دولت استرالیا: ایران امن است/ برای تعطیلات به ایران بروید : یک سخنگوی وزارت ...



یک سخنگوی وزارت امور خارجه استرالیا گفته است کاهش سطح هشدار سفر به ایران، به این معناست که دولت کانبرا ایران را یک کشور امن و با ثبات می داند.

دولت استرالیا سطح هشدار امنیتی سفر شهروندان این کشور به ایران را کاهش داده و نام ایران را در لیست اهداف سفرهای توریستی شهروندان خود قرار داده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه استرالیایی "سیدنی مورنینگ هرالد" وزارت امور خارجه استرالیا همزمان با بهبود روابط ایران با کشورهای اروپایی در آستانه اجرایی شدن برجام، اقدام به تغییر رویکرد خود نسبت به ایران کرده است.

دولت استرالیا سطح هشدار سفر به ایران را از وضعیت " ارزیابی ضرورت سفر به ایران " به " سفر با در نظر گرفتن احتیاط" تغییر داده است.

این بدان معناست که شهروندان استرالیا اگر پیشتر برای سفر به ایران می بایست یک ضرورت شخصی یا کاری الزامی داشتند از این به بعد می توانند حتی برای دیدن آثار توریستی و سفرهای سیاحتی و گردشگری با در نظر گرفتن شرایط امنیتی به ایران بیایند.

تصمیم دولت استرالیا در پی سفر ماه آوریل گذشته خانم "جولی بیشاپ" وزیر امور خارجه استرالیا به تهران و توافقات تهران و کانبرا برای پذیرش هزاران پناهجوی ایرانی و همکاری های اطلاعاتی ایران و استرالیا برای مبارزه با گروه تروریستی داعش اعلام می شود.

حزب کارگر استرالیا نسبت به سطح هشدار سفر به ایران اعتراض داشت و در ماه ژوئن سال جاری از دولت استرالیا خواسته بود سطح هشدار سفر به ایران را کاهش دهد.

با وجود کاهش سطح هشدار ، وزارت امور خارجه استرالیا به شهروندان این کشور توصیه کرده در صورت سفر به ایران در حد ضرورت به مناطق مرزی با عراق، پاکستان و افغانستان نروند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه استرالیا گفته است کاهش سطح هشدار سفر به ایران، به این معناست که دولت کانبرا ایران را یک کشور امن و با ثبات می داند.

دولت استرالیا در سال 2012 نام ایران را به دومین سطح بالای هشدار امنیتی سفر قرار داد. پس از سطح هشدار" مطلقا سفر نکنید"  که بالاترین سطح هشدار برای ممنوعیت سفر شهروندان استرالیا به کشورهای دیگر است، ایران در سال 2012 به سطح " سفرهای ضروری" افزایش یافت.

هم اینک و با تصمیم جدید دولت استرالیا نام ایران در کنار برخی دیگر از کشورهای واقع در خاورمیانه همچون اردن و کویت و نیز اسراییل قرار دارد.

عربستان سعودی هم اینک به لحاظ سطح هشدار در وضعیت سابق ایران است؛ وزارت امور خارجه استرالیا همچنین کشورهای یمن ، سوریه و عراق را در لیست " مطلقا سفر نکنید" قرار داده است.

جولی بیشاپ وزیر امور خارجه استرالیا در سفر ماه آوریل به ایران به اصفهان نیز سفر کرد

 

ایران استرالیا 98 , جاهای دیدنی ایران برای مسافرت , بازی ایران استرالیا

 

بازی ایران و استرالیا , بهترین dns برای ایران , بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان

 اخبار سیاست خارجی  -  عصر  ایران


ویدیو : دولت استرالیا: ایران امن است/ برای تعطیلات به ایران بروید