دولت ارز را سهمیه‌بندی نمی‌کند/مشخصه‌های سیاست ارزی دوران پساتحریم : معاون ...



سیاست‌های دوران قاعدگی , سیاست های دوران قاعدگی , سهمیه بندی لیگ قهرمانان آسیا

معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رییس‌جمهور عنوان کرد: با توسعه صادرات غیرنفتی و فراوانی ارز می‌توانیم قیمت ارز را کنترل کنیم، نه با سهمیه‌بندی و دستور.

رضا ویسه درباره سیاست‌های ارزی دولت در دوران پساتحریم عنوان کرد: باید توجه کرد در مورد نرخ ارز هر زمان دستوری برخورد کردند با بحران مواجه شده‌ایم و این هم باز متاسفانه در 30 سال گذشته مرتب تکرار شده است. بنابراین این دولت همان طور که مسوولان اعلام کردند و شما هم شنیده‌اید تصمیم دارد با نرخ ارز دستوری برخورد نکند و نرخ ارز را بازار معلوم کند.

وی ادامه داد: اما آن چه که مهم به نظر می‌رسد این است که ما با توسعه صادرات غیرنفتی و فراوانی ارز می‌توانیم قیمت ارز را کنترل کنیم، نه با سهمیه‌بندی و دستور.

ویسه تصریح کرد: پس سیاست این است که همه بدانند قیمت ارز در بازار در حقیقت با مکانیسم عرضه و تقاضاست و دولت دستوری با آن برخورد نمی‌کند. فقط دولت کجا دخالت می‌کند؟ آنجا که یک وقتی خدای نکرده سوءاستفاده‌کننده‌ها اقدامی کنند دولت موظف است دخالت کند. در مورد قیمت ارز هم بازار آن نرخ را معلوم می‌کند و ما فقط می‌توانیم این را بگوییم هر چه درآمدهای نفتی افزایش پیدا کند این باعث کنترل و مدیریت قیمت ارز می‌شود.


 اخبار  اقتصادی  -  اقتصاد نیوز 


ویدیو : دولت ارز را سهمیه‌بندی نمی‌کند/مشخصه‌های سیاست ارزی دوران پساتحریم