دلیل بستن ساعت مچی به دست راست : از آنجایی که در زمان پیامبر گرامی اسلام، ساعت ...


از آنجایی که در زمان پیامبر گرامی اسلام، ساعت مچی وجود نداشت، ایشان هم ساعت به دست نمی کردند اما همیشه یک انگشتر به دست داشتند، این انگشتر را به دستی می انداختند که با آن نامه های مهم به روسای دولت های گوناگون می نوشتند. نیکو: از آنجایی که در زمان پیامبر گرامی اسلام، ساعت مچی وجود نداشت، ایشان هم ساعت به دست نمی کردند اما همیشه یک انگشتر به دست داشتند، این انگشتر را به دستی می انداختند که با آن نامه های مهم به روسای دولت های گوناگون می نوشتند.

پیامبر این انگشتر را هم در دست راست خود و هم در دست چپ خود داشتند و بارها مردم دلیل این مسئله را از ایشان پرسیده بودند.

انس ابن مالک، یکی از یاران پیامبر گفت: "رسول الله (ص) انگشتر نقره خود را در دست راست می انداخت که سنگی مقدس نیز در آن وجود داشت و تلاش می کرد آن سنگ همیشه رو به کف دستش بایستد.” البته پیامبر همیشه یک انگشتر در انگشت کوچک دست چپ خود هم داشتند.

براساس آنچه گفته شد، هیچ دستور و یا موقعیت خاصی برای بستن ساعت مچی در دست چپ و راست وجود ندارد. تنها دلیلی که برای بستن ساعت در دست راست وجود دارد که در آن هیچ اجباری نیست این خواهد بود که بدانیم پیامبر این دست را برای پوشیدن بهترین سنگ های مقدس انتخاب می کردند و آن را وسیله ای برای انجام اقدامات مثبت می پنداشتند؛ از آنجایی که ساعت نشانگر زمان است و اهمیت بسیار دارد و همچنین ما را از اوقات شرعی آگاه می کند، ما هم می توانیم ساعت را به دست راست ببندیم. انشالله هر اقدامی که می کنیم همیشه مثبت و در راه خداوند متعال باشد.


ویدیو : دلیل بستن ساعت مچی به دست راست