دوازده عادت خوب در زندگی روزمره : چرا به مسایل و نکات منفی، انرژی بیشتری دهید. ...


چرا به مسایل و نکات منفی، انرژی بیشتری دهید. به آینده نگاه کرده و راهی را انتخاب کنید که شما را به خارج از وضعیت و موقعیت کنونی سوق می دهد. مجله موفقیت:

1- فکر و ذهن خود را بر راه حل ها متمرکز کنید، نه بر مسایل و مشکلات

اگر در زندگی مشکلی پیش بیاید، برای اکثر افراد، طبیعی است که فکر و ذهنشان را بر آن مساله و مشکل و اینکه چقدر ناخوشایند است، متمرکز کنند. معمولا در این مواقع، می پرسید چگونه این مساله و مشکل برای شما اتفاق افتاده و چرا؟ و اصلا چرا این قدر بدشانس هستید؟ و... شما در مساله خود غرق می شوید و این وضعیت و موقعیت را مانند یک فیلم ویدیویی بارها از ذهن خود می گذرانید.

 آیا این کار، به شما کمکی خواهد کرد؟ این کار، کمکی به شما نمی کند. چرا فکر و ذهن خود را بر روی راه حل ها متمرکز نمی کنید؟ شما نمی توانید هیچ کاری در خصوص مساله و مشکل انجام دهید، بنابراین، تمام انرژی خود را به سوی راه حل تغییر جهت دهید. به متمرکزکردن فکر و ذهن خود بر مسایل و مشکلات پایان دهید و سعی کنید ذهن خود را بر آنچه که اکنون در حال انجامش هستید، معطوف سازید. شما نمی توانید آنچه را که اتفاق افتاده است، تغییر دهید، بنابراین، چرا به مسایل و نکات منفی، انرژی بیشتری دهید. به آینده نگاه کرده و راهی را انتخاب کنید که شما را به خارج از وضعیت و موقعیت کنونی سوق می دهد.

کاربرد فیزیک در زندگی روزمره , متحول کردن زندگی با یک عادت‎ , تنوع در زندگی روزمره



2- به دنبال گرفتن سرمشقی از موقعیت ها باشید

هر زمان که رویداد خوبی رخ می دهد، گرفتن درس و سرمشق از آن وضعیت آسان است، ولی ما حتی درخصوص آن فکر هم نمی کنیم. اما هنگامی که واقعه بد و ناخوشایندی برایمان اتفاق می افتد، به جای اینکه به دنبال فرصت ها و موقعیت ها باشیم فقط موارد بد را می بینیم.

ما معمولا فرصت ها و موقعیت ها را در ماه های بعد مشاهده می کنیم. آیا تا به حال، شنیده اید که: «من اکنون می دانم چرا آن اتفاق افتاد» یا «اگر آن اتفاق نیفتاده بود، من اینجا نبودم.» فکر و ذهن خود را برای مثبت اندیشی آماده کنید و پرورش دهید و در هر تجربه ای، چه خوب یا بد، به دنبال گرفتن درس و سرمشقی باشید.



3- افکارتان را مورد سوال قرار دهید

افکار، عقاید و باورهای شما، ساخته و پرداخته تمام تجربیات و روابط شما با خانواده، دوستان، همسر و هر چیزی است که دیده و شنیده اید. اگر افکار شما برایتان سودمند نیست، در این صورت، درستی و نادرستی آنها، فقط متوجه شماست. از افکار خود، آگاه باشید و الگوهای فکری منفی را تغییر دهید. از خود سوال های مختلفی بپرسید.

به جای فکر کردن به اینکه «من پول ندارم» یا «من هرگز توان خرید آن را ندارم»، از خود بپرسید «چگونه می توانم راهی بیابیم تا آن را بخرم». مراقب افکار، احساسات، باورها و طرز فکر و رفتارتان با شید زیرا اینها در حال به وجود آوردن دنیای شما هستند.

