دستگیری و شكنجه زن ایرانی در زندان آمریكا :       شهرزاد میر قلی‌خان شهروند ...



 

مشهورترین فوتبالی های ایرانی که به زندان افتادند , دستگیری سه ایرانی با گذرنامه جعلی رژیم صهیونیستی در ایتالیا , هنرپیشه ایرانی در زندان

 

 

شهرزاد میر قلی‌خان شهروند ایرانی كه از سال 2007 در آمریكا زندانی است، ضمن اظهار بی‌گناهی، اعلام كرده كه در زندان آمریكا تحت شكنجه قرار گرفته است.

 

به گزارش فارس، شهرزاد میر قلی‌خان در گفت‎و گو با پرس تی وی گفت: "دولت امریكا برای انجام كاری مربوط به امور دولتی از من دعوت كرد. آنان حتی برای من بلیط گرفتند ولی در فرودگاه به من دستبند زدند و زندانی‌ام كردند و به هر شكل ممكن به شكنجه من پرداختند. "

میر قلی‌خان كه در زمان دستگیری تنها 26 سال داشت، با این‎كه مادر دو كودك است، از 3 سال پیش تا كنون در زندان امریكا به سر می‌برد.

آمریكا مدعی است كه همسر سابق او، محمود سیف، سعی در صادرات عینك‌های دید در شب از اتریش به ایران را داشته است، و این درحالی است كه شهرزاد در غیاب او بازداشت و از سوی دادگاه فدرال فلوریدا محكوم به پنج سال زندان شد.

گفتنی است، دو دختر شهرزاد میر قلی‌خان پیش از آزادی سارا امیلی شورد كه به اتهام ورود غیرقانونی به خاك ایران و جاسوسی در بازداشت بود، با وی دیدار كرده بودند.

جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 23 شهریور، سارا شورد را كه به اتهام ورود غیرقانونی به خاك ایران دستگیر شده بود، با قرار وثیقه 500 هزار دلاری آزاد كرد.

سه تبعه امریكایی با نام‌های سارا امیلی شورد 31 ساله، شان مایكل بوئر و جاشوا فلیكس فاتال 27 ساله، در مرداد ماه 1388 (ژوئیه 2009) در مناطق كوهستانی استان كردستان، به اتهام ورود غیرقانونی به خاك ایران دستگیر شدند.

تهران درحالی سارا امیلی شورد را با قرار وثیقه‎ای 500 هزار دلاری آزاد كرد كه دولت امریكا تاكنون چندین ایرانی را دستگیر و برای آن‌چه نقض تحریم‌های واشنگتن علیه ایران می‎نامد، زندانی كرده است.

بر خلاف رفتار خشن نیروهای امریكایی با ایرانیان بازداشت شده در امریكا، با شهروندان امریكایی زندانی در ایران با وجود این واقعیت كه آنان در معرض اتهاماتی بسیار جدی بودند، به خوبی رفتار شده است.

دولت ایران همچنین بر مبنای اصول انسانی و مبانی اسلامی، با درخواست مادران بازداشت‌شدگان موافقت كرد و به آنان اجازه داد تا با سفر به ایران با فرزندان خود دیدار كنند.../فارس


ویدیو : دستگیری و شكنجه زن ایرانی در زندان آمریكا