دوخت و تزئین پرده در خانه : برای دوختن این پرده، به پارچه‌ای متناسب با ابعاد ...


برای دوختن این پرده، به پارچه‌ای متناسب با ابعاد پنجره‌تان نیاز دارید البته با درنظر گرفتن این نکته که ارتفاع این پرده باید از قاب پنجره شما بلندتر باشد آن هم آنقدر که به زمین برسد.

مجله ایده آل:  برای  دوختن این پرده، به پارچه‌ای متناسب با ابعاد پنجره‌تان نیاز دارید البته با درنظر گرفتن این نکته که ارتفاع این پرده باید از قاب پنجره شما بلندتر باشد آن هم آنقدر که به زمین برسد. خلاصه کلام اینکه برای رسیدن به مقدار دقیق پارچه‌ای که نیاز دارید، بهتر است فاصله سقف تا زمین را به مقدار پارچه‌ای که برای دوخت و سجاف بالای پرده نیاز دارید، اضافه کنید. علاوه بر این مقدار به30 سانتی‌متر دیگر پارچه البته 1/5 برابر عرض پرده اصلی هم نیاز دارید. پیشنهاد می‌کنیم برای دوخت این پرده سراغ پارچه‌های حریر بروید.در مرحله اول پرده را به 2 قسمت مساوی تقسیم کنید. حالا  باید یک سجاف باریک مناسب با پهنای میل‌پرده‌تان در قسمت بالای دو سوی پرده بدوزید.

دوخت پرده , پرده خانه , آموزش دوخت پرده کرکره افقی

 بعد نوبت به چین‌های پایین پرده می‌رسد 30 سانتی‌متر پارچه اضافه‌ دقیقا در همین مرحله به کارتان می‌آید.  این 30سانتی‌متر را به 3 نوار مساوی تقسیم کنید. یکی از نوارها را بعد از سردوزی (همانطور که در تصویر می‌بینید) به‌صورت چین‌دار به انتهای پرده درست جایی که روی زمین می‌افتد، بدوزید. نوار بعدی را طوری روی چین اول قرار دهید که دوخت آن را کاملا بپوشاند و بالاخره نوبت به نوار آخر می‌رسد که باید روی دو نوار چین‌دار قبلی قرار بگیرد.

آموزش روش دوخت پرده مدل تاشو , اموزش دوخت پرده , عوارض دوخت پرده بکارت

چطور رزهای مارپیچ بدوزیم؟

  • برای دوختن این رزها به این وسایل نیاز دارید:
  • نوارهایی از جنس پرده اصلی به تعداد رزهایی که می‌خواهید بدوزید هر کدام به عرض 30 سانتی‌متر
  •  سوزن و مقداری نخ
چگونه دوخت پرده بکارت استفاده شده؟ , مشاوره انتخاب پرده مناسب برای خانه , هزینه دوخت پرده

مرحله اول:


نیم‌سانتی‌متر از یک سوی نوار را تا بزنید و آن را بدوزید. حالا نخ و سوزن را دست بگیرد  و سر دیگر نوار را با فاصله‌های تقریبا یکسان کوک بزنید.

چگونه مدل پرده شیکی برای خانه انتخاب کنیم؟ , پرده حریر برای اشپز خانه , انواع مدل پرده اشپز خانه

مرحله دوم:

حالا سر آزاد نخ را بکشید، آنقدر که نوار شما شکل یک نیم‌دایره را به خودش بگیرد.

طراحی و دوخت انواع پرده های ایرانی , خانه ملت , پرده زبرا

مرحله سوم:

نوار چین‌خورده را درست مثل وقتی که یک روبان را لوله می‌کنید دور هم بپیچید. حالا مرکز نوار چین‌خورده را  از پشت همانطور که در تصویرc می‌بینید به هم بدوزید.



خانه هوشمند , یتیم خانه ایران , خانه

برای پنجره آشپزخانه یا ناهارخوری پرده رمی بسازید!


فقط یک بعد از ظهر وقت لازم دارید تا خودتان یک پرده رومی زیبا بسازید! برای ساختن این پرده، به پارچه پرده‌ای نسبتا ضخیم و یک پرده کرکره قدیمی نیاز دارید. اگر در انباری شما خبری از کرکره‌های قدیمی نیست سراغ نزدیک‌ترین پرده‌فروشی بروید و ارزان‌ترین نوع این کرکره‌ها را با درنظر گرفتن ابعاد پنجره‌تان سفارش بدهید. روی انتخاب ارزان‌ترین کرکره تاکید بسیاری داریم! در روند ساخت این پرده به علت این همه اصرار پی خواهید برد.

همه چیزهایی که نیاز دارید (همان مواد لازم خودمان):
  •  پرده کرکره متناسب با ابعاد پنجره موردنظر
  • پارچه نسبتا ضخیم پرده‌ای، 15 سانتی‌متر بیشتر از عرض کرکره و 30 سانتی‌متر بلندتر از ارتفاع آن
  • چسب پارچه (رازیتو)
  •  و بالاخره قلم‌موی نقاشی
  •  سیم‌چین و قیچی آهن‌بر
خانه پوشالی , خرید خانه , پرده

قدم اول:

پرده کرکره‌ای را که درنظر گرفته‌اید طوری تنظیم کنید که پره‌های آن کاملا بسته باشد. پره‌ها باید کاملا صاف و به سمت پایین قرار بگیرند (تصویرa). شما فقط به رشته‌های نگهدارنده‌ای نیاز دارید که پره‌های کرکره را از دو طرف نگه می‌دارند و آن را بالا و پایین می‌برند، بنابراین باید  رشته‌هایی که جهت نوارها را تغییر می‌دهند به کمک سیم‌چین از بدنه جدا کنید.

خانه هنرمندان , اجاره خانه در تهران , پرده بکارت

قدم دوم:

حالا باید بروید سراغ پره‌های کرکره. بین این پره‌ها به 18 تا20 سانتی‌متر (بسته به ابعاد پنجره) فضای خالی نیاز دارید، بنابراین باید پره‌های اضافی را از کرکره جدا کنید. یک قیچی آهن‌بر کار شما را راه می‌اندازد.

خانه داری , خانه سینما , سریال خانه پوشالی

قدم سوم:

حالا پارچه‌ای را که درنظر گرفته بودید طوری که پشت آن به سمت شما باشد را  زیر کرکره قرار بدهید. به شکلی که 6 سانتی‌متر از بالا، 6 سانتی‌متر از پایین (ارتفاع) و 3 سانتی‌متر از دوطرف (عرض‌) کرکره بیرون باشد. این اندازه‌ها را روی پرده نشان کنید. حالا پارچه را از پشت کرکره بیرون بکشید  آن را در محل نشانه‌ها تا کرده و اتو بزنید طوری که خط تا روی آن کاملا جا بیندازد.

قدم چهارم:

حالا پرده را دوباره زیر کرکره قرار بدهید و با چسب پارچه (رازیتو) آن را از دو طرف و بالا و پایین به پره‌های کرکره بچسبانید (تصویرc). شما در  قسمت بالای پرده درست جایی که نوارهای نگهدارنده کرکره عبور می‌کنند  به 2 برش کوچک (به اندازه عرض پره کرکره) نیاز دارید تا پرده به راحتی تا شود و روی اولین پره کرکره جا  بگیرد. تا خشک شدن کامل چسب می‌توانید از چند گیره لباس برای نگهداشتن پرده روی نوارهای کرکره کمک بگیرید. شید شما آماده است!


ویدیو : دوخت و تزئین پرده در خانه