دستگیری 2 نفر ازعوامل بمب‌گذاری شیراز در حوادث 25 بهمن تهران :     ایرنا- یك ...



هتل شیراز تهران , فاصله تهران تا شیراز , مسافت تهران تا شیراز

 

 

ایرنا- یك مقام آگاه گفت: دو نفر دیگر از عوامل بمب گذاری در حسینه شهدا وابسته به كانون رهپویان وصال شیراز كه فرار كرده بودند، در اغتشاشات 25 بهمن در تهران دستگیر شدند.

 

روز 24 فروردین 1387 ساعت 21:15 در حسینیه شهدا وابسته به كانون رهپویان وصال در شهر شیراز مركز استان فارس انفجاری رخ داد كه چهارده نفر در آن حادثه به شهادت رسیدند، در حالی كه پیش از این سه نفر متهم به دست داشتن در این انفجار دستگیر و محاكمه شدند، دو تن دیگر از این عوامل نیز در روز 25 بهمن در تهران بازداشت شدند.

این منبع آگاه كه خواست نامش فاش نشود، در ادامه بیان جزییات بیشتر از غائله 25 بهمن ماه در تهران و عوامل اغتشاش و آشوب، با اشاره به گزارش مجلس شورای اسلامی درباره ابعاد این مورد گفت: با استناد به این گزارش و گزارش های مستند دیگر، فتنه گران آماده بودند، روز 25 بهمن جشن پیروزی در تهران برگزار كنند.

این منبع افزود: آنچه فتنه گران در این روز به صحنه آوردند، عبارت بود از این كه از چند نقطه شلوغ و پرتردد پایتخت سوء استفاده و برای ابراز وجود خود را بین جمعیت استتار كردند، اما از نظر مانور سیاسی هیچ ارزشی نداشت.

** طراحی فتنه گران برای كشته سازی

این منبع آگاه گفت: فتنه گران برای 25 بهمن، پروژه كشته سازی را طراحی كرده بودند و در این زمینه، طرح مفصلی داشتند كه در آن، نقاط اجرای طرح كشته سازی در شهر و این كه چند نفر و به چه كیفیتی كشته شوند، معلوم بود.

وی آتش زدن دست كم 50 بانك و یكصد اتوبوس بی آر تی را از دیگر هدف گذاری های فتنه گران برای 25 بهمن بیان كرد و گفت: ایجاد ترافیك ساختگی از دیگر برنامه های آنان بود كه البته معضل ترافیك همیشه در تهران وجود داشته است.

این منبع آگاه از ارسال یك میلیون و 300 هزار پیامك به مناسبت فراخوان روز 25 بهمن خبر داد كه از كشورهایی مانند مصر، آمریكا، امارات و شماری از كشورهای اروپایی به ایران ارسال شده است.

وی افزود:‌ قبل از 25 بهمن یك میلیون و 300 هزار پیامك روی تلفن های هموطنان از خارج كشور ارسال شد كه پس از دست به دست شدن بین افراد، بر تعداد آن افزوده شد.

** به میدان آمدن ضدانقلاب و فعال شدن سفارتخانه ها

او گفت: در این روز جریان تبشیری (مروجان جریان مسیحیت) كه مسیحی هم نیستند، دراویش را به همراه اراذل و اوباش و زنان معلوم الحال به صحنه آوردند.

این منبع آگاه اضافه كرد: ستادهای به جا مانده از موسوی و كروبی (سران فتنه) با محوریت ضد انقلاب فراری خارج نشین در این روز فعال شدند.

وی گفت: بسیاری از سفارت خانه ها نیز آن روز فعال شدند و قرار بود با تصور درگیری های گسترده، درب سفارت خانه ها به روی فتنه گران باز شود و به آنان پناه دهند و امدادرسانی كنند.

او افزود: قرار بود شب 25 بهمن صحنه های جنگ و گریز و جنگ تن به تن از ماهواره ها نشان داده شود، اما چون جمعیت با آنان همراه نشده بود، در یكی از فیلم هایی كه از ماهواره پخش شد، ورودی مترو را نشان دادند كه جمعیت بیرون می آمد و این جمعیت را به عنوان جمعیت راهپیمایی كننده، معرفی كردند.

این منبع آگاه از گروهك غیر قانونی نهضت آزادی، تشكل های مرتبط با جریان نفاق، بهاییت، حزب مشاركت، سازمان مجاهدین، كمپین زنان و جریان های حقوق بشر به عنوان تشكل هایی نام برد كه علاوه بر موسوی و كروبی برای راهپیمایی 25 بهمن فراخوان داده بودند.

وی با بیان این كه سازمان‌های جاسوسی موساد، سیا، جریان اپوزسیون و اتاق فكر خارج از كشور، جریان 25 بهمن را هدایت می كردند، گفت: دشمن در 25 بهمن دچار توهم شد اما با هوشیاری مردم و اقتدار نیروهای انتظامی و امنیتی، این توطئه خنثی شد... 


ویدیو : دستگیری 2 نفر ازعوامل بمب‌گذاری شیراز در حوادث 25 بهمن تهران