دستور پخت همبرگر محبوب «همینگوی»! : کتابخانه ریاست جمهوری «جان.اف کندی» نسخه‌ ...


کتابخانه ریاست جمهوری «جان.اف کندی» نسخه‌ دیجیتالی نامه‌ای از «ارنست همینگوی» که حاوی دستور پخت همبرگر محبوب این نویسنده‌ی برجسته است را منتشر کرد. ایسنا: کتابخانه ریاست جمهوری «جان.اف کندی» نسخه‌ دیجیتالی نامه‌ای از «ارنست همینگوی» که حاوی دستور پخت همبرگر محبوب این نویسنده‌ی برجسته است را منتشر کرد.

«ساندرا اسپانیر»، ویراستار پروژه‌ نامه‌های همینگوی اعلام کرد نسخه‌ دیجیتالی دستور پخت همبرگر مورد علاقه‌ «ارنست همینگوی» از سوی کتابخانه‌ ریاست جمهوری «جان اف.کندی» در اختیار کاربران اینترنتی قرار گرفت.

خوانندگان با مطالعه‌ی این مطلب می‌توانند اطلاعاتی درباره خالق «پیرمرد و دریا» و همسر چهارمش «مری» کسب کنند.

به گفته‌ اسپانیر‌، پاپا همینگوی به برگرهایی آبدار و صورتی رنگ علاقه داشت. او نصف قاشق چایخوری پودر «می‌ین» هم به ساندویچش اضافه می‌کرد. یکی از رستوران‌های محبوب این نویسنده‌ در محله چینی‌های‌ هاوانا قرار داشت. او عاشق غذاهای چینی بود. ادویه‌های هندی‌، شکوفه‌ی کبر (از گیاهان بومی مدیترانه) و جعفری از دیگر موادی بودند که همینگوی به همبرگردش اضافه می‌کرد.

در متنی که به قلم نویسنده‌ «وداع با اسلحه» به نگارش درآمد،‌ شیفتگی و علاقه‌ی همینگوی به خوردن و نوشیدن به وضوح قابل مشاهده است.

علاقه‌ این رمان‌نویس به خوراکی‌ها حتی در برخی از داستان‌های اولیه و توصیفش از غذاها در آثارش دیده می‌شود.

پس از درگذشت همینگوی در سال 1961 و تیره شدن روابط بین آمریکا و کوباه، مری - همسر وی - موفق نشد به کوبا بازگردد و یادگاری‌های وی را با خود ببرد. اما با میانجی‌گری کندی، رییس جمهور پیشین آمریکا و فیدل کاسترو، رهبر سابق کوبا این اسناد و مدارک به وی برگردانده شدند. دستور پخت همبرگر محبوب ارنست همینگوی یکی از برگه‌هایی است که هنوز در کتابخانه‌ کندی باقی مانده است.

دستور سرخ کردن همبرگر آماده , دستور تهیه تریلوژی محبوب کته و پلو و چلو , محبوب چت


ویدیو : دستور پخت همبرگر محبوب «همینگوی»!