دعوت جمهوری اسلامی ازسفرای كشورهای مختلف جهان برای بازدیدتاسیسات هسته ای :



 

 

روزنامه جمهوری اسلامی , ارتش جمهوری اسلامی ایران , جمهوری اسلامی ایران

 

مهمانپرست خبر داد:

دعوت جمهوری اسلامی از سفرای كشورهای مختلف جهان برای بازدید از تاسیسات هسته ای ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت كه جمهوری اسلامی ایران از سفرا و نمایندگان كشورهای مختلف جهان برای بازدید از تاسیسات هسته ای ایران دعوت به عمل آورده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، رامین مهمانپرست روز سه شنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران تصریح كرد كه این اقدام در راستای اقدامات گذشته جمهوری اسلامی ایران تا كنون مبنی بر شفاف و صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای اش می باشد.

مهمانپرست این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاری مطرح كرد كه پرسید: آقای سلطانیه سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در نامه ای به نمایندگان آژانس و تعدادی از سفرای كشورها از آنها دعوت كرده است كه از تاسیسات هسته ای ایران دیدار داشته باشند، این نامه خطاب به كدام كشورها بوده است؟

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه پاسخ خود تاكید كرد كه اقدام جدید ایران برای دعوت از سفرای كشورهای مختلف برای بازدید از تاسیسات هسته ای یكبار دیگر حسن نیت جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه نشان می دهد.

مهمانپرست گفت: از جمله از سفرای كشورهای اتحادیه اروپا، عدم تعهد و نمایندگان گروه 5+1 دعوت شده كه قبل از اجلاس استانبول طی سفری به كشورمان بازدیدی از تاسیسات هسته ای ایران داشته باشند.

** نشست استانبول اوایل بهمن

در این نشست خبری ، خبرنگاری از سخنگوی وزارت خارجه در خصوص زمان مذاكرات ایران با گروه 5+1 در استانبول سوال كرد كه مهمانپرست در پاسخ به این سوال گفت: این نشست طبق توافق انجام شده اوایل بهمن ماه در استانبول برگزار خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه در عین حال گفت هر زمان روز دقیق این نشست قطعی شود اعلام خواهد شد...../تحلیل:ایرنا


ویدیو : دعوت جمهوری اسلامی ازسفرای كشورهای مختلف جهان برای بازدیدتاسیسات هسته ای