دیدار تدارکاتی تیم‌ ملی با بدل بوسنی :    اخبار ورزشی -  26روز مانده تا جام ...



دیدار دکتر روحانی و شورای ریاست جمهوری بوسنی , بوسنی , دیدار روحانی و نخست وزیر انگلیس

 

 اخبار ورزشی -  26روز مانده تا جام جهانی 2014 برزیل
دیدار تدارکاتی تیم‌ ملی با بدل بوسنی

تیم ملی فوتبال ایران فردا در نخستین دیدار تدارکاتی خود در اردوی اتریش به مصاف تیم ملی بلاروس خواهد رفت.

تیم ملی فوتبال ایران که از روز دوشنبه هفته گذشته دومین اردوی تدارکاتی خارج از کشور خود را در کشور اتریش برگزار کرده است فردا در نخستین دیدار دوستانه خود در این کمپ اروپایی به مصاف تیم ملی بلاروس خواهد رفت.

در این برهه زمانی و در حالیکه کمتر از یک ماه به آغاز رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل باقیمانده شاید تیم ملی بلاروس، تیمی از بلوک شرق اروپا به این منظور برای دیدار تدارکاتی با ایران انتخاب شده است تا تقریباً بتوان در این دیدار مقابل این تیم شرق اروپایی، بازی مقابل بوسنی‌هرزگوین، دیگر تیم بلوک شرق اروپا را برای حضور در جام جهانی شبیه‌سازی کرد اما غافل از اینکه بلاروس در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در منطقه اروپا دقیقاً در نقطه مقابل بوسنی قرار داشت و شاید از این لحاظ بتوان حتی بلاروس را بدل قلابی بوسنی نام‌گذاری کرد.

در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014در حالی تیم ملی بوسنی با قدرتمندی هرچه تمام به عنوان صدرنشین،‌ صعودش از گروه هفتم رقابت‌ها را به جام جهانی مسجل ساخت و در واقع خود را به عنوان یکی از پدیده‌های فوتبال اروپا معرفی کرد که برعکس این تیم بلاروس در گروه نهم این رقابت‌ها در میان 5 تیم به کسب نتایجی بسیار ضعیف و ثبت تنها 4 امتیاز با قعرنشینی به کار خود پایان داد و با وضعیتی نا امیدکننده این رقابت‌ها را به پایان رساند.

به گزارش فارس، تیم ملی بلاروس در گروه نهم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در منطقه اروپا با تیم‌های اسپانیا، فرانسه، فنلاند و گرجستان هم‌گروه بود که در نهایت با فقط یک پیروزی و یک تساوی کسب 6 شکست و 9 گل زده و 16 گل خورده تنها با 4 امتیاز به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

*روزهای خوشبختی کی‌روش فرا رسید
این روزها را شاید بتوان روزهای خوشبختی کارلس کی‌روش قلمداد کرد چرا که تیم ملی ایران در اردوی اتریش تقریباً ترکیب کامل خود را به همراه دارد و به جز مسعود شجاعی که هنوز بازی‌هایش با لاس‌پالماس ادامه دارد،‌ سایر بازیکنان لژیونر آرام آرام به اردوی تیم ملی در اتریش اضافه شدند تا کی‌روش دیگر بدون بهانه خاصی قصدش برای ایجاد تنوع تاکتیکی و انتخاب بازیکن در دیدارهای دوستانه باز باشد.

البته به نظر نمی‌رسد با توجه به اینکه لژیونرها به تازگی به اردو پیوسته‌اند در دیدار فردا مقابل بلاروس کادر فنی تیم ملی بخواهد خیلی به آنها فشار آورده و از لژیونرها در ترکیب اصلی استفاده کند.

قرار است تیم ملی کشورمان در ادامه اردوی اتریش دو دیدار دوستانه دیگر مقابل تیم‌های ملی مونته‌نگرو و آنگولا برگزار کند و از بازی بلاروس به بعد کی‌روش باید به دنبال ترکیب اصلی خود در جام جهانی باشد.

تیم ملی کشورمان فردا اولین بازی رسمی خود را در سال 1393 و به منظور آماده‌سازی برای دیدارهای جام‌جهانی مقابل بلاروس برگزار خواهد کرد. دو تیم پیش از این یک بار دیگر در سال 2007 در دیدار دوستانه دیگری به مصاف هم رفتند که دیدار فوق با نتیجه دو بر دو به پایان رسید. در آن دیدار رسول خطیبی و مهدی رجب‌زاده برای تیم ملی کشورمان گل‌زنی کردند و الکساندر هلب نیز هر دو گل بلاروس را به ثمر رساند.

تیم ملی ایران در اردوی آفریقای جنوبی چهار دیدار دوستانه مقابل تیم‌های باشگاهی لیگ برتری آفریقای جنوبی برگزار کرده بود که دیدار با تیم‌های باشگاهی در تقویم فیفا به عنوان دیدارهای رسمی محسوب نمی‌شود. بنابراین دیدار فردا اولین تدارک رسمی شاگردان کی‌روش برای حضور در جام جهانی خواهد بود.
 اخبار ورزشی - فارس


ویدیو : دیدار تدارکاتی تیم‌ ملی با بدل بوسنی