دستور تهیه ماهی گردپیج :           مواد لازم: ماهى سفید بزرگ 1 عدد سبزى ...



 

 

 

دستور تهیه طبخ ماهی سالمون به سبک آسیایی , دستور تهیه ماهی به روش آسیای جنوبی با چاتنی سبز , دستور تهیه کباب ماهی قزل آلا

 

 

مواد لازم:


ماهى سفید بزرگ
1 عدد
سبزى هاى معطر(نعناع, خنش(خلواش), چوچاق)
یك دسته
رب انار
2 قاشق غذاخورى
مغزگردو
200 گرم
نمك و فلفل و گلپر به اندازه كافى

 

 


نکته: خلواش و چوچاق فقط در شمال كشور می روید پس در اختیار همه نیست و بجای آنها میتوان فقط از نعناع استفاده كرد .

 


طرز تهیه:

مغزگردو را با سبزىمىسائیم یا چرخ مىكنیم, مغزگردو و سبزى را با رب انار و گلپر و نمك و فلفل مخلوط مىكنیم. آنگاه روى سطح ماهى كمى كارد مىكشیم. باله هاى ماهى را با قیچى مىگیریم, داخل گوش هاى ماهى را خالى مىكنیم. شكم ماهى را یك چاك كوچك میدهیم, محتویات شكم ماهى را خارج مىكنیم.

 

بعد ماهى را تمیز مىشوئیم و مىگذاریم در صافى بماند تا آبش برود. سپس داخل شكم ماهى را از مایه مغزگردو و سبزى كه حاضر كرده ایم پر مىكنیم. دو لبه شكم ماهى را جفت مىكنیم و با نخ و سوزن بخیه میزنیم. سپس سر و دم ماهى را بهم مىآوریم وماهى را گرد كرده در یك قابلمه مناسب قرار مىدهیم و زیر و روى آن آتش زغال ریخته و ماهى را در حرارت ملایم مىپزیم. امروزه این خوراك ماهى را نیز مىتوان در فر به طریق آسان تر طبخ نمود.

 

یعنى بعداز آنكه شكم ماهى را پر كردیم و دوختیم سینى فر را كمى چرب مىكنیم, كمى آرد مىپاشیم و ماهى را از پهلو روى سینى قرار میدهیم. در طبقه وسط فر با حرارت 350 درجه به مدت یكساعت و نیم مىپزیم. در این فاصله مقدارى سس متشكل از آب انار و یك قاشق كره آب كرده و زعفران روى آن میدهیم تا ماهى خوشرنگ شود.

منبع:jasjoo.com


ویدیو : دستور تهیه ماهی گردپیج