دلایلی ضد بچه دار شدن : حتما تا امروز با زوج‌های جوانی سرو کار داشته‌اید که ...


حتما تا امروز با زوج‌های جوانی سرو کار داشته‌اید که از بچه‌دار شدن ترس دارند و این حس آنقدر در زندگی و روز و شب آن‌ها ریشه دوانده که حتی از صحبت کردن درباره بچه بیزارند. برخی از دغدغه‌های والدین را برای بچه‌دار شدن با هم مرور می‌کنیم.



مجله شهرزاد:  حتما تا امروز با زوج‌های جوانی سرو کار داشته‌اید که از بچه‌دار شدن و تشکیل خانواده ترس دارند و این حس آنقدر در زندگی و روز و شب آن‌ها ریشه دوانده که حتی از صحبت کردن درباره بچه بیزارند و ترجیح می‌دهند هرگز به آن فکر نکنند. این افراد معمولا دلایلی برای خود دارند که به اشتباه بر این دلایل پافشاری می‌کنند. اغلب این عده از تجربه شیرین پدر و مادر شدن غافل‌اند. عاطفه به فرزند و ایجاد حس مسوولیت در والدین و دلایل بسیار دیگر همه عواملی هستند که باعث شده‌اند بشر از آغاز تا امروز برای تولد و ادامه نسل احترامی ویژه قائل باشد. بیشتر نگرانی‌ها بیهوده‌اند و اغلب مشکلات به راحتی حل می‌شوند.برخی از دغدغه‌های والدین را برای بچه‌دار شدن با هم مرور می‌کنیم.

دلایلی برای داشتن رابطه جنسی بیشتر با همسر , درد پهلو و شکم به چه دلایلی رخ می دهد , دلایلی که کیر ما سفت نمیشود

نگرانی از بحران مالی و اقتصادی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که میل به بچه‌دار شدن را در مردان تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، ترس از بحران‌های مالی و از دست دادن شغل یا حرفه‌شان است. این مسئله یکی از مهم‌ترین دلایلی است که نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهای اروپایی و امریکایی نیز موجب نگرانی مردان جوان برای پدر شدن شده است. اگر چه شرایط اقتصادی و میزان حقوق مرد خانواده برای کنترل بهتر وضعیت اقتصادی خانواده و اضافه کردن فرد جدید به اعضای خانواده بسیار مهم است اما این موضوع نباید به گونه‌ای ذهن و فکر مردان جوان را به خود معطوف کند که آن‌ها دچار بی‌میلی و ترس از بچه‌دار شدن شوند. بنابراین اگر شغل مناسبی دارید و حقوق ماهانه‌ مشخصی دریافت می‌کنید به هیچ وجه نباید نگران باشید و به احتمال‌های ضعیف از قبیل بی‌کاری یا ورشکستی فکر کنید. اگر نمی‌توانید بر این موضوع غلبه کنید، تنها کافی است با یک مشاور یا روان‌شناس در این زمینه مشورت کنید.

از خانه‌نشینی بیزارم


ترس از خانه‌نشینی و دوری از فعالیت‌های اجتماعی ناشی از بارداری از جمله دلایلی است که بسیاری از زنان‌ جوان را نسبت به بچه‌دار شدن دچار بحران و نگرانی می‌کند. بسیاری از زنان جوان تصور می‌کنند با آمدن فرزند به جمع خانواده آن‌ها باید تمامی وقت خود را دربست در اختیار نوزادشان باشند. در طول روز مفید‌ترین ساعت‌های‌شان را برای مراقبت و نگهداری از نوزادشان سپری کنند. در حالی که این نگرانی بسیار بیهوده است. در جهان زنان بسیاری وجود دارند که در ۳ ماه اول بارداری خود فعالیت‌های اجتماعی خود را ترک نمی‌کنند یا بعد از زایمان پس از استراحتی چند هفته‌ای دوباره برنامه‌های روزانه‌شان را از سر می‌گیرند. این افراد آدم‌های عجیب‌ و غریبی نیستند تنها خوب می‌توانند برای ساعت‌های روزشان برنامه‌ریزی کنند.

مهارت پدر شدن ندارم


زمانی که پای صحبت مردانی که ترس از بچه‌دار شدن دارند می‌نشینیم بیشتر آن‌ها به این موضوع اشاره می‌کنند که مهارت‌های لازم برای پدر شدن را ندارند. آن‌ها بر این باورند که زن‌ها به این دلیل که ۹ ماه جنین را به همراه خود دارند در این مدت ناخودآگاه حس مادری در آن‌ها به وجود می‌آید و مهارت‌های مادری به صورت غریزی در آن‌ها تقویت می‌شود. همین مسئله موجب می‌شود مردان بحران‌های روحی- روانی بیشتری پیش رو داشته باشند. این در حالی است که امروزه برای آموزش مهارت‌های پدر و مادر شدن، کتاب‌ها، سی‌دی‌ و کارگاه‌های آموزشی متعددی وجود دارد که در آن مهارت برقراری ارتباط عاطفی با عضو جدید، پذیرش او و چگونگی تنظیم برنامه‌های روزانه در آن‌ها به مخاطبان ارائه می‌شود. بنابراین عدم داشتن مهارت پدر شدن و حتی مادر شدن یک بهانه ساده است و نباید آن را به یک غول بزرگ تبدیل کرد.

