دستگیری عامل جنایت مرکز خرید گلستان :   اخبار حوادث  - دستگیری عامل جنایت مرکز ...



مرکز خرید گلستان , درباره مرکز خرید گلستان , گلستان مرکز خرید

 

اخبار حوادث  - دستگیری عامل جنایت مرکز خرید گلستان

عامل جنایت در مرکز خرید گلستان که با ضربه چاقو مرتکب قتل پسر جوانی شده بود در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی لب به اعتراف گشود.

به گزارش جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، 20 و 30 دقیقه دوم بهمن امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره درگیری منجر به جرح در روبروی مرکز خرید گلستان به کلانتری 134 شهرک قدس اعلام شد.

با حضور مأموران در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد نزاع و درگیری میان دو گروه از جوانان انجام شده که طی آن نوجوانی به نام پوریا (16 ساله) بر اثر اصابت ضربات چاقو مجروح و به بیمارستان منتقل شده است.

اعلام نظریه پزشکی قانونی در خصوص مرگ مغزی پوریا
همزمان با دستگیری تعدادی از افراد حاضر در درگیری توسط مأموران کلانتری، پوریا به بیمارستان منتقل و اقدامات درمانی آغاز می شود؛ با وجود انجام اقدمات درمانی تیم پزشکی، پوریا به علت ضربه چاقوی وارد شده به ناحیه چپ سینه، خونریزی شدید و افت شدید فشار خون، دچار مرگ مغزی شده و تیم پزشکی بیمارستان نیز پس از تشکیل شورای پزشکی مرگ مغزی وی را اعلام می نماید اما خانواده پوریا همچنان اصرار بر ادامه اقدامات درمانی بر روی وی داشت.

پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی
با اعلام نظریه تیم پزشکی مبنی بر «مرگ مغزی به علت عوارض ناشی از اصابت جسم تیز»، پرونده اولیه با موضوع «قتل عمد» تشکیل و به دستور شعبه دهم بازپرسی دادسرای امور جنایی، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شناسایی قاتل و اعتراف به جنایت
با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره دهم در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که سه جوان به نام های «صادق»، «اشکان» و «علیرضا» در زمان مراجعه به مجتمع تجاری گلستان با گروهی دیگر از جوانان درگیر شدند که طی آن دو نفر به نام های «پوریا» و «مهرداد» بر اثر اصابت ضربه چاقو مجروح شده که پوریا دچار مرگ مغزی می شود.

در شرایطی که «صادق»، «اشکان» و «علیرضا» منکر هرگونه داشتن و استفاده از سلاح سرد بودند اما با انجام تحقیقات پلیسی و مواجهه حضوری میان آنها و دیگر افراد شرکت کننده در درگیری، «صادق . ح» (19 ساله) به عنوان ضارب مورد شناسایی قرار گرفت.

«صادق» که در اظهارات اولیه منکر حمل و استفاده از سلاح سرد بود، در ادامه تحقیقات لب به اعتراف گشوده و به استفاده کردن از سلاح سرد و مجروح کردن «پوریا» و «مهرداد» اعتراف کرد.

صادق افزود: روز جمعه دوم بهمن ماه امسال به همراه دو نفر از دوستانم به نام های «اشکان» و «علیرضا»، در مجتمع تجاری گلستان، روی سکوی حوض داخل پاساژ نشسته بودیم که چند جوان از مقابل ما عبور کردند؛ یکی از آنها برگشت و به ما گفت:«چرا نگاه می کنید؟» که از آنها خواستیم که بروند و آنها نیز رفتند اما پس از مدت کوتاهی با تعداد بیشتری برگشتند و عنوان کردند که اینجا محله آنهاست. در حالیکه برای صحبت از پاساژ بیرون رفته و اشکان در حال صحبت کردن با یکی از آنها بود، ناگهان یک نفر که کت طوسی رنگ به تن داشت شروع به فحاشی کرد که همین موضوع زمینه آغاز درگیری شد؛ تعداد آنها بسیار بیشتر از ما بود و به همین علت چاقو را بیرون کشیده و ابتدا ضربه ای به سمت یک نفر از آنها (مهرداد) پرتاب کردم؛ در حالیکه بسیار ترسیده و قصد داشتم تا از محل درگیری فرار کنم، ضربه ای دیگر را به سمت نفر دوم (پوریا) که روبروی من قرار داشت پرتاب کردم؛ در همین زمان مأموران کلانتری هر سه نفر ما را به همراه تعدادی دیگر از افراد شرکت کننده در درگیری، دستگیر کردند.

آلت قتل هدیه یکی از دوستانم بود
«صادق» که تک فرزند خانواده و دانشجوی ترم اول دانشگاه می باشد، در خصوص علت تهیه و حمل چاقو اظهار کرد:چاقو، هدیه یکی از دوستانم است که چند سال پیش به من داده بود و طی این مدت آنرا در خانه نگهداری می کردم. شب حادثه، تازه از باشگاه به خانه آمده و ساک ورزشی را در داخل اتاق گذاشته بودم که متوجه چاقو شدم که از پشت پشتی مشخص بود؛ از آنجائیکه پدر و مادرم مخالف نگه داشتن چنین وسایلی از سوی من هستند، تصمیم گرفتم تا محل چاقو را تغییر داده و به همین علت چاقو را برداشتم؛ در همین زمان اشکان و علیرضا زنگ زدند و پیشنهاد دادند تا به مجتمع تجاری گلستان برویم و من نیز چاقو را در زیر لباس گذاشتم تا پس از مراجعه به خانه محل جدیدی را برای آن انتخاب کنم.

سرهنگ آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اعترافات صریح متهم به ارتکاب جنایت و صدور قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم پرونده، متهم اصلی پرونده جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
اخبار حوادث - جام جم آنلاین


ویدیو : دستگیری عامل جنایت مرکز خرید گلستان