دکوراسیون خانه نورانی و روشن : طراحی و چیدمان یك خانه تا حدود زیادی معنای خود ...


طراحی و چیدمان یك خانه تا حدود زیادی معنای خود را در روشنایی ایجاد شده در آن، به دست می‌آورد. نور می‌تواند یک اتاق را متحول کند. راهكارهایی ساده را برایتان در نظر گرفته ایم تا این‌كه نور و روشنی میهمان خانه‌تان شود. روزنامه هفت صبح: طراحی و چیدمان یك خانه تا حدود زیادی معنای خود را در روشنایی ایجاد شده در آن، به دست می‌آورد. نور می‌تواند یک اتاق را متحول کند.

شما باید همیشه تجهیزات روشنایی متناسب با سبک چیدمان خانه خود را پس از چند دستورالعمل ساده انتخاب کنید. ایده‌های زیادی برای نورپردازی خانه شما وجود دارد.

شما می‌توانید با هزینه‌ای اندك نور و روشنی خانه خود را به بهترین و زیباترین شکل ممکن تامین كنید. این كار شما هم سلامت جسمی و روحی شما را تضمین می‌كند و هم به فضای خانه شما زیبایی دوچندان می‌بخشد.

 سقف كوتاه، سقف بلند


اگر خانه شما سقفی كوتاه دارد، به راحتی می‌توانید با استفاده از یك لامپ، روشنایی خانه خود را تامین كنید  اما اگر سقف خانه‌ شما بلند است، فاصله زیاد سقف تا كف اتاق موجب می‌شود كه نور كمی در فضای خانه به وجود بیاید، بهتر است برای این خانه‌ها از لوسترهایی فانتزی با رنگ‌‌های كلاسیك استفاده كنید.

شما با این كار زیبایی و بهینه‌سازی انرژی را با هم انجام داده‌اید زیرا با ایجاد یك نقطه كانونی در سقف، هم نور بیشتری تولید می‌شود و هم زیبایی دوچندانی دارد. 



دکوراسیون خانه , دکوراسیون داخلی خانه های کوچک , دکوراسیون داخلی خانه

 نور برای مطالعه

خواندن و نوشتن كاری است كه در شاید طول شبانه‌روز توسط همه اعضای خانواده انجام نشود اما به طور متوسط در هر خانه‌ای یك نفر وجود دارد كه بخواهد درس بخواند یا مطالعه‌ای داشته باشد. نور كافی از اركان اصلی مطالعه کردن است زیرا كمبود نور، خستگی شدید چشم را به دنبال دارد و در نتیجه موجب خستگی تن و كسلی می‌شود. در حالی كه نشاط و شادابی، لازمه یك مطالعه مفید است.

حتی میز آرایش شما نیز باید نور كافی داشته باشد. یكی از وسایلی كه موجب انعکاس نور و افزایش آن می‌شود، آینه است. شما می‌توانید با به كار بردن آینه در قسمت‌هایی از خانه خود، روشنی خانه خود را بیشتر و زیباتر كنید. استفاده از آینه در قسمت‌هایی مثل سالن حمام كه به طور معمول تاریك و کوچک است، بسیار مفید خواهد بود.



 نور روی دیوار


دیوار خانه شما می‌تواند نقش اساسی در تامین نور خانه شما داشته باشد. تنها كافی است كه رنگ دیوار و رنگ لامپ و دیگر وسایل نورپردازی را متناسب با هم انتخاب كنید. اگر رنگ دیوار خانه شما از رنگ‌های تیره انتخاب شده است، از آنجایی که هزینه تغییر رنگ دیوار بسیار پرهزینه‌تر از خرید چندین لامپ كوچك است، بهتر است نور لامپ‌ها را متناسب با رنگ دیوار خانه خود انتخاب كنید.

برای این كار كافی است كه چند لامپ كوچك با نور سفید و زرد یا سبز روشن تهیه كنید و با نصب كردن آنها روی دیوار تاریك، خانه خود را روشن کنید. زیرا دیوار باعث انعكاس این نور به طرف مقابل خود می‌شود و روبه‌روی خود را نیز روشن می‌كند. حتی می‌توانید نور لامپ‌ها را به نحوی تنظیم كنید كه به صورت متناوب و با فاصله زمانی یك ساعت به یك ساعت، نور دیگری روشن شود و بدین وسیله از خستگی چشم خود جلوگیری كنید زیرا نور یكنواخت خستگی چشم را در پی دارد و شما با به كار بردن این نكته، شیوه‌ای سالم را در خانه خود به كار برده‌اید.



دکوراسیون خانه های کوچک , دکوراسیون خانه عروس , دکوراسیون خانه های 50 متری

 شب‌های روشن!

