دولت طرفدار افزایش قیمت است :   سنایی:دولت طرفدار افزایش قیمت است سنایی به ...



 

سنایی:
دولت طرفدار افزایش قیمت است

سنایی به عنوان موافق تصویب میزان سقف برای حامل‌های انرژی، گفت: پیشنهادی که در زمینه اصلاح قانون هدفمندی یارانه مطرح شده پیشنهاد منطقی است، چرا که در قانون هدفمندی یارانه‌ها کف قیمت حامل‌های انرژی کاملا مشخص شده ولی سقفی برای آن در نظر گرفته نشده است.

 

وی در ادامه افزود: از مجلس انتظار می‌رود تا سقفی را هم مشخص کند چرا که اکنون در قانون هدفمندی یارانه‌ها کف قیمت‌های حامل انرژی مشخص است ولی سقفی برای آن در نظر گرفته نشده و مردم نمی‌دانند که در طول ۵ سال تا چه میزان باید قیمت‌های حامل انرژی افزایش پیدا کند.

 

سنایی با بیان اینکه دولت امروزه در صدد افزایش قیمت است، گفت: اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها امروزه در میان مردم و مجلس به مساله پیچیده‌ای تبدیل شده چراکه دولت طرفدار افزایش قیمت است و گاهی این نگرانی را در جامعه ایجاد می‌کند که تا چه میزان می‌خواهد این افزایش ادامه داشته باشد.

 

وی در ادامه گفت: خواستگاه این قانون در گذشته کف آن تعیین شده ولی سقفی برای آن تعیین نشده است و همواره دولت‌ها بر این بودند که قیمت‌ها را کاهش دهند اما دغدغه اصلی دولت فعلی افزایش قیمت‌ها است و این موضوع را کار‌شناسان و نهادهای علمی و مراجع دینی و قانونی نیز این افزایش را هشدار دادند.

سنایی در ادامه تصریح کرد: کشور ایران یک کشوری است که صاحب منابع عظیم انرژی است و در حوزه منابع نفت و گاز جزء رتبه‌های اول دنیا به حساب می‌آید و این توجیهی ندارد که قیمت انرژی سقف نداشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: مردم قبول ندارند که قیمت حامل‌های انرژی کشوری با این همه زخایر نزدیگ به کشورهای اروپایی و حتی از دیگر کشورهای جهان نیز پیشی بگیرد.

 

وی در ادامه افزود: دولت در حال حاضر به هدفمندی یارانه‌ها به عنوان یکی از منابع تامین بودجه نگاه می‌کند که متاسفانه دولت هر کجا که احساس کند کمبود بودجه دارد به یاد افزایش قیمت‌ها می‌افتد.

وی در ادامه بیان کرد: بهتر است نمایندگان به تعیین سقف قیمت رای مثبت دهند تا اینکه دولت نتواند بیشتر از سقف قیمت‌ها را افزایش دهد.

منبع:  ایلنا


ویدیو : دولت طرفدار افزایش قیمت است