دیدار حساس فوتسال ایران و برزیل : تورنمنت چین آزمون بزرگی برای علی صانعی خواهد ...


تورنمنت چین آزمون بزرگی برای علی صانعی خواهد بود تا در غیاب حسین شمس تیمش را در برابر ستارگان فوتسال دنیا و قهرمان 3 دوره جام جهانی فوتسال ارنج كند. تیم ملی فوتسال كشورمان كه به منظور شركت در تورنمت 6 جانبه چین در این كشور به سر می برد امروز چهارشنبه 11 خرداد در نخستین دیدارش در این تورنمت باید در مقابل زردپوشان برزیل صف آرایی كند كه به گزارش خبرگزاری ایلنا، علی صانعی بارها تاكید كرده تمریناتش همان برنامه تمرینی است كه در زمان حضور حسین شمس در اردوها آماده شده بود و او بر اساس همان تمرینات تیم را مهیای دیدارهای 6 جانبه چین كرده است.

سابقه دیدارهای ایران و برزیل در این چند سال اخیر نشان داده كه تیم ملی ایران از این پتانسیل برخوردار هست كه بتواند در مقابل طلایی پوشان برزیلی هم نتیجه بگیرد. شاید اگر حسین شمس الان بالای سر تیم ملی بود و می توانست روی نیمكت بنشیند با توجه به شناختی كه از این تیم داشت و همچنین دیدارهای متعددی كه در این چند سال اخیر با این تیم داشته به خوبی می توانست با تدابیر خاص خوش تیم ملی را ارنج كند تا بتواند نتیجه لازم را بگیرد ولی حالا كه شمس دور از تیم ملی است صانعی باید تیم متفاوتی را برای رویارویی با ین حریف قدرتمند خود به میدان بفرستد.

فوتسال ایران از جام جهانی گذشته كه بصورت دراماتیكی در مقابل ایتالیایی ها حذف شد و مجوز حضور در جمع 4 تیم نهایی را نیافت با موج روزافزون هواداران مواجه بوده و علاقه مندان زیادی نتایج تیم ملی را دنبال می كنند و به همین دلیل حتی كنار گذاشتن شمس از تیم ملی هم انعكاس زیادی در بین مردم داشت، چراكه اكثر مردم تیم ملی را با تصویرهای مختلفی كه از شمس در شادی ها و غم ها دارند، به ذهن شان سپرده اند و حالا كه فدراسیون شمس را به كناری نهاده، خیلی نگران نتایج تیم ملی در تورنمت چین هستند. صانعی هم كه خواسته یا ناخواسته قبول مسئولیت كرده، به خوبی می داند سطح توقع مردم دیگر مثل گذشته كم نیست و انتظارات از فوتسال آنقدرها بالا هست كه اگر در این دیدار نتیجه ای دور از انتظار رقم بخورد موجبات نگرانی مردمی را فراهم خواهد كرد.

به هر حال امروز تیم ملی فوتسال كشورمان در حالی در مقابل زردپوشان برزیل قرار می گیرد كه به نظر نمی رسد تركیب تیم ملی خیلی با تغییر آنچنانی نسبت به دیدارهای اخیری كه از این تیم شاهد بودیم، مواجه شود. صانعی بدون شك بار دیگر شمسایی را به عنوان یك تمام كننده تمام عیار در راس تیم قرار خواهد داد تا بتواند از قدرت تهاجمی این بازیكن باتجربه كه انگیزه های زیادی هم در مقابل ستاره های برزیلی دارد سود ببرد و مثل همیشه مصطفی نظری هم انتخاب نخست در درون دروازه تیم ملی خواهد بود. با این حال به نظر حضور محمد زحمتكش هم به عنوان عقب گیر در تركیب نخست تیم محتمل است و محمد طاهری هم با توجه به روند بسیار خوبی كه در این اواخر داشته می تواند در كنار شمسایی تركیب ایده آل و زهرداری را تشكیل دهند. در كنار این چهار بازیكن به نظر باید شانس دانشور را بیشر از بقیه بازیكنان برای قرار گرفتن در تركیب ابتدایی تیم ملی بدانیم چراكه سرعت و رفت و برگشت های این بازیكن می تواند كمك زیادی برای سایر بازیكنان در مقابل برزیلی ها باشد.

فوتسال ایران برزیل , فوتسال ایران و برزیل , خلاصه فوتسال ایران برزیل

اما در سوی دیگر برزیلی ها كه با تركیبی تقریبا جوان و با بازیكنانی نظیر لئو اولیویرا، دونی، كرون، مارینهو، نتو، دنیلو، گادیا، گریل موریلو، پیكسوت جه، والدین و سیمی در این دیارها ظاهر خواهد شد، به نظر این تورنمت را فقط برای كسب آمادگی در نظر گرفته و سرمربی این تیم تلاش می كند تیمی را برای آینده برزیل بسازد. او به چند بازیكن سرشناس خود استراحت داده تا بقیه بازیكنان دعوت شده را در این بازی ها محك بزند.

به هر حال این دیدارها بیشتر نمایشی برای ساختن تیم های اصلی كشورها محسوب می شود و حتی صانعی هم در این تورنمنت بازیكن جوانی مانند مهدی جاوید را با خود برده كه می تواند در آینده به بازیكنی قابل اتكا برای تیم ملی بدل شود. چیزی كه خیلی مهم است اینكه نباید از باختن در دیدارهای تداركاتی اینچنینی واهمه داشته باشیم و هر چند توقعات از تیم ملی بالا رفته ولی در سوی دیگر نباید آینده نگری را فدای نتایج مقطعی كنیم و این تورنمنت فرصت ایده آلی برای ساختن یك تیم ملی خوب و مقتدر برای ادامه مسیر پیشرفت فوتسال ایران محسوب می شود. هر چه بیشتر بتوانیم خود را در چنین آزمون هایی محك بزنیم، در آینده بیشتر می توانیم شاهد روزهای خوبی برای فوتسال ملی مان باشیم. شایان ذكر است، امروز در كنار بازی ایران و برزیل، تیم فوتسال چین میزبان مسابقات هم به مصاف تیم ملی فوتسال رومانی خواهد رفت. تیم ملی فوتسال كشورمان 5 شنبه در دومین دیدارش باید در مقابل رومانی صف آرایی كند.

منبع: ایلنا


ویدیو : دیدار حساس فوتسال ایران و برزیل