دومین گشت تحقیقاتی دریایی بهار... :   دومین گشت تحقیقاتی دریایی بهار امسال ...



 

دومین گشت تحقیقاتی دریایی بهار امسال انجام می‌شود

 

 

شکست تاسیسات دریایی در دومین دیدار , بهار , دزدان دریایی کاراییب 5

 

 

دومین گشت تحقیقاتی دریایی کشور بهار امسال در آبهای دریای خزر محدوده شرق استان گیلان تا غرب استان مازندران انجام می‌شود.

 


حمید علیزاده لاهیجانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: این گشت تحقیقاتی را کمیته ملی اقیانوس شناسی واقع در سازمان یونسکو که مرکز ملی اقیانوس شناسی ریاست آن را به عهده دارد برگزار می شود.

 


وی اظهار داشت: اعضای این کمیته که متشکل از حدود ۱۸ دانشگاه و دستگاه اجرایی است موافقت کردند که دومین گشت تحقیقاتی دریایی در آبهای خزر در محدوده شرق گیلان تا غرب مازندران انجام شود.

 


به گفته وی موسسه تحقیقات شیلات ایران با کشتی تحقیقاتی خود با نام " گیلان " برای حضور در این گشت تحقیقاتی اعلام آمادگی کرده است.

 


علیزاده گفت: دراین گشت تحقیقاتی پارامترهای مختلف شیمیایی، فیزیکی ، زیستی ، هواشناسی و زیست شناسی اندازه گیری می شود.

 


وی ادامه داد : اطلاعات به دست آمده از گشت های دریایی در مسائل زیست محیطی ، پرورش آبزیان داخل دریا ، وضعیت ماهیان ، تحقیقات ، بخش های اقتصادی ، مطالعات زیستی و غیره کاربرد دارد.

 


معاون پژوهشی مرکز ملی اقیانوس‌ شناسی گفت: اولین گشت تحقیقاتی دریایی سال گذشته در خلیج فارس در منطقه مشرف به تنگه هرمز و جزیره قشم با همکاری مرکز ملی اقیانوس شناسی، سازمان بنادر و کشتیرانی ، موسسه تحقیقات شیلات ایران ، سازمان زمین شناسی و هواشناسی برگزار شد که کشتی این گشت را سازمان بنادر و کشتیرانی تامین کرده بود..../  خبرگزارى جمهورى اسلامي (ايرنا)

 

 




ویدیو : دومین گشت تحقیقاتی دریایی بهار...