دعوای سازمان ملل و انگلیس بر سر «آسانژ» : گزارش سازمان ملل متحد درباره بازداشت ...


گزارش سازمان ملل متحد درباره بازداشت بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس در انگلیس با واکنش مقامات لندن مواجه شد. خبرگزاری مهر: گزارش سازمان ملل متحد درباره بازداشت بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس در انگلیس با واکنش مقامات لندن مواجه شد.

به گزارش راشاتودی، دولت انگلیس گزارش دیروز سازمان ملل در خصوص بازداشت خودسرانه «جولیان آسانژ» موسس سایت ویکی‌لیکس در سفارت اکوادور در لندن را رد کرد و گفت که آن را قبول ندارد.

دولت انگلیس پس از سکوتی یک روزه در مواجهه با انتقاد سازمان ملل از محبوس کردن «جولیان آسانژ» موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس در سفارت اکوادور در لندن، بالاخره واکنش نشان داد و آن را رد کرد.

 جولین آسانژ از بنیانگذاران سایت ویکی‌لیکس و سردبیر آن است. ویکی‌لیکس جارچی و مجرایی برای افشاگری خبرها با هدف آفریدن حکومتهای باز است.  در سال ۱۳۸۹ ویکی‌لیکس اسناد جنگ عراق و افغانستان را در بارۀ درگیری امریکا در این جنگ‌ها منتشر کرد که برخی از آنها اسناد محرمانه بوده‌است. در ۲۸ نوامبر همان سال ویکی‌لیکس و پنج همکار مطبوعاتی اشپیگل، نیویورک تایمز، لوموند، گاردین و ال پایس شروع به انتشار شنودهای دیپلماتیک امریکا کردند.

آسانژ یک سال بعد در دادگاه انگیس برای بازپس فرستاده شدن به سوئد برای پاسخگویی به پرس‌وجو در بارۀ اتهام جنسی حاضر شد و گفت که نسبت‌هایی که به او داده شده ”ی‌پایه است و به قید ضمانت آزادشد. در ۱۹ ژوئن ۲۰۱۲ وی به سفارت اکوادور در لندن پناهنده‌شد و در ۱۶ اوت پناهندگی او از سوی این کشور پذیرفته‌شد. از زمان تا کنون اسانژ در سفارت اکوادور در لندن حضور دارد.


ویدیو : دعوای سازمان ملل و انگلیس بر سر «آسانژ»