دیدار سیدهادی خامنه‌ای با مادر زهرا رهنورد و فرزندان میرحسین موسوی :   اخبار ...



میرحسین موسوی , میرحسین موسوی درگذشت , فوت میرحسین موسوی

 

اخبار سیاسی - دیدار سیدهادی خامنه‌ای با مادر زهرا رهنورد و فرزندان میرحسین موسوی

سیدهادی خامنه‌ای - دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) - به همراه جمعی از اعضای سازمان جوانان این مجمع، با خانم نواب صفوی مادر زهرا رهنورد دیدار کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع نیروهای خط امام، در این دیدار که فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد و سایر اعضای خانواده وی نیز حضور داشتند، گزارشی از وضعیت پزشکی و درمان والدین خود و نیز شرایط حصر آن‌ها به سیدهادی خامنه‌ای ارائه و نسبت به وضعیت سلامتی آن دو ابراز نگرانی شد.

سیدهادی خامنه‌ای ضمن ابراز تأسف نسبت به تداوم حصر، این وضعیت را ناخوشایند خواند و ابراز امیدواری کرد که در سایه صبر، مقاومت و پافشاری بر آرمان‌های امام (ره) و بازگشت به اصول اولیه انقلاب و تمکین به قانون اساسی و بویژه تکیه بر حقوق مردم، این حصر بزودی پایان یابد.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در ادامه به بیان خاطراتی از میرحسین موسوی و زهرا رهنورد پرداخت.

رئیس پژوهشکده تاریخ اسلام، ریشه عمده مشکلات را در نا‌آشنایی مردم با حقوق اساسی خود دانست و افزود: تا زمانی که مردم با حقوق و تکالیف خود و نیز حقوق و تکالیف حاکمان آشنا نباشند و هم مردم و هم مسئولان نسبت به حقوق و تکالیفشان تعهد لازم را نداشته باشند، نارسایی تداوم خواهد داشت. مقام‌پرستی و دنیاگرایی، هوا و هوس و تضییع حقوق شهروندان هنگامی زمینه رشد در جامعه پیدا می‌کند که تک تک شهروندان و مسئولان به حقوق و تکالیف خودشان مقید و متعهد نباشند.

وی همچنین با بیان اینکه "عده‌ای هستند که منفعتشان در تداوم فضای خشونت‌آمیز، حبس‌ها و حصر‌ها یا اتفاقاتی شبیه اتفاقات اخیر بند 350 اوین است"، در مقایسه‌ای، به تشابه نقش صهیونیست‌ها در تندروی‌های گاه‌گاه دولت آمریکا و کند کردن روند عادی‌سازی روابط بین ایران و آمریکا و نقش تندرو‌ها در بحرانی نگه داشتن فضای جامعه پرداخت.

مادر زهرا رهنورد نیز در این دیدار ضمن تشکر از سیدهادی خامنه‌ای و همراهان وی، به بیان توصیفاتی از فرزند و داماد خود و نیز خاطراتی از آنها پرداخت.

وی صحبت‌های خود را با این شعر از حافظ به پایان برد: شکر خدا که هرچه طلب کردم از خدا / بر مُنتهای همت خود کامران شدم 

اخبار سیاسی - ایسنا

 


ویدیو : دیدار سیدهادی خامنه‌ای با مادر زهرا رهنورد و فرزندان میرحسین موسوی