دکوراسیون آرام‌بخش خانه «احسان حق‌شناس» : خانه احسان حق‌شناس در یك برج بلندبالا ...


خانه احسان حق‌شناس در یك برج بلندبالا واقع شده؛ خانه‌ای كه قرار است تا چهار ماه دیگر میزبان فرشته ای آسمانی باشد.
مجله منزل - ثمین باقری: احسان حق‌شناس بعد از برنامه «شوك» شبكه سه مجبور شده خانه‌اش را عوض كند. خودش می‌گوید بعد از آن برنامه حواشی‌ زیادی برایش پیش آمد كه هم مجبور شد از عوامل اصلی برنامه شكایت كند و هم این‌قدر صبح و شب همسایه‌ها در خانه‌اش را به هوای دادن ترانه‌ای یا حتی نشان دادنش به ‌مهمان‌های‌شان می‌زدند كه دیگر جای زندگی نبود. برای احسان آرامش یك خانه حرف اول را می‌زند. احسان دو سال است كه ساكن این خانه است. هرچند می‌گوید یك خانه دیگر جایی در نوك كوه خریده و قرار است به‌زودی به آنجا اسباب‌كشی كند اما خودش فكر نمی‌كند این «به زودی» زودتر از چهار ماه دیگر باشد.

احسان اسم این مجتمع را «مجتمع آرامش» گذاشته است؛ برجی 16طبقه در یكی از فرعی‌های خیابان مژده در منطقه نیاوران تهران كه برای او فقط آرامشش مهم است. احسان می‌گوید: «با توجه به كاری كه من انجام می‌دهم معمولا خانه نیستم. اگر مسافرت نباشم، بیشتر وقتم را در شركت می‌گذرانم و فقط برای خوابیدن به خانه می‌آیم. در این مدتی هم كه در خانه هستم، دوست دارم سر و صدا نباشد. سكوت اینجا دقیقا همان آرامشی را دارد که می‌خواهم.» رنگ خانه احسان قهوه‌ای و كرم است. او بعد از خرید این خانه، كاغذدیواری‌هایی با تم كرم‌رنگ را جایگزین رنگ ساده قبلی كرده است.

می‌گوید خانه قبلی‌اش سیاه و سفید بوده و بعد از اینكه تصمیم گرفته به این خانه بیاید برای تنوع هم كه شده بی‌خیال سیاه و سفید شده و حالا این تم رنگ را انتخاب كرده است. احسان می‌گوید وقتی برای خانه‌اش وسیله می‌خرد، نخستین فاكتوری كه درنظرش اهمیت دارد، مدرن بودن است. او دیزاین خانه را معمولا در ذهنش می‌چیند و وقتی برای خرید می‌رود خوب می‌داند كه دقیقا دنبال چه چیزی است.

صندلی راحتی

دکوراسیون خانه , دکوراسیون داخلی خانه های کوچک , دکوراسیون داخلی خانه

این تاب جزء اشیایی است كه احسان دلبستگی ویژه‌ای به آن دارد؛ تابی كه از آلبوم «تیك‌تیك» با اوست. برای آلبوم دنبال چنین چیزی می‌گشته كه در فروشگاه آرمانی خیلی اتفاقی پیدا كرده است. می‌گوید وقتی بر این تاب می‌نشیند فقط پاشنه پایش را روی زمین می‌گذارد و حس معلق بودن به او دست می‌دهد؛ طوری كه هم می‌شود روی آن به یك خواب راحت رفت و هم اینكه اگر ذهنش خیلی مشغول باشد، باعث می‌شود آرامش بگیرد. دوستان بچه‌دار احسان هم طرفدار این صندلی هستند چون بهترین وسیله برای خواباندن بچه است.


مبلمان پذیرایی

احسان حق شناس , دکوراسیون خانه های کوچک , دکوراسیون خانه عروس

بعد از صبحانه احسان تقریبا خودش را روی مبل لا‌لایی قسمت پذیرایی ولو می‌كند. می‌گوید این‌قدر تلو تلو می‌خورد تا غذایش هضم شود. این مبل‌ها را از پیام صالحی خریده است. از دیگر مبل‌های این بخش خانه بیشتر وقتی ‌مهمان دارند، استفاده می‌كنند. میز وسط اما سلیقه خود احسان است؛ میزی با روكش فلزی كه وقتی از بالا به‌ آن نگاه می‌كنیم شبیه توپ فوتبال چهل‌‌تكه است. او می‌گوید از رنگ‌های روشن فراری است و همیشه دنبال رنگ‌هایی است که چرك‌تاب هستند و خیلی زود كثیفی را نشان نمی‌دهند.


ورودی خانه و میز فوتبال‌دستی

دکوراسیون خانه های 50 متری , دکوراسیون خانه های کوچک آپارتمانی , دکوراسیون راهرو ورودی خانه

این میز مخصوص زمان‌‌هایی است كه محسن شریفیان به خانه احسان می‌آید؛ هرچند بیشتر وقت‌ها احسان را می‌برد اما كلا فوتبال‌دستی بیشتر برای اوقاتی است که محسن ‌مهمان خانه باشد. بخش ورودی خانه را خود احسان به دكوراسیون آپارتمانش اضافه كرده است. او فضای نسبتا بزرگ ورودی را با یك پله كوتاه از فضای اصلی خانه جدا كرده است. ورودی یك‌جورهایی فضای پرتی خانه به حساب می‌آمده است. او هم با گذاشتن یك میز فوتبال‌دستی بهترین استفاده را از این فضا كرده است.

