دولت جدید فرانسه تشکیل شد : دولت جدید فرانسه به نخست وزیری مانویل والس تشکیل ...


دولت جدید فرانسه به نخست وزیری مانویل والس تشکیل شد. تسنیم: ریاست جمهوری فرانسه سه‌شنبه 26 آگوست تشکیل دولت جدید در این کشور به نخست وزیری "مانویل والس" را اعلام کرد.

در این دولت "لوران فابیوس" همچنان وزیر خارجه باقی ماند و "جان ایو لودریان" نیز در پست وزارت دفاع ماند و "سیکشل سابین" نیز از پست وزارت امور خالی کنار گذاشته نشد.

روز گذشته مانوئل والس نخست وزیر فرانسه استعفای دولت خود را با هدف ترمیم کابینه اعلام کرد و این استعفا را به فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه تقدیم کرد و اولاند نیز از وی خواسته بود تا دولت جدیدی تشکیل دهد.

جدیدترین نظرسنجی موسسه آیفوپ حاکی از آن است که فرانسوا اولاند همچنان منفورترین رئیس جمهور فرانسه در بیش از 50 سال گذشته است و محبوبیت مانوئل والس نخست وزیر این کشور نیز به کمتر از 36 درصد در ماه جاری رسیده است.

بر اساس این گزارش، والس در ماه مارس امسال پس از شکست سوسیالیست ها در انتخابات محلی برای ترمیم کابینه به عنوان نخست وزیر فرانسه انتخاب شد. سیاست اقتصادی وی متمرکز بر کاهش مالیات‌ها برای شرکت های فرانسوی با هدف افزایش قدرت رقابت و خارج کردن اقتصاد فرانسه از رکود بوده است.

میزان محبوبیت والس در ماه اوت تاکنون 9 درصد کاهش داشته است. محبوبیت وی در ماه جولای نیز با افت 6 درصدی و در ماه ژوئن نیز با کاهش 5 درصدی روبرو شده بود. در واقع محبوبیت نخست وزیر فرانسه در سه ماه اخیر بیش از 20 درصد کاهش داشته است.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد میزان محبوبیت اولاند طی ماه گذشته به کمتر از 17 درصد رسیده تا وی به منفورترین رئیس جمهور فرانسه از سال 1958 میلادی تبدیل شود.

افزایش نرخ بیکاری و ادامه مشکلات اقتصادی فرانسه دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو تاثیر زیادی بر کاهش شدید محبوبیت اولاند داشته است. محبوبیت والس نیز بیش از همه در بین طرفداران راستگرا کاهش داشته به طوری که در طول یک ماه میزان محبوبیت وی در بین راستگراها بیش از 15 درصد کاهش داشته است.

انتشار نتایج این نظرسنجی در شرایطی است که اولاند چند روز پیش گفته بود، روند اصلاحات مالیاتی و رفاهی برای کاهش فشار بر خانوارهای فقیر را تسریع خواهد کرد. ولی به نظر می رسد اجرای سیاست‌های ریاضتی با مخالفت و نارضایتی مردم فرانسه روبرو شده است.


ویدیو : دولت جدید فرانسه تشکیل شد