دفتر کار خود را با این تکنیک های اثربخش زیبا کنید : برای داشتن یک دفتر کار ...


برای داشتن یک دفتر کار که دلخواه سلیقه شما باشد و مشتری های شما هم حس خوبی از پا گذاشتن در آن بگیرند راهکارهای زیادی وجود دارد. چیدمان، نور، رنگ و توجه به زنده بودن فضای کلی دفتر مهمترین آنها است. کسب و کار: دفتر کار مکانی برای به رخ کشیدن طراحی های زیبا، راحت و پولساز است. اولین چیزی که در هنگام ورود به یک سازمان توجه هر کسی را جلب می کند، زیبایی ظاهری و دسترسی آسان به وسایل مورد نیاز است.

با توجه به اهمیت طراحی در دفاتر کار، رامین سمیع زاده، دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون برای مان از یک دفتر کار ایده آل گفته است.

بالکن کوچک خانه تان را زیبا کنید , پوست خود را زیبا کنید , ویار خود را با تکنیک های طبیغی درمان کنید

برای داشتن یک دفتر کار که دلخواه سلیقه شما باشد و مشتری های شما هم حس خوبی از پا گذاشتن در آن بگیرند راهکارهای زیادی وجود دارد. چیدمان، نور، رنگ و توجه به زنده بودن فضای کلی دفتر مهمترین آنها است.

اما پیش از همه اینها اولین نکته ای که باید در طراحی یک دفتر اداری یا همان آفیس در نظر داشت توجه به چارت سازمانی آن اداره، شرکت یا موسسه است. یعنی باید زیرمجموعه های مختلف آن و نیازهای هر بخش را در نظر گرفت و متناسب با آن، فضای داخلی را طراحی کرد.

دفتر کار زیبا , گل انفرادی زیبا توسط پسر خوش تکنیک , جملات زیبا

در کار طراحی، مبلمان و چیدمان را بر اساس همین نیازها طراحی و جانمایی می کنند. البته در شناسایی و طراحی بر اساس این نیازها، همیشه باید برای تغییرات احتمالی آینده نیز پیش بینی هایی انجام داد؛ نکته ای که در کار دیزاین از آن به عنوان انعطاف پذیری چیدمان نام می برند.

استفاده از پارتیشن در طراحی دفاتر کاری هم به همین دلیل است که امکان تغییرات را با توجه به نیازهای جدید فراهم می کند. در واقع پارتیشن به دلیل قابل حمل و تغییرپذیر بودنش، امکان تغییرات فصلی را در محیط خشک کاری فراهم می کند که موجب ایجاد نشاط کاری در محل کار می شود و بر میزان بازدهی کارمندان و سود شرکت می افزاید.

کیبلینگ در آفیس

امروزه شبکه، اینترنت و به طور کلی تکنولوژی های دیجیتال و محصولات آنها بخشی جدایی ناپذیر از دفاتر کاری شده اند، به همین دلیل یکی از نکات مهم در طراحی داخلی هر دفتری توجه به کیبلینگ یا همان کابل کشی است.

متن زیبا , زیبا بروفه , عکس زیبا

اگرچه برخی از دستگاه ها وایرلس شده اند، اما هنوز هم بیشتر دستگاه های صوتی تصویری نیاز به کابل کشی دارند. در طراحی دفاتر یا باید سیم کشی ها را از کف به این وسایل برسانیم یا از طریق تراکت های پارتیشن ها این کار را انجام داد.

نکته ای که امروزه در بیشتر آفیس های ایرانی آزاردهنده است همین بی سلیقگی در کابل کشی است که تمام تلاش طراح را ممکن است تحت تاثیر خود قرار دهد و به فضا شکلی شلوغ و بی روح بدهد. این در حالی است که محیط کار باید فضایی پرنشاط و روحیه بخش باشد تا خستگی ساعات متمادی کار را با انرژی تعویض کند.

