دواتگری: اقرار متهمان پرونده ستار بهشتی از گزارش کمیسیون حذف شده است :   با ...



ستار بهشتی , وبلاگ ستار بهشتی , احکام متهمان پرونده مد شیراز

 

با تشریح موارد حذف شده از گزارش قرائت شده در صحن مجلس؛

دواتگری: اقرار متهمان پرونده ستار بهشتی از گزارش کمیسیون حذف شده است

مامور رسیدگی به پرونده ستار بهشتی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که در گزارش قرائت شده در مورد علت مرگ ستار بهشتی،‌ اقرارهای متهمان در این پرونده یعنی افسران بازداشت شده حذف شده است.

مهدی دواتگری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه جزئیات اقرارهای متهمان در پرونده ستار بهشتی در این گزارش حذف شده است، گفت: افسرانی که هم‌اکنون به دلیل تخطی از وظایف‌شان در مورد پرونده ستار بهشتی بازداشت هستند اقرار به کارهایشان در این گزارش درج شده بود که از این گزارش حذف شده است؛ البته اینکه این ماموران در بازداشت به سر می‌برند همه ابعاد ماجرا را به وضوح روشن می‌کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در عین حال تاکید کرد که تخلفات انجام شده از سوی ماموران در مورد مرگ ستار بهشتی کاری خودسرانه بوده و سازمان یافته انجام نشده است و به عبارت دیگر مامور و یا مامورانی خودسرانه اقداماتی را انجام دادند.

وی در توضیح دلایل حذف بندهایی از این گزارش گفت: تنها چند خط از این گزارش شامل جزئیات حذف شده است؛ بنده گزارش خود را به کمیسیون ارائه کرده بودم که این گزارش در نوبت رسیدگی قرار داشت ولی برخی آقایان معتقد بودند که باید این گزارش در جلسه کمیسیون به رای گذاشته شود به همین دلیل این موضوع در آخرین هفته مجلس در کمیسیون بررسی شد که بنده به دلیل کسالت در این جلسه حضور نداشتم.

وی افزود: تصمیم کمیسیون، حذف این چند خط بوده است که در این رابطه نیز رای‌گیری در کمیسیون انجام شده بود، وظیفه بنده تهیه گزارش و ارائه آن به کمیسیون بود که بعد از آن بقیه وظایف به عهده تمامی اعضا است، طبیعتا اعضای کمیسیون امنیت نظراتی در مورد گزارش داشتند که این نظرات اعمال شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: ممکن است آقایان برداشت‌های مختلف و ملاحظات خاصی در مورد این گزارش داشتند که منجر به حذف بخشی از این گزارشات شد ولی بنده فردی حقوقی هستم که در تهیه گزارش هیچ لزومی به در نظر گرفتن ملاحظات ندیدم.

دواتگری در پاسخ به این پرسش که آیا این ملاحظات سیاسی بوده است؟ گفت: به هر حال ملاحظات سیاسی بی‌تاثیر نبوده است، البته باز هم تاکید می‌کنم که کلیات گزارش همان چیزی است که در صحن قرائت شده اما بخش‌های جزئی از آن حذف شده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه تهیه چنین گزارشی در وضعیت بازداشتگاه‌ها بی‌تاثیر نخواهد بود، اظهار کرد: تعیین معاونت نظارت بازداشتگاه‌های ناجا یکی از تاثیرات تهیه این گزارش بوده است.

دواتگری همچنین تاکید کرد که در تهیه این گزارش هیچ فشاری به او از این هیچ نهادی وارد نشده است و گزارش را آزادانه تهیه کرده است.

وی گفت که می‌توان بر مبنای این گزارش، موضوع افزایش نظارت و بازدید از زندان‌ها را نیز در دستور کار کمیسیون امنیت قرار داد.

به گزارش ایسنا، گفتنی است در جلسه علنی صبح امروز گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد مرگ ستار بهشتی قرائت شد که بعد از این گزارش، محمدحسن آصفری عضو هیات رییسه این کمیسیون در تذکری گفت که در تهیه این گزارش نظرات اعضای کمیسیون در نظر گرفته نشده است، همچنین محمدرضا تابش نماینده اردکان نیز در اخطاری دیگر در صحن علنی تاکید کرد که بندهایی از این گزارش حذف شده است./ایسنا

 


ویدیو : دواتگری: اقرار متهمان پرونده ستار بهشتی از گزارش کمیسیون حذف شده است