دکوراسیون خانه‌تان را رنگی کنید! : به كارگیری رنگ در طراحی دکوراسیون فضاهای ...


به كارگیری رنگ در طراحی دکوراسیون فضاهای مختلف خانه گاهی شما را با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌كند و از استفاده از رنگ‌های مختلف نگران می‌شوید و می‌ترسید كه شاید نتیجه نهایی خوب از آب درنیاید. چیدانه: به كارگیری رنگ در طراحی دکوراسیون فضاهای مختلف خانه گاهی شما را با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌كند و از استفاده از رنگ‌های مختلف نگران می‌شوید و می‌ترسید كه شاید نتیجه نهایی خوب از آب درنیاید. همه به خوبی می‌دانند كه رنگ‌ها فضای خانه را زیباتر می‌كنند و می‌توانند از نظر بصری تاثیر زیادی بر روی حس و حال كلی خانه بگذارند.

جدیدترین مدل کاشی های رنگی در دکوراسیون خانه , پاییز امسال با تغییر دکوراسیون خانه را گرم کنید , چگونه در فصل پاییز و زمستان با تغییر دکوراسیون خانه را گرم کنید

در این مطلب هفت راه را به شما نشان دهیم كه از طریق آن‌ها بتوانید به فضاهای مختلف خانه خود رنگ اضافه كنید و بر ترس خود غلبه كنید. فرقی نمی‌كند كه بخواهید از رنگ نارنجی در فضای ورودی خانه استفاده كنید یا از رنگ آبی در حمام، بهترین و كارآمدترین نكته‌ها در استفاده از رنگ را با شما در میان می‌گذاریم.

1.  از مقادیر اندك شروع كنید

اگر از استفاده از رنگ‌های پررنگ و برجسته هراس دارید، سعی كنید در ابتدای كار از كوچك‌ترین فضای خانه خود كار را شروع كنید. این حمام كوچك اما بشاش در خانه‌ای در نیوجرسی قرار دارد و در آن به زیبایی از رنگ استفاده شده است. طراح این خانه مونا راس برمن (Mona Ross Berman) می‌گوید: «سرویس بهداشتی و حمام فضاهایی از خانه هستند كه می‌توان با شهامت بیش‌تری در آن‌ها رنگ اضافه كرد. ما در این فضا از كاشی‌هایی با اشكال هندسی خاص به رنگ آبی دریایی روشن استفاده كردیم تا حس و حالی خاص و متفاوت به این فضا بدهیم.»
 
مدل کاشی های رنگی در دکوراسیون خانه , با دکوراسیون پاییزی خانه خود را گرم کنید , دکوراسیون خانه

2.  رنگ‌های گرم را در كنار رنگ‌های سرد به كار ببرید

از آن‌جایی كه رنگ نارنجی ذاتا رنگ تند و توجه برانگیزی است، طراح در فضای ورودی خانه در كنار این رنگ از رنگ آبی استفاده كرده تا اثر رنگ نارنجی تعدیل شود. طراح این خانه می‌گوید: «رنگ نارنجی واقعا رنگ جذاب و نیروبخشی است. این رنگ نسخه جوان‌تر و سرزنده‌تر رنگ قرمز است و انتخاب خوبی برای فضای ورودی خانه به حساب می‌آید. اما برای این‌كه این رنگ بیش از حد بر فضا مسلط نشود و تعادل آن را از بین ببرد، در كنار آن از رنگ آبی استفاده كردم تا یك نوع تعادل بصری در این قسمت از خانه به وجود بیاید.»
 
دکوراسیون داخلی خانه های کوچک , دکوراسیون داخلی خانه , دکوراسیون خانه های کوچک

3.   از سطوح براق و سطوح مات در كنار هم استفاده كنید

خانه‌ای كه در عكس بالا می‌بینید در بورلی هیلز واقع شده است و طراح آن، جین دی مری (Jean de Merry)، در اتاق نشیمن از صندلی‌هایی كه دارای روكش‌های ابریشمی هستند استفاده كرده است. او می‌گوید:‌ «پارچه ابریشم اگر در كنار رنگی دیگر قرار گیرد آن را غنی و جذاب می‌كند. به همین دلیل اگر از یك رنگ براق استفاده می‌كنید حتما در كنار آن یك رنگ مات را به كار ببرید تا تعادل بصری در فضا حفظ شود.» همان طور كه می‌بینید این اتفاق به زیبایی در اتاق نشیمن بالا افتاده است.