نسبت به افکار، احساسات، باورها و رفتارتان مسوول باشید و آنهایی را انتخاب کنید که برایتان سودمند هستند. افکارتان را کنترل کنید، در غیر این صورت، افکارتان شما را کنترل خواهند کرد.



4- به شادمانی، سعادت و خوشبختی فکر کنید

عادت به دستور دادن در زندگی مشترک , رهایی از زندگی روزمره , کاربرد چند ماده پرمصرف در زندگی روزمره

مثبت اندیشی، تاثیر زیادی بر زندگی روزمره ما دارد. در این صورت، تجربیات مثبت را به سوی خود جذب خواهید کرد، احساستان مثبت تر خواهد شد و حال بهتری پیدا می کنید. هیچ رویداد خوشایندی، از افکار منفی حاصل نمی شود. از نو آغاز کنید. باور کنید هر چیزی ممکن است.



5- مسوول باشید

مسوول اعمال و رفتار خود باشید. اکثر ما تمایل داریم به خود نگاه نکنیم، بلکه همیشه به عیب و نقص های دیگران توجه کنیم. شما باید مسوول اعمال و رفتار خود باشید، نه مسوول رفتار دیگران، هر شب، زمانی که به بستر می روید، از خود سوال کنید: «ایا امروز مشکلی درخصوص اعمال و رفتارم وجود داشت که من بخواهم فردا آن را تغییر دهم؟» هر چیزی با اطلاع و آگاهی آغاز می شود. هرقدر بیشتر نسبت به زندگی خود مسوول باشید، به همان اندازه نیز قادر به تغییر خواهید بود. داشتن حس مسوولیت و تعهد، همان آزادی و قدرت اختیار است.



6- با خود در صلح و آشتی باشید

خود را دوست داشته باشید. اگر خود را دوست نداشته باشید، چگونه دیگران می توانند شما را دوست داشته باشند؟ اگر عادات منفی ای دارید و می خواهید آنها را تغییر دهید، در این صورت، نیروی لازم را در خود بیابید و تغییر را در عادات منفی خود، ایجاد کنید.

نیت و آگاهی یافتن، اولین گام در این راه هستند. هیچ کس کامل و بی عیب نیست. احترام گذاشتن به خود را آغاز کنید، در این صورت، یک تغییر اساسی را احساس خواهید کرد. هرچه بیشتر خود را دوست داشته باشید و باور کنید و بپذیرید، به همان نسبت نیز کمتر در مورد دیگران قضاوت خواهید کرد. همه ما مرتکب خطا و اشتباه می شویم. سعی کنید خود را ببخشید، دوست داشته باشید و درک کنید.



7- خود و دیگران را مورد عفو و بخشش قرار دهید

بخشیدن خود و دیگران، می تواند به عنوان سم زدایی اصلی و نهایی ذهن، جسم و روح تلقی شود. بخشش، شما را از احساسات و هیجانات منفی و مخرب رها کرده و از وابستگی های جراحت بار آزاد می کند. بخشش شما را از احساس گناه و شرمساری که مانع از شادکامی و موفقیت می شود، می رهاند. شما با بخشیدن فرد دیگری، خود را نیز می بخشید.

بخشش، دلپذیرترین هدیه ای است که می توانید به خود و دیگران بدهید. بسیاری از افراد برای سال ها، با افراد محبوب خود، صحبت نمی کنند، چون نمی توانند دیگران را ببخشند. شما بگویید بازنده واقعی چه کسی است؟



8- جشم خود را تقویت کنید و به آن انرژی دهید

اغلب چنین بهانه هایی شنیده می شود: «من وقت کافی برای خوب غذا خوردن و یا ورزش کردن ندارم»، «من وقت کافی برای غذا پختن ندارم». ما ارزش و اهمیت سلامتی را به طور کامل درک نمی کنیم، مگر وقتی که بسیار دیر شده باشد و بیماری، زندگیمان را تهدید کند. وقتی سالم غذا بخوریم، با نیرو و انرژی بیشتری از خواب بیدار خواهیم شد و احساس سرزندگی بیشتری می کنیم، انگار بر تمام جهان، مسلط شده ایم.

