راسک» داد و گفت: همزمان با سفر استانی دولت اشرار یک معلم شیعه را در راسک ترور کردند و امیدواریم با این سفر امنیت در این استان بیشتر شده و جلوی فعالیت اشرار گرفته شود.

 

نماینده زاهدان هم گفت: خبردار شدیم یک معلم بیگناه و مظلوم همزمان با سفر رئیس‌جمهور به سیستان و بلوچستان در روستای راسک به شهادت رسیده است. حسین علی شهریاری اعلام کرد : متاسفانه باخبر شدیم یک معلم بیگناه در شهرستان راسک هدف حمله کور تروریست‌های وهابی قرار گرفته است. نماینده زاهدان گفت: این معلم بر اثر تیراندازی جان خود را از دست داده است. «جواد نوروزی» یک فرهنگی شاغل رسمی آموزش و پرورش استان سیستان‌وبلوچستان در روستای حیط در 35 کیلومتری شهرستان راسک به ضرب گلوله افراد ناشناس ترور شد.

تغییر چهره سیستان و بلوچستان تا پایان دولت
رئیس‌جمهور در بدو ورود به استان سیستان و بلوچستان به ورزشگاه 17 شهریور رفت و محل سخنرانی رئیس‌جمهور در شهر زاهدان مملو از حضور مردمی است که سخنرانی حسن روحانی را می‌شنوند. در مراسم سخنرانی رئیس‌جمهور در ورزشگاه 17 شهریور برخی پلاکاردهایی در دست گرفته بودند که روی آنها نوشته شده بود «تکلیف مرزبان دانایی‌فر چه می‌شود». همچنین در برخی پلاکاردها نوشته شده بود «روحانی به دیدار مولانا عبدالحمید آمده است».

 

برخی از مردم در ورزشگاه 17 شهریور پلاکاردهایی در دست داشتند که روی برخی از آنها نوشته شده بود: روحانی باتدبیر خوش آمدی، امید هر ایرانی خوش آمدی. همچنین مردم شعار دادند: یار امام و رهبری به شهر ما خوش آمدی، بوی گل محمدی به زاهدان خوش آمدی. برخی از شعارهای مردم با گویش محلی بلوچ بود و اولین سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در استان سیستان و بلوچستان در شهر زاهدان پس از سر دادن این شعارها آغاز شد. روحانی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید این موضوع را مدنظر دارد که تا پایان دولت چهره استان سیستان و بلوچستان تغییر کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی ضمن این‌که استان سیستان و بلوچستان را دارای اهمیت بسیار زیاد از لحاظ استراتژیک دانست، اظهار کرد: مردمان این استان، مردمانی هستند که در طول تاریخ حافظ مرزهای شرقی کشورمان بوده‌اند. اولین مکانی که رئیس‌جمهور برای حضور در جمع مردم انتخاب کرد، ورزشگاه 17 شهریور بود. رئیس‌جمهور در جمع مردم زاهدان تصریح کرد: ما در این کشور شهروند درجه دو نداریم. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان این‌که برخی فکر می‌کنند استان سیستان و بلوچستان یعنی محرومیت، طوفان‌های شن و ناامنی، اظهار کرد: ‌این چهره، چهره واقعی این استان بزرگ نیست و باید این استان از نو شناخته شود.

 

سیستان و بلوچستان پاره تن ایران است. وی با اشاره به این‌که سیستان و بلوچستان سرزمین ظرفیت‌های بزرگ معدنی، تجاری، ترانزیتی، کشاورزی، آبزیان و سرزمین بسیار مهم برای توسعه خواهد بود، خاطرنشان کرد: این استان گرچه به ظاهر ترکیبی از دو قوم و دو آیین است اما سرزمین برادری، وحدت، همزیستی، دوستی و محبت بوده است. وی در ادامه اظهار کرد: مردم این استان اعم از بلوچ یا سیستانی و اعم از پیروان اهل بیت یا پیروان اهل سنت همه زیر پرچم ایران عزیز و اسلام عزیز گرد آمده‌اند و ما افتخار می‌کنیم پیرو قرآن مجید و سنت پیامبر اسلام هستیم و همه دوستدار خاندان رسالت و اهل بیت (ع) هستیم.