آمیزه ای از رنگ و نشاط در فضای کار

موضوع مهم دیگر در طراحی داخلی، رنگ است. هرگونه استفاده نابجا از رنگ و ترکیب رنگ های ناهمخوان نه تنها شکل بصری فضا را به هم می ریزد بلکه می تواند انرژی منفی در مراجعه کنندگان ایجاد کند.

این توجه به فضای مثبت انرژی در دفاتر آنقدر اهمیت دارد که امروزه در دنیا با استفاده از مقوله فنگ شویی و مدیریت انرژی سعی می کنند محیط را به گونه ای طراحی کنند که نه تنها انرژی منفی ایجاد نکند بلکه فضا دارای انرژی مثبت باشد. یعن جدا از عناصر مهم طراحی مانند نور، رنگ، زاویه ها، فضاسازی های حجمی و غیره، به گردش انرژی در فضا اهمیت ویژه ای میدهند.

طراحان با تکیه بر فنگ شویی به این هدف فکر می کنند که فضا طوری طراحی شود که کارمندی که در این محیط کار می کند نه تنها با یک محیط خسته کننده روبرو نشود بلکه فراتر از آن از محیط انرژی بگیرد تا کارایی بهتری داشته باشد. به عبارتی امروزه به طراحی درست فضا و استفاده از تناسب رنگ، نور طبیعی کافی و مبلمان مناسب بسنده نمی کنند بلکه باید مجموعه آنها فضایی انرژی ده را به وجود آورد.

تصاویر زیبا , زیبا , زیبا کلام

انرژی بدن در فضای کاری

اما در ایران مسئله دقیقا برعکس است و تفکر انرژی زایی در محیط کار در نقطه مقابل طراحی آفیس های ایرانی قرار دارد. به همین دلیل در بیشتر مواقع همین که فرد وارد یک دفتر می شود حس خوبی نمی گیرد و به اصطلاح یک انرژی منفی به او منتقل می شود.

 بارها پیش می آید که شما وارد یک دفتر کاری می شوید و بدون هیچ دلیل خارجی احساس خستگی به شما دست می دهد؛ چرا که فضا به اصطلاح دچار بی نظمی و انباشتگی است.

طراحان همیشه به این نکته توجه می کنند که دنیای پیرامون ما یک دنیای انرژی بر است؛ از انرژی برق گرفته تا سایر شکل های انرژی و برای همه آنها راهکارهایی دارند تا انرژی هدر نرود.
اما انرژی شخصی یا همان انرژی بدن جدیدترین شکل انرژی است که طراحان برای جلوگیری از هدرروی آن دست به کار شده اند؛ یعنی همانطور که صرفه جویی در میزان انرژی که صرف روشنایی یک دفتر می شود اهمیت دارد، میزان انرژی که ممکن است از فرد در یک فضا گرفته شود نیز دارای ارزش و اهمیت است و برای این منظور فنگ شویی و راهکارهایی که پیشنهاد می کند از استراتژی های نوین طراحی داخلی است.

عکس نوشته های زیبا , شعر زیبا , زیبا ناوک

در نظر داشتن مجموعه این نکات و دقت به مقوله های نوین طراحی داخلی و از همه مهمتر کمک گرفتن از انرژی انسانی می تواند یک دفتر کار ایده آل به وجود بیاورد. دفتر کاری که تاثیری مستقیم بر حال و هوای کارمندان و در نتیجه میزان درآمدزایی یک سازمان خواهد داشت.

چکیده

انرژی شخصی یا همان انرژی بدن جدیدترین شکل انرژی است که طراحان برای جلوگیری از هدرروی آن دست به کار شده اند؛ یعنی همانطور که صرفه جویی در میزان انرژی که صرف روشنایی یک دفتر می شود اهمیت دارد، میزان انرژی که ممکن است از فرد در یک فضا گرفته شود نیز دارای ارزش است.


ویدیو : دفتر کار خود را با این تکنیک های اثربخش زیبا کنید