جسمتان ارزشمندترین هدیه شماست. بسیاری از افراد که دارای اضافه وزن هستند، می گویند که وقت برای ورزش کردن ندارند. رفتن به باشگاه ورزشی، تنها راه ورزش کردن نیست. شیوه های زیادی وجود دارد که می توانید در زمان تماشای تلویزیون، کارکردن و مسافرت به کار برید. درمورد ورزش کردن، هیچ بهانه ای وجود ندارد. اطمینان حاصل کنید که خوابتان به اندازه کافی است، اگر خسته باشید، حال و احساس خوبی نخواهید داشت.



9- میل و علاقه خود را برای انجام کارها شناسایی کرده و آن را دنبال کنید

همه ما به انجام کاری علاقه مندیم. بعضی می گویند: «ای کاش من به انجام کاری علاقه داشتم» یا «دیگران به انجام کاری علاقه دارند اما من ندارم». این امر واقعیت ندارد، همه ما به انجام کاری علاقه داریم، فقط بعضی ها نمی دانند که کار مورد علاقه شان چیست. اگر شما نمی توانید از طریق انجام کار مورد علاقه خود، زندگی کنید، حداقل سعی کنید یک بار در هفته، آن کار را در زندگی خود بگنجانید. اگر واقعا نمی دانید به انجام چه کاری علاقه دارید، یک فرد متخصص و باتجربه می تواند به شما در مشخص کردن کارهای مورد علاقه تان کمک کند.

7 عادت خطرناک برای کبد سبک زندگی , کاربرد پرستیژ در زندگی روزمره , کاریکاتورهای خنده دار زندگی روزمره و مشکلات مردم



10- فهرستی از کارهایی را که می خواهید در زندگی انجام دهید، تهیه کنید

کارهایی را که دوست دارید قبل از پایان یافتن عمرتان انجام دهید، یادداشت کنید. این کارها نباید خارج از تعادل و افراطی باشد. کارهایی باشد که شما علاقه مند به انجام آن هستید، اما تاکنون زمانی برای آن در نظر نگرفته اید. سعی کنید یکی از کارهای موجود در فهرست خود را حداقل ماهی یک بار و یا هر چند ماه یک بار انجام دهید. ما با انجام کارهایی که به آن علاقه داریم، احساس سرزندگی بیشتری می کنیم و از زندگی نیز لذت می بریم.



11- در لحظه زندگی کنید

اکثر اوقات، افکار ما یا در گذشته سیر می کند، یا در آینده. فکر کردن به گذشته، معمولا با احساس تاسف، پشیمانی، شرمساری و ناامیدی همراه است؛ و فکر کردن به آینده، با احساس اضطراب، نگرانی، استرس و فشار روحی. سعی کنید خود را به لحظه و زمان حال بیاورید و لذت ببرید. به موارد آشکار و نمایان زندگی اعتماد کنید و تسلیم آنها شوید. ضرب المثل مشهوری است که می گوید تمام رویدادهای رخ داده در دیروز، مربوط به گذشته است، فردا یک راز است، امروز یک هدیه است.



12- فکر و ذهن خود را بر قدردانی و سپاسگزاری متمرکز کنید

هنگامی که از خواب بیدار می شوید یا به بستر می روید، یا حتی زمانی که احساس خوبی ندارید، تمام نعمت ها و برکاتی را که خداوند به شما ارزانی کرده، به خود یادآوری کنید. فقط برخورداربودن از دو پا، دو چشم و یک بدن سالم، دلایلی برای قدردانی و سپاسگزاری از خداوند است. قدردان و سپاسگزار بودن، شما را در حالت شادی و سرزندگی قرار می دهد و به طور خودکار، روح و روانتان را متعالی می سازد. شکرگزار بودن، دلتان را روشن می کند و نعمت های بیشتری به سوی شما فرستاده خواهد شد.


ویدیو : دوازده عادت خوب در زندگی روزمره