دولت با سالم‌ سازی فضای کار مخالف نیست : معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ...


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دولت مخالفتی با سالم‌سازی فضای محیط کار ندارد. خبرگزاری فارس: شهیندخت مولاوردی صبح امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ما نیز معتقدیم که زنان و بانوان ما از چنان کرامت و شرافتی برخوردار هستند که به راحتی می‌توانند توانایی خود را در همه عرصه‌ها نشان دهند اما اینکه بخواهیم با طرح موضوع تفکیک جنسیتی به این شاخصه ضربه زده و یا دچار برخی غفلت‌ها شویم، درست نیست و سالم‌سازی فضای کار برای کار کردن زنان از همه جهت مورد قبول است اما تبعیض و رفتار دوگانه را به هیچ‌وجه نمی‌پذیریم.

وی، شأن و جایگاه زنان را در مدیریت کشور در حال ارتقا و برتری دانست و افزود: ما مدیران لایق،‌ شایسته و نخبه آموزش دیده در حوزه بانوان داریم که در همه سنگر‌ها توانسته‌اند قدرت خود را نشان دهند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، ضرورت احیای کانون‌های فرهنگی، ‌احتماعی، سمن‌ها و تعاونی‌های کار‌آفرینی بانوان را یادآور شد و گفت:  دولت یازدهم طرحی را در دست بررسی دارد که بر اساس این طرح جامعه توانمند‌سازی همه جانبه اقتصادی بانوان در اولویت است.

مولاوردی تصریح کرد: در همه استان‌ها سعی کردیم با همکاری مشاوران استانداران در امور بانوان این طرح‌های اقتصادی و اشتغالزا را برای بانوان آماده کنیم و در استان اردبیل نیز این کار تاکنون نتایج خوبی را به همراه داشته است.

این مسئول، بهبود وضعیت زنان را از راهکارهای دولت تدبیر و امید بیان کرد و گفت: رسیدگی به وضعیت معیشتی خانواده‌ها، توانمندی‌سازی اقتصادی زنان از طرق مختلف و تهیه بسته اشتغال پایدار زنان انجام شده که شامل دو گروه اصلی زنان جامعه است  که هم زنان آسیب‌پذیر و سرپرست خانواده را شامل می‌شود و هم شامل دختران فارغ‌التحصیل دانشگاهی است که بخشی از آنها همچنان بیکار هستند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد: نباید منتظر استخدام‌های دولتی و یا اشتغال اداری بود بلکه در قالب تعاونی‌های اقتصادی و کار‌آفرینی از زنان حمایت می‌شود و سعی بر این است تا در قالب مشاغل مبتنی بر فناوری‌های جدید و دانش‌بنیان و همچنین واحدهای تولیدی و تعاونی‌های کار‌آفرینی توان آنها را به خوبی به کار گیریم.

مولاوردی در مورد بیمه تأمین اجتماعی زنان نیز افزود: دولت برای تامین آتیه بانوان به ویژه بانوان خانه‌دار برنامه‌های خوبی را در حال اجرا دارد.

وی از آماده‌سازی لایحه ارزش‌گذاری کار خانگی زنان و بیمه زنان خانه‌دار برای تصویب نهایی به مجلس خبر داد و گفت: در زمینه ارائه تسهیلات به زنان شاغل با هدف حمایت از این بانوان تلاش و کوشش بر این است تا زمینه حرکت تحولی خوب فراهم آید.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پایان فعالیت بیش از یک هزار و 700 سمن در کشور را با محوریت حوزه زنان و خانواده یادآور شد و بیان کرد: در حال تشکیل بانک اطلاعاتی در تقویت سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها هستیم تا با تنوع بیشتر بتوانند کارهای اجرایی را به خوبی انجام دهند.


ویدیو : دولت با سالم‌ سازی فضای کار مخالف نیست