یكی از مسائلی كه گاهی اوقات در بین افراد خانواده تنش ایجاد می‌كند، روشن بودن نور سالن در نیمه‌های شب است. یك نفر ممكن است خوابش نبرد و بخواهد مثلا تلویزیون ببیند و دیگران می‌خواهند بخوابند. از طرفی تماشای تلویزیون در تاریكی مطلق باعث آزار چشم می‌شود. برای اینكه هم باعث رضایت خاطر اطرافیان خود شوید و هم خودتان آسیب نبینید، بهتر است در این مواقع یكی از لامپ‌های آشپزخانه را روشن كنید تا با ایجاد یک نور ملایم در پشت سر خود، روشنی اندك اما مناسبی برای شما ایجاد شود.



دکوراسیون خانه های کوچک آپارتمانی , دکوراسیون راهرو ورودی خانه , دکوراسیون خانه ایرانی

 نور اتاق کودک

با توجه به روحیه كودكانه و تنوع‌‌طلبی خاصی كه بیشتر در بین این گروه سنی دیده می‌شود، بهتر است در اتاق كودكان و نوجوانان خود از نورهای شاد و رنگی استفاده كنید. رنگ‌‌هایی مثل: سبز و زرد و سرخ گزینه‌های مناسبی برای این كار هستند. لامپ‌های كوچك با ولتاژ و درجه مصرف پایین را می‌توانید با رنگ‌های مورد نظر انتخاب كنید و در گوشه و كنار اتاق كودك خود قرار دهید تا هم اتاق او روشن و زیبا شود و هم فضایی شاد و پرانرژی برای او ایجاد كنید. استفاده از كاغذهای رنگی گلاسه و براق زیر قسمتی كه لامپ را نصب می‌كنید باعث می‌شود كه نور لامپ انعكاس زیباتری داشته باشد.
 


  نور از كف


یكی از راه‌های ایجاد روشنی در محیط خانه كه بسیار زیبا و دل‌انگیز نیز هست، تعبیه لامپ‌هایی در كف خانه است. شما می‌توانید از معمار خانه خود بخواهید كه این امكان را برای شما ایجاد كند. نورهای رنگی در كف خانه منظره دلربا و کم‌نظیری را به وجود می‌آورد. البته این روش برای حیاط خانه شما نیز بسیار مناسب است. به خصوص زمانی که می‌خواهید در خانه مراسمی شاد مانند جشن تولد یا نامزدی برگزار کنید.



 ماه  را میهمان كنید


یكی از راه‌هایی كه شما با استفاده از آن می‌توانید در شب‌های مهتابی نور ماه را در خانه خود میهمان كنید، استفاده از پنجره‌های بلند با شیشه‌های روشن و تمیز است. این پنجره‌های تمام قد و بلند، موجب  می‌شود كه نور با عبور از شیشه، قدم به خانه شما بگذارد. به خصوص اگر ماه قرص كامل باشد، با شدت بیشتری به خانه شما می‌تابد و در این صورت با استفاده از نور طبیعی و زیبای ماه، هم به راحتی می‌توانید لامپ‌های خانه خود را خاموش كنید و هزینه كمتری بپردازید و هم از نوری طبیعی با كمترین عارضه پوستی استفاده كرده‌اید. در گذشته‌های نه‌چندان دور هر خانه‌ای قسمتی به نام مهتابی داشت كه به خصوص در شب‌های مهتابی در آن می‌نشستند و از نور ماه برای گپ و گفت‌وگوهای دوستانه، استفاده می‌كردند.



دکوراسیون خانه افراد مشهور , دکوراسیون خانه سالمندان , روشن کردن خانه

لامپ‌های رنگی

اگر از آن دسته افرادی هستید كه به فضای سایه روشن و رمانتیک علاقه‌مندید، می‌توانید برای ایجاد چنین فضایی در خانه خود از نورپردازی متفاوتی استفاده كنید. برای انجام این كار باید از لامپ‌هایی با نور كم و با رنگ‌های سرد مثل آبی استفاده كنید.

شما می‌توانید این لامپ‌ها را در گوشه‌های اتاق خود نصب کنید. به این وسیله شما نه نور زیاد دارید كه حال و هوای شاعرانگی شما را خراب كند و نه با كم‌نوری مواجهید كه نتوانید جلوی پای خود را ببینید. روشن كردن آباژور و شمع‌ نیز راه حل مناسبی برای ایجاد یك فضای سایه روشن است. نور شمع با لرزش‌های خود سایه‌های متحركی روی دیوار خانه شما ایجاد می‌كند كه بسیار زیبا و رویایی است.


ویدیو : دکوراسیون خانه نورانی و روشن