تامین امنیت بر دوش شما مردم است
رئیس‌جمهور خطاب به مردم استان سیستان و بلوچستان گفت: تامین امنیت این استان بر دوش شما مردم است و نیروهای مسلح کمک شما در ایجاد امنیت پایدار در این سرزمین هستند. تمام اقوام، طوایف و پیروان مذاهب همه باید برای تامین امنیت این سرزمین دست به دست هم دهند زیرا ما همه تابع قانون اساسی بوده و زیر پرچم انقلاب و رهبری هستیم و در قانون اساسی این نظام هیچ تفاوتی بین اقوام وجود ندارد و همه از حقوق شهروندی برابری برخوردارند. ما در این کشور شهروند درجه دو نداریم و در این کشور شایسته‌سالاری حاکم است. روحانی همچنین گفت: من خوشحالم که در این استان هم معاون استاندار شیعه و هم از اهل سنت داریم. من خوشحالم که هم فرماندار شیعه و هم فرماندار اهل سنت و هم فرماندار مرد و هم فرماندار زن داریم. ما تفاوتی میان پیروان مذاهب، اقوام و جنسیت قائل نیستیم.

سپاس مردم ایران از ریش سفیدان
رئیس‌جمهور با اشاره به حادثه گروگانگیری مرزبانان کشورمان اظهار کرد: مردم غیور این استان در این قضیه یکصدا بودند و ندای استقامت و ندای نپذیرفتن حرف زور را سر دادند. من سپاس مردم ایران را به مردم شیعه و سنی، علمای شیعه و سنی و تمام ریش سفیدان این استان تقدیم می‌کنم. وی در ادامه با بیان این‌که به غیر از امنیت باید توسعه در این استان شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: در این سفر تلاش برای کشف و شناسایی معادن ذی‌قیمت مس، روی، قلع، طلا و آهن استان شروع می‌شود و هشت گروه شناسایی که بعدها این گروه‌ها نیز افزایش پیدا می‌کنند برای استخراج معادن این استان آغاز به کار می‌کنند.

 

رئیس‌جمهور در ادامه افزود: آماده سازی مجتمع‌های پتروشیمی در ایرانشهر آغاز شده است و ایجاد منطقه ویژه برای پتروشیمی در ایرانشهر با کمک بخش خصوصی و حمایت دولت انجام می‌شود. همچنین پروژه آب‌های تحت فشار برای کشاورزی در حدود 100 هزار هکتار اجرا می‌شود. طرحی هم برای کشاورزی استان مدنظر است که فردا در زابل بیان می‌کنم. وی در ادامه با اشاره به این‌که در آینده از محل ترانزیت شاهد تحولی در این استان خواهیم بود، افزود: ما با کمک مردم و هدایتی که از سوی قانون اساسی و رهبری خواهیم داشت به سمت شکستن تحریم‌ها پیش می‌رویم.

 

البته اولین قدم‌ها برای شکستن تحریم‌ها برداشته شده و علاوه بر آن اکنون دنیا به حقوق هسته‌ای ملت ایران اعتراف می‌کند. ما قدم به قدم مذاکرات را به پیش می‌بریم و در این مذاکرات به دنیا اثبات می‌کنیم، آنچه راجع به ایران گفته شده دروغ بوده و ایران در پی دستیابی به سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود، اما توسعه علمی و فناوری را ادامه می‌دهیم و تحریم‌های ظالمانه ضدحقوق بشری را خواهیم شکست.

 

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شما مردم استان نه تنها مرزبان خوب جغرافیایی هستید، بلکه بزرگ‌ترین صادرکننده اسلام مدارا و اعتدال و فرهنگ ایرانی به سراسر منطقه بوده‌اید. امروز هم من از شما مردم استان می‌خواهم که شما واسطه فرهنگی و اتصال قوی‌تری بین ملت ایران و ملت‌های شرقی، جنوبی و شمالی این کشور باشید. رئیس‌جمهور سخنان خود را با شعار زنده باد ایران، زنده باد اسلام، زنده باد ایمان، زنده باد اتحاد و زنده باد اعتدال به پایان رساند.
اخبار سیاسی - آرمان

 


ویدیو : رئیس‌جمهور: شهروند درجه 2 نداریم