دستگیری اعضای باند زورگیری بچه محل/ طراحی سرقتها در پارک : دستگیری اعضای باند ...



دستگیری اعضای باند زورگیری بچه محل/ طراحی سرقتها در پارک

سه بچه محل که در پوشش مسافرکش از مسافران زورگیری می کردند ، در عملیات تعقیب و گریزان ماموران شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه 10 آبان امسال مأمور گشت موتوری کلانتری 154 چیتگر در جاده مخصوص کرج به سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید نقره ای رنگ مشکوک شد .

با نزدیک شدن مأمور کلانتری به خودرو پراید ، ناگهان یکی از چهار سرنشین داخل پراید با مشاهده وی شروع به کمک خواستن از مأمور کرده و همزمان راننده ، با افزایش سرعت خود اقدام به فرار از محل کرد. مأمور کلانتری 154 چیتگر در ادامه تعقیب و گریز ، بلافاصله درخواست کمک از کلانتری کرده و با اضافه شدن واحد گشت کلانتری ، خودرو پراید متوقف و سه سرنشین آن از سوی مأموران دستگیر شدند.

پرونده در پایگاه پنجم پلیس آگاهی

با توجه به اظهارات شاکی در خصوص اقدام سرنشینان خودرو پراید نقره ای به زورگیری اموال همراه وی و اعتراف صریح هر سه متهم ، پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری در پوشش مسافرکشی تشکیل و پرونده به دستور قاضی موسوی ، دادیار شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران ، برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اظهارات شاکی

با ارجاع پرونده به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ، شاکی جوان پرونده در اظهارات خود به مأموران گفت : در میدان آزادی منتظر تاکسی بودم تا به منزل بروم که راننده یک پراید نقره ای با سه سرنشین (دو نفر جلو و یک نفر عقب) مرا سوار کرد . هنوز لحظه ای از سوار شدن من و حرکت ماشین نگذشته بود که ناگهان سرنشین عقب پراید به سمت من حمله ور شد و چاقویی را در زیر گلوی من گذاشت . در حالیکه بسیار ترسیده بودم ، تمامی اموال همراه خود را به آنها دادم اما با این وجود شروع به ضرب و شتم من کردند . ناگهان با مشاهده مأمور پلیس که با موتور به ما نزدیک شده بود ، از وی درخواست کمک کردم که سرانجام با کمک مأموران از دست آنها نجات پیدا کردم .

تصمیم به زورگیری در داخل پارک

متهمان پرونده به اسامی "علی . ل" ، "امیر . ز" و "بهنام . م" ـ که طبق اظهاراتشان هر سه نفر بچه محل و 20 سال سن دارند، در اعترافات خود به زورگیری از شاکی پرونده و همچنین ارتکاب چندین فقره زورگیری با استفاده از خودرو پراید نقره ای در محدوده غرب تهران اعتراف کردند . امیر در اعترافات خود به کارآگاهان گفت : به همراه بهنام و علی به پارک نهج البلاغه رفته بودیم که در زمان برگشت به خانه ، هر سه نفر تصمیم به زورگیری گرفتیم .

 

طراحی پارک کودک , طراحی نیمکت پارک , دستگیری باند خاله لیلا

 

شناسایی تعداد دیگری از شکات

با توجه به اسناد و مدارک متعلق به افراد غیر به ویژه چند عدد عابر بانک ، کارآگاهان پایگاه پنجم با شناسایی مالک این اسناد و مدارک و همچنین با تجمیع پرونده های زورگیری توسط سرنشینان خودرو پراید نقره ای ، موفق به شناسایی تعدادی دیگر از شکات و مالباختگان شدند .

سرهنگ علی اکبر اسدی ، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر سه متهم پرونده گفت : با توجه به شناسایی متهمان از سوی شکات و مالباختگان و اعتراف صریح متهمان به ارتکاب زورگیری تحت پوشش مسافرکشی و احتمال افزایش دیگر جرایم ارتکابی و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم پرونده از سوی مقام قضایی صادر شده است . به همین خاطر از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند ./مهر

 


ویدیو : دستگیری اعضای باند زورگیری بچه محل/ طراحی سرقتها در پارک