دستور ویژه روحانی برای اعزام فوتسال بانوان : با دستور ویژه رییس جمهور و پیگیری‌های ...


با دستور ویژه رییس جمهور و پیگیری‌های وزارت ورزش و وزارت امور خارجه تیم ملی فوتسال بانوان به رقابت‌های جام جهانی گواتمالا اعزام خواهد شد. خبرگزاری ایسنا:‌ با دستور ویژه رییس جمهور و پیگیری‌های وزارت ورزش و وزارت امور خارجه تیم ملی فوتسال بانوان به رقابت‌های جام جهانی گواتمالا اعزام خواهد شد.

پس از آن که علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال ایران از عدم اعزام تیم ملی فوتسال بانوان به رقابت‌های جام جهانی به دلیل مشکلات مالی و همچنین نبود فرصت کافی برای اخذ ویزای گواتمالا خبر داده بود، انتقادات فراوانی نسبت به این تصمیم فدراسیون در رسانه‌های مختلف مطرح شد، اما اکنون خبر می‌رسد که با دخالت مستقیم رییس محترم جمهوری اسلامی ایران و پیگیری های وزارت ورزش و همکاری جدی وزارت امور خارجه مقدمات این اعزام فراهم شده است.

محمدرضا تابش نایب رییس اول فراکسیون ورزش مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا با اعلام این خبر گفت: طی دستور ویژه‌ای که رییس محترم جمهوری خطاب به وزارت ورزش و وزارت امور خارجه صادر کردند مقرر گردیده که شرایط اعزام تیم ملی فوتسال بانوان به جام جهانی فراهم گردد.

وی افزود: فوتسال بانوان مانند بسیاری از رشته‌ها مورد عنایت و توجه دولت تدبیر و امید است و به حمدالله بازیکنان با استعدادی نیز در این رشته حضور دارند که توانسته‌اند قهرمان آسیا شوند.

وی ادامه داد:‌تورنمنت بین المللی که قرار است در گواتمالا برگزار شود به جهت اینکه زیر نظر فیفا رقابت های آن برگزار می‌شود برای ایران حایز اهمیت است و از این جهت فدراسیون فوتبال عزمش را برای حضور در این رقابت‌ها جزم کرده بود، اما به دلیل مشکل ویزای گواتمالا تاکنون اعزام این تیم به رقابت‌ها منتفی اعلام شده بود، اما با پیگیری‌های انجام شده و تاکید شخص رییس جمهور و دستور ویژه‌ای که به وزارت خارجه جهت تسهیل در اخذ روادید صادر شده است شرایط برای اعزام تیم فوتسال بانوان به جام جهانی فراهم شده است.

تابش تاکید کرد طی گفت‌وگویی که با وزیر ورزش، وزیر امور خارجه و فدراسیون فوتبال داشته است اطمینان حاصل کرده که این نهادها تمام تلاش خود را در پی دستور رییس جمهور برای اعزام تیم بانوان به رقابت‌های جام جهانی به کار گرفته اند و به گفته وزیر امور خارجه تلاش‌ها جهت امکان اخذ ویزای فرودگاهی گواتمالا در جریان است.

نایب رییس اول فراکسیون ورزش مجلس اظهار کرد: مقرر شده که وزارت ورزش نیز کلیه هزینه‌های این سفر را پرداخت کند و بر این اساس تیم ملی فوتسال بانوان خواهد توانست در رقابت‌های جام جهانی فوتسال در گواتمالا در تاریخ 28 و 29 آبان حضور پیدا کند. در حال حاضر با فرایند اداری که طی شده است تصمیم دولت تدبیر و امید بر اعزام فوتسالیست‌های زن ایران به رقابت‌های جام جهانی قطعی است و امیدواریم که با مکاتبات انجام شده مشکلات ویزای فرودگاهی تیم بانوان برای حضور در این رقابت‌ها نیز حل شود.

تابش با تاکید بر اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران حمایت از ورزش بانوان است افزود: متاسفانه برخی از رسانه‌های معاند طی روزهای اخیر موضوع عدم اعزام تیم ملی فوتسال بانوان به رقابت‌های گواتمالا را به نگاه‌های جنسیتی ربط داده بودند در حالی که دولت و مجموعه فدراسیون فوتبال همواره نگاه حمایتی نسبت به ورزش بانوان خصوصا ورزش قهرمانی زنان ایران داشته است و موضوع تبعیض جنسیتی در اعزام بانوان توهمی بیش نیست.


ویدیو : دستور ویژه روحانی برای اعزام فوتسال بانوان