دستور وزیر بهداشت برای بیماران پروانه‌ای : وزیر بهداشت در دیدار از بیماران ...


وزیر بهداشت در دیدار از بیماران « ای بی» ضمن ابراز تاسف از ابتلای تعدادی از انسان‌ها در دنیا به این بیماری و غیر قابل درمان بودن آن، گفت: آرزوم می کنیم که هیچ بیمار « ای بی» در دنیا چشم به جهان نگشاید و اگر هم اتفاق افتاد، ان شاءا... خداوند صبر و شکیبایی به آنها و خانواده‌هایشان برای تحمل درد و رنج ناشی از این بیماری بدهد. روزنامه آرمان: وزیر بهداشت در دیدار از بیماران « ای بی» ضمن ابراز تاسف از ابتلای تعدادی از انسان‌ها در دنیا به این بیماری و غیر قابل درمان بودن آن، گفت: آرزوم می کنیم که هیچ بیمار « ای بی» در دنیا چشم به جهان نگشاید و اگر هم اتفاق افتاد، ان شاءا... خداوند صبر و شکیبایی به آنها و خانواده‌هایشان برای تحمل درد و رنج ناشی از این بیماری بدهد.

 سید حسن قاضی زاده هاشمی با تاکید بر لزوم همکاری دولت‌ها و حکومت‌ها برای کمک به این بیماران، افزود: لازم است مسئولان و مردم از این بیماری و درد و رنج آن مطلع شوند تا بتوانند به این بیماران در جهت تسکین دردشان کمک کنند.

 او با بیان این که این بیماری درمان ندارد، تاکید کرد: باید کاری کرد که درد و ناراحتی و گرفتاری‌های این بیماران و خانواده هایشان کاهش یابد و از آنها حمایت شود.

وزیر بهداشت همچنین بر لزوم اتخاذ تصمیم از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی برای این که بیماری «ای بی» در گروه بیماری‌های خاص قرار گیرد، تاکید کرد و گفت: وزارت بهداشت می‌تواند با محوریت خانه (ای بی) در جهت تامین دارو و پانسمان‌های آنها بدون هزینه اقدام کند.


ویدیو : دستور وزیر بهداشت برای بیماران پروانه‌ای