دور دوم مذاکرات ایران و سوریه برگزار شد : دور دوم مذاکرات سردار حسین دهقان ...


دور دوم مذاکرات سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و سپهبد فهد جاسم الفریج وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه بعد از ظهر امروز در محل وزارت دفاع کشورمان برگزار شد. خبرگزاری تسنیم: پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌ جمهوری گزارش داد:  دور دوم مذاکرات سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و سپهبد فهد جاسم الفریج وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه بعد از ظهر امروز در محل وزارت دفاع کشورمان برگزار شد.           

طرفین با جمع بندی مذاکرات و تبادل نظرهای به عمل آمده و دیدارهای وزیر دفاع سوریه با مقامات بلند پایه کشورمان، بر تداوم همکاری‌های فی ما بین برای مبارزه با تروریسم، افراط‌گرایی و خشونت و ایجاد امنیت پایدار در منطقه  تاکید کردند.

وزرای دفاع دوکشور با بررسی آخرین وضعیت میدانی جنگ با تروریسم در سوریه، راهکارهای لازم را جهت سرعت دادن به انهدام و سرکوب گروه‌های تروریستی مورد بررسی و تبادل نظر قرار داده، تصمیمات مقتضی را اتخاذ کردند.

وزرای دفاع ایران و سوریه با توجه به شرایط حساس منطقه و خطراتی که از ناحیه تروریسم جهان را تهدید می‌کند، انسجام و تقویت هرچه بیشتر جبهه مقاومت را  ضروری دانستند.

طرفین در این  دیدار بر لزوم خلع سلاح کامل  اتمی رژیم صهیونیستی که همواره به عنوان کانون شرارت و جنگ افروزی در منطقه عمل کرده،  منشا بر هم زدن ثبات و امنیت بوده است تاکید کرده، وحدت و انسجام کشورهای اسلامی و مستقل، برای دفع شر این رژیم ضد بشری را امری اجتناب‌ناپذیر دانستند.

در این مذاکرات طرفین  همچنین با توجه به اوضاع اسف‌بار و فاجعه‌آمیز یمن که  بر اثر حملات ددمنشانه رژیم عربستان سعودی به وجود آمده است، خواستار توقف فوری این حملات شده، هشدار دادند اصرار بر تداوم تجاوز به کشور یمن، تبعات غیر قابل پیش‌بینی برای این  رژیم و موجب گسترش تروریسم و ناامنی در منطقه خواهد شد.


ویدیو : دور دوم مذاکرات ایران و سوریه برگزار شد