دکوراسیون خانه ایرانی , دکوراسیون خانه افراد مشهور , دکوراسیون خانه سالمندان


آینه و اتاق ‌مهمان

طراحی دکوراسیون خانه‌هایی با سقف بلند , دکوراسیون و چیدمان خانه در شب یلدا , دکوراسیون خانه هیلاری کلینتون

به غیر از بخش ورودی خانه كه یك آینه عریض دارد، دیگر آینه‌ای در بخش مركزی خانه نمی‌بینیم. از احسان كه می‌پرسیم می فهمیم ظاهرا میانه‌اش با آینه چندان خوب نیست. او ما را به اتاق ‌مهمانش می‌برد. روی در كمدها سراسر آینه نصب شده است.


آشپزخانه

دکوراسیون و خانه داری , چیدمان دکوراسیون خانه , انتخاب فرش مناسب دکوراسیون خانه

نور قسمت پذیرایی و نشیمن از پنجره‌های بلندی كه تا سقف هم كشیده شده، تامین می‌شود. همین باعث شده آشپزخانه به پرنورترین بخش خانه تبدیل شود. گاز پنج شعله رومیزی در جایی وسط آشپزخانه و رو به نمایی از شهر است. سینك ظرفشویی هم در بخش اپن آشپزخانه و رو به میز ناهارخوری قرار دارد. این بخشی از آشپزخانه است كه احسان چندان دل خوشی از آن ندارد و برای همین هم یك پارتیشن چرمی قهوه‌ای رنگ را جلویش گذاشته است.


لوستر و میز ناهارخوری

دکوراسیون داخلی خانه های فرانسوی , دکوراسیون و چیدمان خانه ای دلخواه آقایان , جدیدترین مدل کاشی های رنگی در دکوراسیون خانه

می‌گوید دردسرهای اسباب‌كشی دو سال پیش به این خانه یك طرف و فقط جابه‌جایی و نصب همین لوستر هم یك طرف. آویزهای آینه‌ای لوستر با بندهای نازك نایلونی كه زیر نور لوستر نامرئی می‌شوند، دانه‌دانه از لوستر باید جدا شده و بعد دوباره نصب شوند. حالا از این آویزها كه بگذریم، خود لوستر مجموعه‌ای از كاسه‌های كوچك است كه هر كدام‌شان با قلاب‌های كوچكی به آن وصل می‌شوند. هرچند این مدل لوستر می‌تواند به تنهایی یكی از پردردسرترین اشیای خانه لقب بگیرد اما تركیب و فاصله‌اش با میز ناهارخوری از ویژگی های دكوراسیون‌ مدرن به حساب می‌آید.


پرده‌ها

برند های لوکس دکوراسیون خانه , نقش رنگ ها در دکوراسیون خانه , دکوراسیون زیبا برای خانه مستاجری

خانه نورگیر با پرده‌های تیره پوشیده شده است. می‌گوید نور طبیعی را دوست دارد اما چون بیشتر وقت‌ها در خانه استراحت می‌كند، از پرده‌ها و كركره‌های رنگ تیره استفاده می‌كند تا نور كمتری به داخل خانه تابیده شود. تاریك بودن خانه تا جایی پیش رفته كه برای اتاق خوابش از پرده‌های ضدنور استفاده كرده است چون احسان پنج‌، شش ساعت بیشتر در روز نمی‌خوابد و نور مانع بزرگی برای خواب عمیق اوست.


دیوارها

دکوراسیون خانه ای باب میل آقایان , نکات دکوراسیون خانه کوچک ,  دکوراسیون داخلی خانه تام هنکس thomas hanks

می‌گوید از قاب عكس چندان خاطره خوشی ندارد. برای همین هم در خانه جدیدش به غیر از چند قاب عكس یك شخصیت معروف سینمای جهان عكس هیچ‌كس دیگری را نزده است. اما زمانی در خانه‌اش عكس‌های بزرگی از خودش در كنسرت‌های مختلف و برنامه‌های متفاوت به دیوار نصب بوده است. خودش می‌گوید آن موقع سبك زندگی‌اش سیاه و سفید بود و همه عكس‌هایش هم به همین نسبت سیاه و سفید چاپ شده بود اما حالا آن قاب عكس‌ها در انباری است.


تلویزیون و ست جلوی آن

اصول دکوراسیون خانه های کوچک , روانشناسی رنگ قرمز در دکوراسیون خانه , تغییرات دکوراسیون، مجموعه خانه سالم تهران

احسان رئالی است و می‌گوید دیشب كه تیمش باخت، روی همین مبل خوابش برده است؛ البته این اتفاقی است كه بیشتر وقت‌ها هنگام فوتبال دیدن برایش می‌افتد و مبل بلند و راحت جلوی تلویزیون تبدیل به جای خوابی برای او می‌شود.


مجسمه‌ها

ایده های جذاب برای دکوراسیون خانه , دکوراسیون خانه مربعی , اصول خانه داری و دکوراسیون

این مجسمه‌ها را از آبادان خریده است؛ از یك بازار سنتی و قدیمی درحدود هفت یا هشت سال پیش. می‌گوید به خاطر سنگینی و كارتن‌های بزرگی كه مجسمه‌ها داشته، تقریبا بیچاره شده تا آنها را به تهران رسانده است. البته انگشت یكی از مجسمه‌ها هم جان سالم به در نبرده و در بار شكسته است.


ویدیو : دکوراسیون آرام‌بخش خانه «احسان حق‌شناس»