دستبند بیل‌گیتس برای سنجش علاقه‌مندی دانش‌آموزان به دروس از راه پوست! : با ...



با صرف بودجه یك میلیون دلاری ساخته شد

دستبند بیل‌گیتس برای سنجش علاقه‌مندی دانش‌آموزان به دروس از راه پوست!

رییس شركت مایكروسافت قصد دارد دانش‌آموزان مدارس را به دست‌بندهایی مجهز كند تا میزان علاقه‌مندی آنها به دروس را از راه واكنش‌های پوست بسنجد.

 

علاقه مندی به درس تربیت بدنی دانش آموزان , روش های صحیح مطالعه برای دانش آموزان , صبحانه برای دانش آموزان

 

 بنیاد بیل و ملیندا گیتس یك بودجه 1.1 میلیون دلاری را برای آزمایش دستبند واکنش گالوانیکی پوستی تخصیص داده تا میزان درگیر بودن معلمان در كلاس و علاقه‌مندی دانش‌آموزان به دروس و مباحث معلم، مورد سنجش قرار گیرد.

این حركت بخشی از ماموریت این میلیاردر برای ارزیابی و ارتقای كیفیت معلمان بوده و تا كنون شامل ابتكارات جنجالی مانند تجهیز كلاسهای درس با دوربین ویدیویی بوده است.

این دستبند به اندازه‌گیری میزان رسانایی الكتریسیته پوست پرداخته كه با سطوح رطوبت آن متغیر است.

غدد عرق با سیستم عصبی كنترل می‌شود؛ از این رو می‌توان از رسانایی پوست به عنوان یك نشانگر برای واكنش احساسی استفاده كرد.

البته برخی از معلمان و مفسران آمریكایی از این طرح زیاد استقبال نكرده‌اند و برخی از آنها پرداخت این میزان بودجه را در حالیكه مدارس توان پرداخت قبض برق خود را ندارند، بی فایده خوانده‌اند.

آنتونی كودی، یكی از معملمان آمریكایی اظهار كرده است: جذابیت وجود معلم انسانی در كلاس این است كه بشر بطور طبیعی قابلیت خواندن فكر و رفتار دیگران را دارد. ما به حسگرهای گالوانیكی پوستی برای شناسایی كسلی یا عدم علاقه‌مندی نیاز نداشته و تنها با نگاه به اطراف می‌توانیم در یك لحظه این موضوع را بفهمیم!

سایرین نیز به محدودیتهای این دست‌بندها اشاره كرده‌اند: این دست‌بندتا كنون قادر به تمایز میان یك واكنش افزایشی مربوط به هیجان یا اضطراب یا كاهش واكنش مرتبط با آرامش یا خستگی نبوده‌است.

دانشگاه كلسمون تا كنون حدود 500 هزار دلار به اجرای یك مطالعه مقدماتی برای تعیین امكان‌پذیری و استفاده مكرر از چنین دستگاههایی در مدارس با دانش‌آموزان و معلمان دریافت كرده است.

همچنین مركز ملی آموزش در امریكا نیز از بیش از 620 هزار دلار بودجه برای ارزیابی تاثیر این دست‌بندها و مقایسه آنها با اسكن ام‌آرآی و كار بر روی مقیاسی كه به نمایش میزان درگیری دانش‌آموزان در كلاس پرداخته، برخوردار شده است./ایسنا


ویدیو : دستبند بیل‌گیتس برای سنجش علاقه‌مندی دانش‌آموزان به دروس از راه پوست!