دعوت قالیباف به بهارستان / از فروش زمین فرمانیه تا تونل توحید و صدر :   ابتدا ...



تونل توحید , فیلم با موضوع تونل داخل زمین , بازی در زمین دشمن با خرید و فروش فالویر  

ابتدا شورای شهر دنبال پیگیری تخلف‌‌‏های مالی در شهرداری بود و حالا بهارستان‌نشینان. مباحث مالی و اداری، شرح وظایف، پروژه‌های عمرانی، گزینش و پیمانکاری و بسیاری محورهای دیگر در دستور کار نمایندگان پیگیر تفحص است. ١٠ماهی می‌شود که درخواست تفحص از شهرداری تهران روی میز هیات‌رییسه در نوبت قرار دارد و هنوز اعلام وصول نشده است.

حالا برخی نمایندگان از دعوت قالیباف به مجلس خبر می‌دهند و عده‌ای از لابی برای سکوت در آستانه یک ائتلاف، اما هر چه باشد آن‌طور که «ابراهیم نکو»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به «شرق» خبر داده، دعوت از شهردار تهران برای پاسخگویی به برخی موارد و گزارش‌های مردمی رسیده به دست نمایندگان، حتمی است و او به زودی در مجلس حضور خواهد یافت. هر چند «رحیم زارع» که از طراحان تحقیق و تفحص از شهرداری تهران بوده، حالا به ائتلاف اصولگرایان اشاره دارد و پاره‌ای مصلحت‌اندیشی‌ها.


نکو می‌گوید «خلأ قانونی می‌تواند در شهرداری یکی از دلایل بروز تخلف باشد. قانون شوراها خلأهای زیادی دارد و هنوز تفویض اختیار نشده، شوراها به جای آنکه به‌مثابه نمایندگان محلی عمل کنند، به واسطه‌گرها تبدیل شده‌اند البته همه شوراها را محکوم نمی‌کنم اما این می‌تواند به بروز تخلف‌ها در شهرداری‌ها منتهی شود. این روزها اگر شما به شهرداری‌ها مراجعه کنید، معمولا در مرحله اول می‌توانید ردپا و سرنخ‌هایی از تخلف ببینید. از فروش تراکم گرفته تا پدیده زیرمیزی و فروش شهر.»


او همچنین به ساخت‌وسازهای تهران و به‌ویژه برج‌سازی‌ها اشاره دارد و اینکه در اغلب این موارد تخلف‌های گسترده‌ای در موضوع فروش غیرقانونی تراکم و موارد دیگر به چشم می‌خورد که همگی فی‌نفسه تخلف است.  نکو به دعوت مجلس از شخص محمدباقر قالیباف، شهردار تهران برای حضور در مجلس و گزارش‌دهی در این زمینه خبر می‌دهد. گویا گزارش‌های مردمی زیادی از مناطق شهرداری تهران به دست نمایندگان رسیده و همین گزارش‌ها در کنار رصدهای انجام شده، محمدباقر قالیباف را به چند قدمی حضور در مجلس و پاسخگویی در این زمینه نزدیک کرده است.


شهرداری‏‌ها از فساد مالی رنج می‌برند
نکو همچنین تاکید دارد که «قراردادهای پیمانکاری و تخلف‌های زیادی از این دست در شهرداری تهران قابل مشاهده است.»


معاون حقوقی شهرداری تهران چندی پیش از ١٢هزار پرونده مفتوح علیه شهرداری در نهادهای مختلف خبر داده بود. در همین حال سازمان بازرسی کل کشور نیز مدتی است در زمینه‌های مختلف تخلف در شهرداری تهران فعال شده و به طور مرتب گزارش می‌دهد. ولی‌الله شجاع‌پوریان، عضو شورای شهر تهران هم در همین زمینه پیش‌تر به «شرق» گفته بود: «شهرداری‏‌ها از فساد مالی رنج می‌برند و ما پیشنهاد تشکیل کمیته مبارزه با فساد در کلانشهر تهران را داریم.»


اصولگرایان در حال ائتلاف‌اند
رحیم زارع از دیگر نمایندگانی که نخستین‌بار موضوع تفحص از شهرداری را مطرح کرده بود، در پاسخ به اینکه چرا این‌همه در پیگیری تفحص تعلل می‌کنید، به طعنه و شوخی به «شرق» می‌گوید: «اصولگرایان در حال ائتلاف‌اند و نمی‌شود به آقای قالیباف‌ گیر بدهیم.»


زارع البته پیش از این نیز بارها در خلال گفت‌وگو با «شرق» تاکید داشت که «این تفحص، اصلا، ابعاد سیاسی ندارد.» او، قالیباف را «اصولگرا» و خودش را نیز «اصولگرا» می‌نامد. به گفته او در این تفحص «هیچ زدوبند سیاسی‌ای در کار نیست. اما حرف‌وحدیث در مسایل مالی شهرداری‌تهران زیاد است و ما به‌عنوان نماینده مردم باید ببینیم اگر جایی کمترین و کوچک‌ترین خطای مالی‌ای صورت گرفته بر آن نظارت کنیم.»


از فروش زمین فرمانیه تا تونل توحید و صدر
محمدباقر قالیباف، شهردار تهران چندی پیش برای توضیح درباره ساخت‌وساز در «بوستان مادر» به صحن علنی شورای‌شهر رفت و پاسخگوی سوال برخی اعضای شورا بود. علاوه بر اتهام تخلف در «بوستان مادر»، اعضای شورا ماجرای فروش زمین« فرمانیه» به نصف‌ قیمت واقعی را دنبال می‌کنند.

 

محمد حقانی، عضو شورای‌شهر از تخلف در فروش زمین «فرمانیه» خبر داده و تاکید دارد شهرداری‌ تهران، این زمین را متری ١٥میلیون‌تومان خریده و آن‌وقت، به دلایلی، آن را هشت‌ونیم‌میلیون‌تومان به یک‌سازمان فروخته است. پیش‌از این نیز در شورای‌سوم، «خسرو دانشجو»، از اعضای آن موقع شورای‌شهر به هزینه‌های ساخت «تونل توحید» و «بزرگراه صدر» انتقاداتی مطرح کرده بود: «برآوردهای اولیه ساخت تونل توحید ۱۷۰میلیاردتومان بوده اما حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰میلیاردتومان برای آن هزینه شد.» درخواست تفحص از شهرداری تهران یک‌سالی می‌شود که در هیات‌رییسه معطل باقی مانده است.


 اخبار سیاسی  - شرق


ویدیو : دعوت قالیباف به بهارستان / از فروش زمین فرمانیه تا تونل توحید و صدر