دعوت از ناطق برای انتخابات مجلس : عضو هیات رئیسه مجلس هشتم از دعوت اصلاح‌طلبان ...


عضو هیات رئیسه مجلس هشتم از دعوت اصلاح‌طلبان و اصولگراها از ناطق نوری برای نامزدی در انتخابات مجلس خبر داد و گفت: باید منتظر ماند و دید او به چه جمع بندی و تصمیمی می‌رسد. خبرگزاری خانه ملت: عضو هیات رئیسه مجلس هشتم از دعوت اصلاح‌طلبان و اصولگراها از ناطق نوری برای نامزدی در انتخابات مجلس خبر داد و گفت: باید منتظر ماند و دید او به چه جمع بندی و تصمیمی می‌رسد.

احمد ناطق نوری درباره تصمیم برادر خود برای نامزدی در انتخابات آتی مجلس یادآور شد: در این زمینه هر چقدر که از او سوال کردم گفت "فعلا برنامه ای ندارم و هر چه تاکنون اعلام شده گمانه زنی شخصی افراد و گروه ها بوده است"؛ در کل هنوز چیزی مشخص نیست.

ناطق نوری فعلا برنامه‌‌ای برای نامزدی در انتخابات مجلس ندارد

وی در پاسخ به این سئوال که آیا اصولگرایان یا اصلاح طلبان از آقای ناطق نوری برای نامزدی در انتخابات مجلس دهم دعوتی کرده‌اند، گفت: گروه های مختلف سیاسی خواستار حضور آقای ناطق نوری در انتخابات مجلس دهم شده اند اما از آنجا که او فردی مستقل و بی طرف بوده و تحت تاثیر هیچ جریانی نیست، در نهایت باید منتظر ماند و دید به چه جمع بندی و تصمیمی می‌رسد.

وی افزود: مردم آقای ناطق را می شناسند و می دانند که آقای ناطق در تصمیم گیری تحت تاثیر هیچ جریانی قرار نمی گیرد و در نهایت آنچه به مصلحت نظام، انقلاب و مردم باشد، انجام می دهد، اگر لازم دید به انتخابات مجلس ورود می‌کند، در غیر این‌صورت خودش تصمیم گیرنده است و کسی نمی تواند به او این مسئله را تحمیل کند.

ناطق نوری بر مبنای اعتدال جلو می رود


عضو هیات رئیسه مجلس هشتم تصریح کرد: برادرم را می شناسم، او آدم مستقلی است و همیشه با تصمیمات پخته و منطقی عمل کرده و انصافا برمبنای اعتدال جلو می رود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا حضور ناطق نوری در انتخابات مجلس می‌تواند فضای اعتدالی را در عرصه سیاسی کشور حاکم کند؟، تصریح کرد: آقای ناطق نوری در تمام زندگی اش اعتدال داشته، به طوریکه شاهد بودیم بعد از پیروزی آقای خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری، آقای ناطق در اقدامی بی سابقه، نخستین پیام تبریک را برای آقای خاتمی فرستاد و پای این تبریک خود ایستاد و به دولت آقای خاتمی تا حد ممکن کمک کرد.

وی ادامه داد:‌ امروز برخی می گویند "چرا آقای ناطق به اصلاح طلبان کمک کرد؟" پاسخ خیلی ساده است چون آقای خاتمی رئیس جمهور قانونی کشور بود و کسی بود که قرار بود مملکت را اداره کند باید کمکش کرد؛ مگر قرار بود با آقای خاتمی دعوا کنیم برخی ها انتظار داشتند آقای ناطق بعد از پیروزی آقای خاتمی در انتخابات با وی دعوا می کرد و جبهه می گرفت در حالیکه این موضع گیری منطقی نیست، اگر اصول را قبول داریم، اگر به دموکراسی و انتخابات آزاد پایبندیم، رفتار آقای ناطق نوری منطقی بود.

ناطق نوری تمام قد از دولت یازدهم دفاع می‌کند

این فعال سیاسی اصولگرا درباره اینکه ارتباط آقای ناطق نوری با دولت روحانی چگونه است؟، اظهار کرد: سخنرانی آقای ناطق نوری در مراسم ترحیم آقای عسگراولادی نشان می‌دهد که او تمام قد از دولت یازدهم دفاع می کند. در کل آقای ناطق با همه رفاقت دارد و فرد متعادلی است، کمتر غیظ و لج می کند، با همه در ارتباط است، او امتحان خود را در این مملکت پس داده و مردم به خوبی وی را می شناسند.


ویدیو : دعوت از ناطق برای انتخابات مجلس