دیوار دکوراتیو با سنگ آنتیک در دکوراسیون داخلی حمام! : سنگ آنتیک نوعی سنگ است ...



سنگ آنتیک نوعی سنگ است که از بقایا و خرده های سنگ های طبیعی و چسباندن آنها به یکدیگر توسط ملات و چسب تهیه می شوند. این سنگ ها امروزه کاربرد زیادی در نمای خارجی و دیوارهای دکوراتیو در فضاهای داخلی مختلف دارند. یکی از فضاهای داخلی برای نمایش این سنگ های زیبا و جذاب حمام است. ظاهر و حس طبیعی سنگ های آنتیک در حمام های امروزی بسیار خیره کننده است. این سنگ ها در شکل، اندازه، رنگ و انواع مختلفی موجود اند. گرچه خرید و نگهداری آنها تا حدودی هزینه بر است اما ظاهری که آنها به دکوراسیون داخلی منزل شما می دهند بسیار چشم گیر است. قبل از انتخاب این سنگ ها، نکاتی است که باید بدانید. با ما همراه باشید تا شما را با این نکات بیشتر آشنا کنیم.


منشأ سنگ آنتیک
این سنگ ها معمولا از سنگ های طبیعی مانند سنگ لوح یا سنگ چینی ساخته می شوند که اغلب به صورت قطعات مستطیلی نازک با ارتفاعات مختلف بریده می شوند. این دیوارهای سنگی یک بافت نمایشی و نقطه ی کانونی جذاب در حمام شما ایجاد می کنند.

دکوراسیون داخلی با سنگ آنتیک , دکوراسیون داخلی حمام , دکوراسیون داخلی

این دیوارهای سنگی یک بافت نمایشی و نقطه ی کانونی جذاب در حمام شما ایجاد می کنند


مزایای سنگ آنتیک در دکوراسیون داخلی
سنگ آنتیک یک بافت بسیار زیبا دارد که می تواند با انواع سبک های دکوراسیون ست شود. سنگ آنتیک در بیشتر حمام ها فقط در یک دیوار تک به کار می رود و به ندرت برای کل دیوارهای حمام استفاده می شود. بسیاری از طراحان داخلی روی این دیوارهای سنگی را نورپردازی می کنند تا بافت سنگ و سایه های ایجاد شده توسط آن را برجسته سازند.

دکوراسیون داخلی شیراز , طراحی دکوراسیون داخلی , دکوراسیون داخلی منزل

سنگ آنتیک در بیشتر حمام ها فقط در یک دیوار تک به کار می رود و روی آن نورپردازی می کنند


معایب سنگ آنتیک در دکوراسیون داخلی حمام
از آنجایی که این سنگ ها از سنگ های طبیعی ساخته می شوند، معمولا سنگین هستند و ممکن است در هنگام نصب به قطعاتی مثل روشویی، آینه و تجهیزات جانبی حمام شما آسیب بزنند. نصب لب به لب سنگ با آینه خطرناک است و اگر آینه آسیب ببیند، تعویض یا تعمیر آن آسان نیست.

 

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک , طراحی و دکوراسیون داخلی , دکوراسیون داخلی خانه

نصب لب به لب سنگ های آنتیک با آینه خطرناک است و اگر آینه آسیب ببیند، تعویض آن آسان نیست


هم چنین باید به امنیت نیز توجه کرد، به ویژه در خانواده هایی که فرزند خردسال یا نوجوان دارند. برخورد با این سطوح سخت در حمام ممکن است آسیب رسان باشد.

 

دکوراسیون داخلی آشپزخانه , دکوراسیون داخلی منزل ایرانی , طراحی دکوراسیون داخلی منزل

برخورد کودکان با این سنگ های آنتیک در حمام ممکن است آسیب رسان باشد


نگهداری از سنگ آنتیک در دکوراسیون داخلی
اگر به تمیزی حساس هستید، این سنگ ها شاید انتخاب خوبی برای شما نباشند. تمیز کردن برآمدگی ها و فرورفتگی ها، شکستگی ها و بافت های سنگ زمان بر است. بنابراین از این نظر هم بهتر است این سنگ ها را برای حمام اتاق مهمان یا فقط دیوار دکوراتیو بیرون از فضای دوش استفاده کنید.

 

دکوراسیون داخلی ایرانی , دکوراسیون داخلی پذیرایی , دکوراسیون داخلی منزل 2016

اگر به تمیزی حساس هستید، استفاده از سنگ های آنتیک انتخاب خوبی برای شما نیست


اگر می خواهید تمیز کاری برایتان راحت تر شود، بهتر است دقت کنید که این سنگ ها در هنگام نصب به دقت درزگیری شوند و منافذ بین سنگ ها را با دوغاب پر کنید. البته شما می توانید یک سطح صاف با این سنگ ها طراحی کنید که دارای برآمدگی و فرورفتگی نباشد و در عین حال تو هم بافت سنگ آنتیک را ایجاد کند تا تمیز کردن آن آسان باشد، مانند نمونه ای که در تصویر می بینید.

دکوراسیون داخلی چیست , طرح دکوراسیون داخلی , دکوراسیون حمام

برای تمیز کاری راحت تر بهتر است که این سنگ ها در هنگام نصب به دقت درزگیری شوند


مقاومت سنگ آنتیک در ساختمان
چون بیشتر قطعات سنگ آنتیک از بقایای سنگ موجود در سایت های صنعتی ساخته می شود، یک انتخاب مناسب برای دوستداران محیط زیست است. با این وجود به خاطر داشته باشید هر سنگی که از منابع محلی نباشد یا از سایت های غیر معتبر نشأت گرفته باشد، ارزش مقاومتی خود را از دست خواهد داد.

 

دکوراسیون داخلی اتاق خواب , دکوراسیون داخلی منزل کوچک , مقالات دکوراسیون داخلی

از مکان های معتبر سنگ های آنتیک را خریداری کنید

 

منبع : chidaneh.com


ویدیو : دیوار دکوراتیو با سنگ آنتیک در دکوراسیون داخلی حمام!