عمده دلایلی , دلایلی که باید درمان وسواس فکری را جدی بگیرید  , دلایلی که ضدآفتاب

ترس از اضافه وزن

ابتلا به اضافه وزن در دوران بارداری امری غیرقابل گریز برای مادران است. در سراسر جهان زنان باردار با مسئله اضافه وزن در دوران بارداری و پس از آن روبه‌رو می‌شوند و تعداد زیادی از آن‌ها با اتمام دوران بارداری و تولد نوزادشان با رعایت رژیم غذایی مناسب زیر نظر متخصص و انجام ورزش روزانه بر این مسئله غلبه می‌کنند. بنابراین نباید تنبلی و بی‌برنامگی خود را به پای کودک از راه نرسیده خود بیندازیم و او را به این جرم که تناسب اندام‌مان را به هم می‌زند به زندگی در جهانی به این زیبایی دعوت نکنیم.

از همسرم دور می‌شوم


مردان و زنان جوان بسیاری بر این باورند که با حضور بچه در خانه توجه همسرشان به این عضو جدید و دوست‌داشتنی جلب می‌شود و به این ترتیب از میزان توجه همسرشان به آن‌ها کاسته می‌شود. این مسئله در مورد بسیاری از زنان و مردان صادق است. زن‌ها فکر می‌کنند که با آمدن بچه، شوهرشان تمامی فکر و ذهنش را معطوف او می‌کند و این موضوع موجب می‌شود تا از میزان محبت و توجه همسرشان نسبت به آن‌ها کاسته شود. درعوض مردان نیز بر این باورند که تمامی وقت همسرشان به مراقبت، شیردادن و برآورده‌کردن نیازهای نوزاد می‌گذرد و آن‌ها به اندازه کافی برای شوهران‌شان وقت نداشته باشند. این مسئله یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زوج‌های جوان محسوب می‌شود که فکر می‌کنند وجود بچه روابط عاطفی و زناشویی آن‌ها را دچار اختلال می‌کند. در حالی که این مسئله با همراهی و همیاری پدر و مادر در نگهداری از بچه، افزایش احساس مسئولیت و افزایش توجه و محبت زن و شوهر به هم قابل کنترل و پیشگیری است. مطالعه کتاب‌های آموزشی در این زمینه یا مشاوره با یک روان‌شناس می‌تواند در این زمینه موثر و راهگشا باشد.

ترس از معضلات اجتماعی و تربیت بچه


یکی دیگر از دلایلی که بسیاری از زوج‌های جوان را درباره بچه‌دار شدن با بحران روبه‌رو می‌کند، ترس از معضلات اجتماعی، فرهنگی و مشکلاتی است که مردم در جامعه تجربه می‌کنند. معضلاتی از قبیل اعتیاد و انواع بزهکاری‌، فشارهای اجتماعی از این دست مسائل هستند که موجب می‌شوند زوج‌های جوان با ترس از تولد بچه روبه‌رو شوند. آن‌ها گاهی به این موضوع فکر می‌کنند که با توجه به سختی‌ها و معضلاتی که در جامعه وجود دارد اضافه کردن عضو جدید به جامعه کار عاقلانه‌ای نیست. در حالی که این ترس، ترسی بیهوده است چرا که ما با تربیت مناسب و آگاهی بخشی به فرزندمان می‌توانیم او را از گزند این گونه بحران‌ها و یزه‌های اجتماعی دور کنیم.

ریتم زندگی‌ام مختل می‌شود


این موضوع که ریتم و روند زندگی زن و شوهر پس از تولد بچه متفاوت می‌شود یکی از موضوعات بدیهی در زندگی تمامی زن و شوهرهای جوان است. با ورود بچه به زندگی زوج‌های جوان بسیاری از برنامه‌های تفریحی زندگی از قبیل مسافرت، شب‌نشینی با دوستان، مهمانی‌های خانوادگی و پیاده‌روی‌های شبانه زوج تحت تاثیر قرار می‌گیرد و این موضوع موجب می‌شود تا زوج دل‌نگرانی زیادی درباره بچه‌دار شدن داشته باشند و فکر کنند با ورود بچه به زندگی‌شان روند زندگی‌شان دستخوش تغییرات اساسی می‌شود. این تغییرات اگر چه در زندگی تک تک زوج‌ها به وجود می‌آید اما زوج‌های زیادی هم در سراسر جهان وجود دارند که با تولد فرزندشان تلاش می‌کنند تفریحات گذشته را با تفریحاتی که متناسب با ریتم زندگی همه اعضای خانواده است تنظیم کنند و به این ترتیب علاوه بر مدیریت زندگی روزانه، اعضای خانواده را از تفریحات دسته‌جمعی محروم نکنند.


ویدیو : دلایلی ضد بچه دار شدن