دلیل افزایش 2 میلیون تومانی تندر اتوماتیک/ آیا ساندرو بیشتر از قیمت واقعی خود به فروش می‌رسد؟ :



ورود خودروهای خارجی 2017 به بازار با افزایش قیمت 10 تا 25 میلیون تومانی , دلیل افزایش قیمت دلار , مقایسه تندر اتوماتیک با ساندرو

به گفته یک فعال بازار خودرو قیمت خودرو تندر اتوماتیک در دومین روز اسفندماه دو میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که علت این امر کم شدن عرضه از طرف شرکت ایران‌خودرو بوده است.

یک فعال بازار خودرو به اقتصادنیوز گفت: خودروهایی که در زمان تحریم داری کیفیت بالا بودند حالا بعد از رفع تحریم‌ها همچنان تقاضای زیادی نیز دارند.

به گفته علیرضا پورحسنی، شرکت ایران خودرو اخیرا عرضه تندر اتوماتیک در بازار را کم کرده که این امر باعث شده قیمت این خودرو تا دو میلیون تومان افزایش پیدا کند.

این در حالی است که قیمت خودرو تندر اتوماتیک در 25 بهمن‌ماه 46 میلیون و 500 هزار تومان بوده ولی قیمت این خودرو در دوم آذرماه به دلیل عرضه کم تا دو میلیون تومان افزایش قیمت به خود دیده است.

به نظر می‌رسد ایران خودرو قصد دارد تا با کاهش عرضه تندر اتوماتیک از نظر قیمتی بتواند با خودرو ساندرو رقابت کند. خودرویی که گفته می شود حدود 7 میلیون بیشتر از قیمت واقعی خود از سوی پارس‌خودرو به فروش می رسد.

به گزارش اقتصادنیوز، پارس‌خودرو که همواره یکی از قطب های تولید محصولات گروه رنو نیسان بوده، این روزها علاوه بر تولید تندر90 دستی، پارس تندر و رنو ساندرو را به عنوان نسل دوم ال90 به تولید می‌رساند.

با ورود ساندرو، این خودرو به رقیبی برای تندر90 دنده اتوماتیک ایران‌خودرو تبدیل شد و قیمت آن را در بازار شکست. حال ایران خودرو با کم کردن عرضه تصمیم گرفته تا تعادل قیمتی را در بازار به وجود آورد که همین امر باعث افزایش دو میلیون تومانی قیمت این خودرو در روزهای اخیر شده است.

اخبار اقتصادی - اقتصادنیوز


ویدیو : دلیل افزایش 2 میلیون تومانی تندر اتوماتیک/ آیا ساندرو بیشتر از قیمت واقعی خود به فروش می‌رسد؟