دلایل خوب برای انجام ورزش صبحگاهی :     هدف از انجام ورزش حرکت دادن بدن تا ...



 

آیا ورزش می کنید؟ انجام فعالیت ورزشی برای سلامت شما عالی است  , برنامه ورزش صبحگاهی برای شکم , ورزش های انجام شده برای کوچک کردن لپ

 

هدف از انجام ورزش حرکت دادن بدن تا جایی است که امکان دارد. اما آغاز کردن روز با ورزش سبب می‌شود تمام طول روز با نشاط و سرزنده باشید. تحقیقات نشان می‌دهد ورزش صبحگاهی سبب بهبود وضعیت خواب شده و برای متعادل نگه داشتن وزن و کاهش وزن بسیار مفید است. یک مطالعه روی زنان دارای اضافه وزن 50 تا 75 ساله نشان می‌دهد افرادی که در روزش‌های صبحگاهی شرکت می‌کنند (4 ساعت در هفته) بهتر از سایر زنان می‌خوابند. ورزش عصرگاهی سبب می‌شود تا به خواب رفتن کمی سخت‌تر شود.

 

به ورزش صبح‌گاهی مانند یک قرار شغلی فکر کنید که به راحتی نمی‌توانید آن را رد کنید. اگر شما دچار اضافه وزن هستید بدانید که بیماری‌های قلبی در کمین شماست. اگر همین حالا فکری به حال وزن‌تان نکنید، وزن‌تان فکرهای بدی برای شما خواهد داشت. 30 دقیقه ورزش صبح‌گاهی به طور متوسط این میزان کالری از بدن‌تان می‌سوزاند.

 

* دویدن یا درجا زدن (5 مایل در ساعت) = 295 کالری دوچرخه سواری (10 مایل در ساعت) = 195 کالری شنا کردن 255 کالری بسکتبال 220 کالری پیاده‌روی هر 3 مایل در ساعت =140 کالری وزنه‌برداری (وزنه سبک) = 110 کالری ورزش‌های کششی 90 کالری یک راه ساده برای عادت کردن به ورزش هر روزه وارد کردن ورزش به زندگی و الزام برای انجام آن است. یعنی کار معمولی که مانند غذا خوردن و تفریح کردن باید انجام شود. خیلی‌ها تصور می‌کنند که حتما باید کفش مخصوص ورزشی پا کنند و دو ماراتن انجام بدهند تا اسم آن را ورزش بگذارند.

 

در حالی که انجام خیلی از فعالیت‌ها می‌تواند نوعی ورزش برای ما محسوب شود. وقتی قصد خرید دارید، می‌خواهید سر کار بروید، ماشین خود را پارک کنید می‌توانید ورزش کنید. حتما می‌گویید چه‌طوری؟ سوپرمارکت دورتری را برای خرید انتخاب کنید و برای رفتن به آنجا پیاده‌روی کنید. بخشی از مسیر خانه تا محل کار را پیاده بروید. ماشین‌تان را در محل دورتری از محل کار پارک کنید و مسافتی را قدم زنان طی کنید. البته اگر به پیاده‌روی، یوگا، بلند کردن وزنه، دوچرخه‌سواری، دویدن و شنا هم پرداختید که چه بهتر.

منبع:mayoclinic


ویدیو : دلایل خوب برای انجام ورزش صبحگاهی