دلیل عدم حضور پرویز پرستویی در «چ» : پرویز پرستویی اعلام کرد به این دلیل در ...


پرویز پرستویی اعلام کرد به این دلیل در فیلم «چ» بازی نکرد که تهیه‌کننده این اثر همان فردی است که سر پروژه «آژانس شیشه‌ای» سر خرید یک خانه پول او را به ناحق برده است. خبرگزاری مهر: نشست خبری رونمایی از بسته فرهنگی «من پرویز پرستویی هستم» با حضور پرویز پرستویی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و علیرضا عزیزی ناشر و لیلی کریمان نویسنده و مترجم صبح امروز سه‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه در سرای محله فردوس برگزار شد.

پرویز پرستویی در بخشی از این نشست به دلایل عدم حضورش در فیلم سینمایی «چ» ساخته ابراهیم حاتمی کیا اشاره کرد و گفت: من همیشه دوست دارم با ابراهیم حاتمی کیا همکاری کنم اما گاهی شرایطی پیش می آید که نمی توان کاری کرد.

وی با یادآوری خاطرات حضورش در فیلم سینمایی «آژانس شیشه‌ای» دیگر اثر ابراهیم حاتمی‌کیا بیان کرد: در این فیلم سینمایی لوکیشنی بود که منزل حاج کاظم را به تصویر می کشید. من از آن خانه بسیار خوشم آمده بود و طی صحبت هایی متوجه شدم که تهیه کننده فیلم قصد فروش این خانه را دارد. تصمیم گرفتم تا خانه را بخرم اما مبلغ مورد نظر را نداشتم. بخشی از این پول را پرداخت کردم و از تهیه‌کننده خواستم که مبلغ باقیمانده را که به میزان 15 میلیون تومان بود به صورت قسط به او پرداخت کنم که او هم پذیرفت.

این بازیگر سینما ادامه داد: بعد از پرداخت پول مورد نظر، من چندین‌بار دختر و پسرم را برای دیدن خانه بردم که آنها برای حضورشان در این خانه نقشه هایی کشیده بودند اما یک روز تهیه کننده به من گفت که صاحب خانه اقامت خارج از ایران را گرفته و باید هر چه سریعتر از ایران خارج شود ما نیز باید مبلغ 15 میلیون تومان را هر چه سریعتر به صاحب خانه پرداخت کنیم. آن زمان بود که فهمیدم حتی این خانه به اسم تهیه کننده «آژانس شیشه ای» نیست.

پرستویی توضیح داد: هر چند که من می‌توانستم از طریق قانونی و با توجه به اینکه دو سوم پول خانه را پرداخته بودم اقدام کرده و خانه را تصرف کنم اما بنا به شرایطی و با توجه به اینکه من 15 سال کارمند دادگستری بودم ترجیح دادم که برای این کار در دادگاه حضور پیدا نکنم. بعد به تهیه کننده گفتم مبلغ پولی را که من به شما پرداخت کردم به من بدهید چون خانه را نمی خواهم. زمانی که برای نقد کردن چک به بانک مورد نظر رفتم متوجه شدم که در حساب این تهیه‌کننده تنها 2 میلیون تومان موجودی است، همین مسئله سبب شد تا در شرایط سختی پول خود را به دست آورم.

بازیگر نام آشنای سینمای دفاع مقدس با اشاره به اینکه همیشه دوست داشته با ابراهیم حاتمی کیا کار کند، بیان کرد: زمانی که پیشنهاد بازی در فیلم سینمای «چ» را به من دادند و وقتی که من متوجه شدم تهیه کننده فیلم همان تهیه کننده «آژانس شیشه ای» است، ترجیح دادم در این فیلم حاتمی کیا با او همراه نشوم؛ هر چند دستمزد 600 میلیون تومانی را برای بازی در این فیلم به من پیشنهاد داده بودند. البته که من عادت ندارم چنین دستمزدهایی را از سینمای ایران دریافت کنم.

وی در پایان این بخش صحبت‌هایش بیان کرد: من هر چند بازیگر نقش حاج کاظم در آژانس شیشه‌ای بودم، نماد شخصیتی است که برای احقاق حقوق دیگران تلاش می کند اما خودم هیچ وقت برای حق خودم تلاش نکردم اما این تهیه کننده روح دو بچه را کشت. من نمی دانم سینمای ایران چگونه می خواهد با این افراد کار کند هر چند این تهیه کننده مورد نظر همان ابتدای آغاز پیش‌تولید فیلم سینمایی «چ» به زندان رفت و با توجه به اینکه هیچ مشکلی با کریمی تهیه کننده «آژانس شیشه ای» ندارم اما باید بگویم که سینمای ایران نیازمند صداقت است و باید با صداقت جلوی دوربین رفت.


ویدیو : دلیل عدم حضور پرویز پرستویی در «چ»