دستگیری فرمانده شاخه داعش در پاکستان :   منابع خبری اطلاعاتی در پاکستان امروز ...



دستگیری داعش در ایران , دستگیری داعش , دستگیری داعش در تهران

 

منابع خبری اطلاعاتی در پاکستان امروز ( چهارشنبه) اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور فردی را که گمان می‌رود فرمانده شاخه داعش در این کشور باشد را به همراه دو تن از هم‌دستانش که در فرایند جذب نیرو و اعزام آنها به سوریه دست داشتند، بازداشت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات کشورهای جنوب آسیا از جمله پاکستان از ظهور گروه داعش در این منطقه که خود شاهد فعالیت چندین گروه شبه نظامی به منظور سرنگونی دولت‌های محلی بوده، نگران هستند.

سه منبع وابسته به نهادهای اطلاعاتی پاکستان نامشان فاش نشده، به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که یوسف السلفی فردی که گمان می‌رود فرمانده شاخه داعش در پاکستان باشد در شهر لاهور در شرق پاکستان دستگیر شده و در بازجویی‌ها اعتراف کرده که نماینده داعش در پاکستان است.

یک منبع خبری خاطر نشان ساخت: السلفی یک پاکستانی اهل سوریه بوده که پنج ماه پیش ازطریق ترکیه به خاک پاکستان راه پیدا کرده است.

وی افزود: السلفی از سوریه وارد ترکیه شده و در آنجا دستگیر شد اما او توانست به نحوی از بازداشت فرار کرده و برای تاسیس شاخه داعش در پاکستان وارد خاک این کشور شود.

این منبع خبری همچنین عنوان کرد: حافظ طیب یکی از همدستان او نیز که اهل لاهور بوده و در جذب افراط گران پاکستانی برای اعزام آن‌ها به سوریه و عراق به منظور جنگیدن درکنار تروریست‌های داعش دست داشته، دستگیر شده است.

وی عنوان کرد: حافظ طیب به ازای هر نیرویی که برای داعش می فرستاده 600 دلار دریافت می‌کرد. این در حالی است که اختلافات به وجود آمده در گروه طالبان پاکستان که مشهورترین گروه شبه نظامی این کشور است و تردیدها درباره آینده این گروه سبب شده که داعش در پاکستان محبوبیت پیدا کنند.

با این حال نهادهای امنیتی پاکستان معتقدند که هنوز میان داعش و جنوب آسیا پیوندهای عملیاتی برقرار نشده است. پیش‌تر گزارش شد که چند فرمانده ناراضی طالبان پاکستان گروهی جدید به نام "خراسان" تشکیل داده‌اند که قرار بوده کشورهای افغانستان، پاکستان وهند و دیگر کشورهای جنوب آسیا را پوشش دهد.

اخبار بین الملل - ایسنا

 


ویدیو : دستگیری فرمانده شاخه داعش در پاکستان