 
دکوراسیون خانه عروس , دکوراسیون خانه های 50 متری , دکوراسیون خانه های کوچک آپارتمانی
4.  حتما نباید از رنگ‌های مشابه استفاده كرد

این آشپزخانه در خانه‌ای در میسوری قرار دارد و طراح داخلی آن، رودا برلی پین (Rhoda Burley Payne) است. مشتری او برای آشپزخانه یك اجاق گاز به رنگ پسته‌ای انتخاب كرده است. مشتری نمی‌دانست كابینت‌ها را به چه رنگی دربیاورد به همین دلیل پین تصمیم گرفت از رنگی مشابه با رنگ اجاق گاز در كابینت‌ها استفاده كند. او می‌گوید: «ما برای كابینت‌ها از رنگ سبز استفاده كردیم كه با رنگ پسته‌ای به خوبی تركیب می‌شود اما با آن هماهنگ نیست.» تفاوت‌های ظریف در رنگ‌ها باعث ایجاد یك پالت رنگی خاص و متفاوت می‌شود. همان طور كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید در این آشپزخانه از رنگ‌های یكدست استفاده نشده است اما نتیجه نهایی كار یك فضای زیبا و دیدنی است كه هر كدام از رنگ‌ها به چشم می‌آیند و در فضا می‌درخشند.
 
دکوراسیون راهرو ورودی خانه , دکوراسیون خانه ایرانی , دکوراسیون خانه افراد مشهور

5.  از رنگ صورتی غافل نشوید

این خانه در Capitol Hill قرار دارد و طراح آن، باری دیسكون (Barry Dixon) برای طراحی آن از پالت رنگی صورتی و قهوه‌ای استفاده كرده است. او می‌گوید: «این پالت رنگی هم مردانه است و هم زنانه و این دو رنگ در كنار هم تركیب فوق‌العاده زیبایی را ایجاد می‌كنند.» طراح از رنگ قهوه‌ای تیره در این فضا استفاده كرده است تا اثر رنگ صورتی تعدیل شود و در نهایت فضا از نظر بصری یكدست و یكپارچه شود. این ایده در انتخاب وسایل نیز به خوبی رعایت شده است.

 
دکوراسیون خانه سالمندان , طراحی دکوراسیون خانه‌هایی با سقف بلند , دکوراسیون و چیدمان خانه در شب یلدا
6.  یك رنگ مشخص را انتخاب كنید، اما از تنالیته‌های مختلف آن استفاده كنید

طراح این حمام، دی‌دی آلن (DD Allen) برای خلق حمامی خاص و متفاوت در خانه‌ای كه در Long Island واقع شده است، از پالت رنگی آبی استفاده كرده است اما نه فقط از یك سایه رنگی مشخص، او از تنالیته‌های مختلف رنگ آبی در طراحی این حمام استفاده كرده تا كلیت فضا هم یكدست باشد و هم بیش از حد یكنواخت و خسته‌كننده نشود. همان طور كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید در قسمت‌های مختلف این حمام از تنالیته‌های مختلف رنگ آبی استفاده شده است و به این فضا حس و حالی آرام بخشیده است.

 
بالکن کوچک خانه تان را زیبا کنید , دکوراسیون خانه هیلاری کلینتون , دکوراسیون و خانه داری
7.  به یك پالت رنگی خنثی كنتراست اضافه كنید

این خانه در آلاباما قرار دارد و طراح آن، بتسی براون (Betsy Brown) برای این‌كه اتاق خواب اصلی آن را پویاتر طراحی كند، از روتختی‌هایی به رنگ سفید روشن و آباژوری به رنگ سفید خالص استفاده كرده است. او می‌گوید: «این اتاق خواب دارای رنگ‌های بژ و كرم زیادی بود، به همین دلیل من از رنگ سفید استفاده كردم تا یكنواختی این اتاق خواب از بین برود.» همان طور كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید پالت رنگی این اتاق خواب حس و حالی آرامش‌بخش كه بسیار مناسب چنین فضایی است به آن اضافه كرده است.


ویدیو : دکوراسیون خانه‌تان را رنگی کنید!