دفاع از توهین آمیزترین فیلم به دفاع مقدس : جمعه شب حاشیه برنامه تلویزیونی «هفت» ...


جمعه شب حاشیه برنامه تلویزیونی «هفت» به حرف و حدیث‌هایی اختصاص داشت که برای فیلم «یک خانواده محترم» پیش آمده است. دنیای اقتصاد: دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: این فیلم توهین آمیزترین فیلم سینمای ایران به هویت دفاع مقدس است.

مسعود بخشی کارگردان «یک خانواده محترم» در پاسخ به اتهامات وارد شده بر فیلم خود قضاوت را به مخاطبان سپرد و گفت این فیلم برای مردم ایران ساخته شده است.

به گزارش خبرآنلاین، جمعه شب حاشیه برنامه تلویزیونی «هفت» به حرف و حدیث‌هایی اختصاص داشت که برای فیلم «یک خانواده محترم» پیش آمده است.

فیلم های دفاع مقدس , فیلم دفاع مقدس , لیست فیلم سینمایی دفاع مقدس

مسعود بخشی کارگردان فیلم روی خط آمد و توضیح داد: «فیلمنامه این فیلم پنج سال قبل بر اساس قصه ازلی ابدی هابیل و قابیل نوشته شد. من بیشتر قصد داشتم اتفاقات روی داده در زمان جنگ تحمیلی و فشارهایی را که به خانواده‌های ایرانی وارد شده به تصویر بکشم.»

وی همچنین افزود: «من فکر می کنم فیلم یک هنر دیداری است و قبل از تعریف شدن باید دیده شود و به دور از انصاف است که قبل از دیده شدن در موردش نظر داده شود. من در آن سال‌های جنگ تحمیلی زندگی کردم و اتفاقاتی را دیدم که هرگز فراموش نمی‌کنم.

دوست داشتم درباره این اتفاقات حرف بزنم. جنگی که سرنوشت دو کشور ایران و عراق را عوض کرد هیچ کس در موردش حرف نمی‌زند. همه سرنوشت صدام را دیدند، اما در مورد این جنگ کسی حرف نمی‌زند.»


وی ادامه داد: «این فیلم یک درام قصه‌گو است و بر اساس قواعد ژانر ساخته شده. بازتاب فیلم در جشنواره کن هم بسیار خوب و در راستای اهداف ما برای بازگو کردن، صدماتی که در زمان جنگ به کشور وارد شد بود. مردم با خانواده این فیلم ارتباط برقرار می‌کنند. این فیلم اداهای شبه روشنفکری ندارد. دوستان قبل از دیدن فیلم نباید در ارتباط با آن قضاوت کنند.»

لیست فیلم های دفاع مقدس , فیلم های مرتبط با دفاع مقدس , دفاع مقدس

وی درباره قرارداد این فیلم با شرکت فرانسوی گفت: «ما قرارداد تولید مشترک بین ایران و کشورهای اروپایی به صورت فیلم نداریم و مسائل فنی برعهده آنها است و پخش فیلم را هم به پخش‌کننده خارجی دادیم.»

بخشی اشاره کرد: «این یک فیلم اجتماعی است و بعید نیست که انتقادات تندی را مطرح کند. من به دلیل نشانه‌ها و کدهای فرهنگی تاثیرگذار بر مخاطب عام اصلاحاتی را روی فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» انجام دادم، اما در وهله اول مخاطب فیلم مردم ایران هستند و باید برای رشد فرهنگی مخاطب عام و البته آموزش خود من به‌عنوان کارگردان فیلم برای مردم نمایش داده شود. من از سینمای مستند می‌آیم و سال‌ها دغدغه سینمای اجتماعی را داشتم. باید انتقادات تندی داشته باشم و خوب خیلی‌ها هم از این انتقادات خوششان نمی‌آید.»

اما در بخش دیگری از برنامه «هفت» محمدرضا عباسیان دبیر سی و یکمین جشنواره فیلم فجر که یکی از منتقدان فیلم مسعود بخشی است، روی خط آمد و گفت: «همه آنهایی که فیلم را در جشنواره کن دیدند، منزجر از فضایی بودند که فیلم ارائه می‌دهد. متاسفانه «یک خانواده محترم» بدترین فیلمی است که علیه آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است. فضایی که به وجود می‌آید برخلاف واقعیت‌هایی است که وجود دارد.»

هفته دفاع مقدس , باغ موزه دفاع مقدس , نمایشگاه دفاع مقدس

وی در ادامه عنوان کرد: «دوستان سینمایی و اصحاب رسانه به دفتر تهیه‌کننده دعوت می‌شوند و فیلم را برایشان نمایش می‌دهند. خواهش می‌کنم نمایشی بگذارند و اصحاب رسانه و اهالی سینما و کارشناسان و صاحب نظران این فیلم را ببینند.

این اتفاق باید بیفتد که مردم ببینند تصویر بسیار بدی که از کشورشان در جشنواره‌های مختلف نشان داده می‌شود. حق مردم ایران است بدانند مهم‌ترین اعتقاداتشان که هشت سال دفاع مقدس است، چگونه نمایش داده شده است.»
  


ویدیو : دفاع از توهین آمیزترین فیلم به دفاع مقدس