دستور تهیه چند نوع معجون‌ ضد آلرژی : نكند بهار كه می‌آید شیر بینی شما هم باز ...



نكند بهار كه می‌آید شیر بینی شما هم باز می‌شود؟ آبریزش بینی تازه اول ماجراست بعد از مدت كمی نشانه‌های دیگر حساسیت مثل قرمزی چشم و خارش و سوزش و... امان‌تان را می‌برد. این حساسیت لعنتی می‌آید كه شیرینی بهار را کم رنگ كند اما شما می‌توانید این اجازه را به آن ندهید.

اما متاسفانه برخی افراد به دلیل داشتن حساسیت‌های بهاری به طبیعت نمی‌روند و تنها علتش وجود گرده‌های گل و گیاهان است. برخی افراد برای درمان خود متوصل به داروها می‌شوند و سعی می‌كنند از هر طریقی كه شده خود را از شر آبریزش بینی، عطسه و... رها كنند.

اگر حسایست بهاره دامنگیرتان شد، بهتر است مدتی به سمت میوه‌هایی مثل: موز، خربزه، طالبی، هندوانه، كیوی، انبه و... همچنین سبزیجاتی مثل: تره، سیر، پیاز، پیازچه، شاهی و... نروید اما تا دل‌تان می‌خواهد گلابی، به، نعناع، گشنیز، ریحان و... میل كنید. البته بهتر است برای آشنایی بیشتر با میوه و سبزیجات ضدحساسیت با پزشكان طب سنتی هم مشورت كنید.


معجون سكنجبین

یكی از نوشیدنی‌هایی كه این روزها زیاد مصرف می‌شود، شربت سكنجبین است. سكنجبین یك شربت سنتی ایرانی است كه داری طبع سرد و خنك بوده و بهترین درمان برای روزهای پرحساسیت است.

طرز تهیه معجون , طرز تهیه معجون انرژی زا , دستور تهیه سالسا گوجه فرنگی

معجون سکنجبین دارای طبع سرد و خنک است


مواد لازم :

 سكنجبین نصف لیوان
 خیار یک عدد
 برگ كاهو  4 الی 5 عدد
 * آبلیمو  یك قاشق مرباخوری
نعناع 3 یا 4 برگ

 

* آبلیمو:  (آبلیمو تازه باشد بهتر است)

 

طرز تهیه :
این معجون بسیار راحت است، فقط كافی است تمام مواد را داخل میكسر بریزید اما مدت زمان مخلوط كردن باید كم باشد، فقط در حدی كه مواد با یكدیگر میكس شوند. در قدیم خیلی از افراد بدون آنكه از خواص این معجون آشنا باشند از آن استفاده می‌كردند. البته معجون سكنجبین كمی مدرنیزه شده است اما برای رفع مشكلات حساسیت بهاره بسیار موثر است.

نكته:

 

طرز تهیه ی معجون , طرز تهیه معجون ویتامینه , دستور تهیه سالاد پاستا و مرغ

شربت سکنجبین ، بهترین شربت برای روزهای پرحساسیت فصل بهار است


برای تهیه معجون‌ها نباید از یخ استفاده كنید. البته برای خنك كردن آنها راه‌های دیگری هم وجود دارند به عنوان مثال معجون‌ها را برای مدتی در یخچال نگه دارید تا خنك شوند. اگرجزو افرادی هستید كه طبع گرم دارند و دچار نفخ می‌شوند، می‌توانید سكنجبینی را كه از سركه و نعناع به دست آمده با تخم كاسنی و گلاب مخلوط كنید اما افرادی كه دچار مشكل زخم معده و روده هستند بهتر است دور این مخلوط به دست آمده را خط بكشند زیرا برای‌شان مضر است. 


معجونی به سبزی بهار
این معجون سبز به شما كمک می كند تا به جنگ حساسیت‌های فصل بهاری بروید.

طرز تهیه معجون عسل و لیمو , طرز تهیه معجون چاق کننده شیر عسل , دستور تهیه اشکنه گوجه سبز

معجون سبز برای از بین بردن حساسیت های فصل بهار

 

مواد لازم :

كلم پیچ سبز 6 برگ
خیار یک عدد
كرفس 4 برگ
سیب سبز 2 عدد
لیمو نصف عدد
زنجبیل یك قاشق چای‌خوری
شكر یك قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه :
برای تهیه این اسموتی فقط كافی است 10 دقیقه از وقت خود را اختصاص به این كار بدهید. تمام مواد را در یك مخلوط كن بریزید و دكمه را بزنید تا كلیه مواد مخلوط‌شوند.


معجون سیب و دارچین

اگر حساسیت شما حالتی نزدیك به سرماخوردگی دارد؛ یعنی علاوه بر آبریزش بینی دچار عطسه، سرفه و ... می‌شوید می‌توانید این معجون را امتحان كنید.

دستور تهیه مرغ برای غذای امام حسین , دستور تهیه سوپ عدس , دستور تهیه سان شاین

معجون سیب و دارچین برای درمان حساسیت های فصل بهار

 

مواد لازم :

آب زغال اخته یک لیوان
 ماست یونانی نصف لیوان
 چای سبز یک فنجان
  سیب پخته شده دارچینی یک عدد متوسط

 

طرز تهیه :
ابتدا یك سیب متوسط را پوست كنده و داخل آن را كمی سوراخ كنید و در سوراخ ایجاد شده دارچین بریزید. بعد از طی این دومرحله باید به مدت 10 الی 15 دقیقه سیب را داخل فر قرار دهید. وقتی سیب دارچینی آمده شد می‌توانید تمام مواد نامبرده را داخل یك میكسر بریزید و بگذارید مواد كاملا با یك دیگر مخلوط شوند. سیب دارچینی یكی از مهم‌ترین مواد این اسموتی است زیرا برای درمان حساسیت بهاره كه با حالت سرماخوردگی همراه است، می‌تواند مفید باشد.


معجون حریره بادام

با این معجون دیگر خبری از آبریزش بینی نیست.

دستور تهیه لازانیای کدو سبز , دستور تهیه کیک اسفنجی9تخم مرغی , دستور تهیه نان قندی یا بهشتی قزوین

معجون حریره بادام برای از بین بردن آب ریزش بینی

 

مواد لازم :

 * حریره بادام یک لیوان متوسط
پودر نارگیل  یك قاشق مرباخوری
دارچین یك قاشق چای‌خوری
 * بستنی  2 اسكوپ
بلوبری 5 الی 8 عدد
وانیل 8/1 قاشق چای‌خوری


* حریره بادام: (بهتر است به جای مخلوط كردن بادام‌ها با شیر از آب استفاده كنید).
* بستنی: (بستنی از نوع وانیلی باشد بهتر است).

 

طرز تهیه :
بیشتر افراد با طرز تهیه حریره بادام آشنا هستند. بعد از درست كردن حریره بادام مواد ذكر شده را جداگانه در میكسر مخلوط كنید. سپس مواد مخلوط شده را به حریره بادام اضافه می‌كنیم و سپس با یك قاشق همه مواد را هم می‌زنیم. قبل از مصرف بادام‌ها را امتحان كنید تا مبادا تلخ باشند.

 

منبع : مجله سیب سبز / bartarinha.ir


ویدیو : دستور تهیه چند نوع معجون‌ ضد آلرژی