دوئل همایون شجریان، آریان و حافظ ناظری : روزهاى پایانى اسفند ماه همواره یکى ...


روزهاى پایانى اسفند ماه همواره یکى از فرصت‌هاى مناسب براى عرضه آلبوم‌هاى جدید موسیقى است؛ فرصتى که امسال برخی از چهره‌های سرشناس موسیقی از آن بهره خواهند برد. خبرآنلاین:  روزهاى پایانى اسفند ماه همواره یکى از فرصت‌هاى مناسب براى عرضه آلبوم‌هاى جدید موسیقى است؛ فرصتى که امسال برخی از چهره‌های سرشناس موسیقی از آن بهره خواهند برد.

تهیه‌كنندگان آلبوم‌هاى موسیقى علاقه زیادى به انتشار کارهای جدیدشان در اسفند ماه دارند؛ آمار فروش آلبوم‌های موسیقی نشان از استقبال نسبتا بالای مخاطبان از آلبوم‌هایی دارد که در روزهاى آخر سال عرضه می‌شوند؛ براى مثال می‌توان به آلبوم «من خود آن سیزدهم» محسن چاووشى و «بنیامین٩٣» بنیامین بهادرى اشاره كرد که هر دوی این آلبوم‌ها با استقبال بسیار گسترده‌ای از سوی مخاطبان روبرو شدند.

این تجربیات خوشایند و مواردی از این دست است که موجب شده هر سال اسفندماه ترافیک عرضه آلبوم‌های جدید به بازار موسیقی به وجود آید. در ادامه نگاهی به سه آلبوم هنرمندان سرشناس صورت خواهد گرفت که یا در روزهای گذشته وارد بازار شده‌اند و یا به زودی عرضه خواهند شد.

«خداحافظ» آریان

گروه آریان  آخرین آلبوم‌شان را به نام «بى تو با تو» خرداد ماه ١٣٨٧ روانه بازار كرد، آلبومى كه شامل ١٤ قطعه بود و مورد استقبال مخاطبان و علاقه‌مندان موسیقى پاپ قرار گرفت. یکی از نکات قابل توجه این آلبوم حضور کریس دى برگ خواننده مشهور ایرلندى در یكى از قطعات آلبوم به عنوان خواننده بود.

و اما اسفندماه 93 بعد از گذشت حدود هفت سال خبرهاىى مبنى بر انتشار پنجمین آلبوم گروه آریان به نام «خداحافظ» به گوش می‌رسد.

این آلبوم شامل ١١ قطعه است كه دو قطعه از این آلبوم به نام‌هاى «تا ابد» و «تو كه  با من باشى» مدتی پیش به صورت تك آهنگ منتشر شده بود.

در این آلبوم هنرمندانی چون شهاب حسینى، فرشاد فارسیان و سعید مدرس به عنوان تنظیم كننده با گروه آریان همكارى داشته‌اند.

این آلبوم با شعار «لطفاً كپى نكنید» روز ١٩ اسفند پخش جهانى و در روز ٢٠ اسفند در سراسر ایران منتشر خواهد شد.

«مستور و مست» همایون شجریان

آلبوم موسیقى «مستور و مست» با آهنگسازى ژانو باغومیان و با صداى همایون شجریان از بیستم اسفند ماه وارد بازار موسیقی می‌شود؛ یکی از آلبوم‌هایی که انتظار می‌رود با استقبال دوستداران همایون شجریان روبرو شود.

این آلبوم حاصل تحقیق و تلاش چندین ساله باغومیان است كه با همكارى بیش از 100 نوازنده در نقاط مختلف جهان تهیه شده است.

این آلبوم شامل ٨ قطعه است كه ٧ قطعه آن از اشعار شعرایی چون حافظ، مولانا و عطار است و یك قطعه بى‌كلام نیز در این آلبوم هست.

این آلبوم داراى سبكى حماسى است و تلاشی جدی برای تلفیق فرهنگ شرق و غرب صورت گرفته است؛ اتفاقى كه هم خواننده و هم آهنگساز آن را اتفاقى مثبت در شناساندن بهتر شعر و عرفان ایرانى در دنیا می‌دانند.

همایون شجریان در سال 93 با آلبوم پرطرفدار «چرا رفتی» وآلبوم «آرایش غلیظ» طرفداران خود را راضی نگه داشت، حالا باید منتظر مواجهه دوستداران این هنرمند با «مستور و مست» بود.

«ناگفته» حافظ ناظری

آلبوم «ناگفته» حافظ ناظری برای چند هفته در چارت بیلبورد (یکی از معتبرترین جدول‌های فروش موسیقی در جهان) در صدر آلبوم‌های کلاسیک قرار داشت.

در این آلبوم نوازندگان شناخنه شده ای چون ذاکر حسین (طبلا)، گلن ولز (درامز)، مت هایموویتس و یوهان موزر (ویلن سل) و ... حضور دارند. نکته قابل توجه در مورد این آلبوم این است که به نقل از وب سایت کمپانی سونی نوازندگان و عوامل این آلبوم تا کنون 38 جایزه گرمی دریافت کرده‌اند.

«ناگفته» در اصل بخش اول پروژه عظیم سمفونی رومی است که حافط ناطری آن را ساخته است. حدود 20 دقیقه از این آلبوم  سال گذشته با عنوان «سمفونی رومی 1» از مجموعه «بعد یازدهم» در ایران منتشر شده بود.


ویدیو : دوئل همایون شجریان، آریان و حافظ ناظری