دوئل اروپایی سیمئونه و آنچلوتی : دیگو سیمئونه بار دیگر این شانس را دارد با ...


دیگو سیمئونه بار دیگر این شانس را دارد با برتری برابر رئال مادرید تیمش را به مرحله بعد لیگ قهرمانان نزدیک کند. خبرگزاری ایسنا: سوت آغاز مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب به صدا درخواهد آمد و در آن فینال دوره قبل تکرار خواهد شد و دو تیم آتلتیکومادرید و رئال مادرید در ورزشگاه ویسنته کالدرون به مصاف هم می روند.

آتلتیکومادرید – رئال مادرید

ورزشگاه: ویسنته کالدرون

داور: میلوارد مازیچ (صربستان)

آتلتیکومادرید غیر از فینال دوره قبل لیگ قهرمانان در اکثر بازی های دو فصل اخیر برابر رئال تیم موفق تری بوده است و توانسته خودش را به عنوان گربه سیاه این تیم نشان دهد. شکست 4 بر صفر رئال در لیگا سنگین ترین شکستی بوده است که تیم مادریدی در یک دهه اخیر برابر همشهری خود متحمل شده است. دو تیم دقیقا 11 ماه پس از فینال لیسبون جایی که برای اولین بار دو تیم از یک شهر در دیدار نهایی حاضر بودند به مصاف هم می روند.

رئال در آن دیدار موفق شد در وقت های اضافی با نتیجه 4 بر یک همشهری خود را شکست دهد و برای دهمین بار قهرمانی را تجربه کند. ابتدا دیگو گودین در دقیقه 36 آتلتیکو را پیش انداخت و در حالی که همه منتظر جشن قهرمانی تیم قرمز و سفیدپوش بودند این سرخیو راموس بود که با ضربه سر بازی را به تساوی کشاند، آن هم در حالی که 3 دقیقه هم از وقت های تلف شده گذشته بود. در ادامه گرت بیل، مارسلو و کریستیانو رونالدو نیز گلزنی کردند تا آن دیدار با برتری 4 بر یک رئال به پایان برسد.

آتلتیکومادرید این فصل در هر 4 دیدار خانگی خود به پیروزی رسیده است و رئال مادرید نیز هر 4 دیدار خارج از خانه خود را با برد سپری کرده است. از این دو رکورد یکی سه شنبه شب می شکند.

دو تیم در ال 1959 در جام باشگاه های اروپای سابق برابر هم به میدان رفتند که رئال در بازی خانگی با نتیجه 2 بر یک صاحب برتری شد و آتلتیکو نیز در بازی برگشت موفق شد با یک گل به برتری برسد.

در فصل جاری هر دو دیدار دو تیم در لیگا با برتری آتلتیکومادرید به پایان رسیده است. در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو آتلتیکو موفق شد 2 بر یک به برتری برسد و در ویسنته کالدرون نیز با 4 گل همشهری پرافتخار خود را مغلوب ساخت. با این برد آتلتیکو پس از نیم قرن توانست رئال را در هر دو دیدار رفت و برگشت لیگا شکست دهد.

دو تیم در جام حذفی نیز برابر هم به میدان رفتند که اتلتیکو در خانه با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید و در خارج از خانه نیز با هنرنمایی تورس 2 بر 2 مساوی کرد. در سوپر جام اسپانیا نیز باز هم تیم سیمئونه موفق بود و توانست در خانه با یک گل به برتری برسد و در خارج از خانه نیز به تساوی یک بر یک برسد. به این ترتیب از 6 بازی این فصل دو تیم آتلتیکو 4 برد کسب کرده است و 2 دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است.

آتلتیکومادرید تاکنون هفت بار در این مرحله لیگ قهرمانان بوده است که 5 بار توانسته به سلامت از آن عبور کند. این تیم تاکنون در لیگ قهرمانان اروپا 15 بار با تیم های اسپانیایی روبرو شده است که 5 بار را با پیروزی پشت سر گذاشته است و هفت بار نیز شکست خورده است.

قهرمان فصل گذشته لیگ اسپانیا 21 دیدار از 23 دیدار قبلی خانگی خود را در اروپا با پیروزی پشت سر گذاشته است و این نشان می دهد آنها چه تیم آماده و قدرتمندی در لیگ قهرمانان هستند.

رئال مادرید قبل از دیدار با شالکه توانسته بود 10 دیدار خود را در اروپا با برتری پشت سر بگذارد ولی این رکورد در بازی با شالکه شکسته شد و رئالی ها با نتیجه 4 بر 3 در خانه شکست خوردند. رئال از جام حذفی هم حذف شده است و رقابت سختی با بارسلونا در لیگ دارند تا بتوانند برای اولین بار پس از رفتن مورینیو فاتح لیگا شوند.

آنها چهار سال پیاپی است که در این مرحله لیگ قهرمانان حضور دارند و تمام 4 دوره قبل را نیز با برتری پشت سر گذاشتند و حالا امیدوار هستند در پنجمین سال پیاپی نیز بتوانند با برتری برابر آتلتیکو به مرحله بعد برسند.

در تیم آتلتیکو دیگو گودین و رائول گارسیا با مصدومیت جزئی دست و پنجه نرم می کنند و شاید به این دیدار نرسند. در تیم رئال مادرید نیز پپه به دلیل مصدومیت در این دیدار غایب خواهد بود و این دیدار را از دست داده است.

یوونتوس – موناکو

ورزشگاه: تورین

داور: پاول کالوبیچ (چک)

بعد از مدت ها شاهد حضور یک تیم ایتالیایی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هستیم. یوونتوس در حالی موفق شد با برتری برابر دورتموند راهی این مرحله بشود که این امکان برایش فراهم است تا بتواند با قهرمانی در لیگ ایتالیا و جام حذفی در کنار لیگ قهرمانان اروپا سه گانه را کسب کند. هر چند کار سختی به نظر می رسد. حالا بانوی پیر فوتبال ایتالیا امیدوار است با حذف موناکو پا را فراتز بگذارد و به جمع 4 تیم برتر این مرحله برسد. از سوی دیگر موناکو در شرایط خوبی قرار دارد. کمتر کسی فکر می کرد که آنها بتوانند آرسنال را در مرحله قبل با شکست روبرو سازند ولی آنها با ارائه یک بازی برتر در لندن صعود خودشان را به مرحله بعد قطعی کردند.

یوونتوس که در صدر جدول لیگ ایتالیا قرار گرفته است و در جام حذفی نیز با کنار زدن فیورنتینا راهی مرحله نهایی شده است، اکنون باید در لیگ قهرمانان اروپا به میدان برود. البته تیم الگری در لیگ ایتالیا این هفته نتیجه خوبی نگرفت و در خانه پارما با یک گل شکست خورد ولی هنوز با 12 امتیاز بیشتر از لاتزیو در رده نخست جدول ایتالیا قرار گرفته است.

موناکو با ژاردیم تیم محکم و قدرتمندی در دفاع و حمله است و ضدحمله های این تیم با حضور مهاجمی گلزن چون دمیتار برباتف بسیار خطرناک است.


ویدیو : دوئل اروپایی سیمئونه و آنچلوتی