دستاوردهای قالیباف از پکن : شهردار تهران تاکید کرد: در این سفر همکاری های پکن ...


شهردار تهران تاکید کرد: در این سفر همکاری های پکن و تهران مخصوصا در توسعه حمل و نقل عمومی در اولویت قرار می گیرد و از ظرفیت های فنی و مالی که دولت جمهوری اسلامی در افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی به ویژه حوزه ریلی و اتوبوس استفاده می شود. عصرایران: شهردار تهران گفت: در کنار امضای پیمان خواهرخواندگی دو کلانشهر تهران و پکن، برنامه های مربوط به سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل نیز افزایش می یابد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، محمد باقر قالیباف درباره دستاوردهای سفر به پکن افزود: بین تهران و پکن ارتباطی قدیمی و پر رونق است و از این رو امضای توافقنامه خواهر خواندگی بین این دو پاییتخت این فرصت را فراهم می کند تا تبادلات اقتصادی و فرهنگی نسبت به گذشته با سرعت بیشتری صورت گیرد.

وی همچنین مهمترین چالش شهر تهران را آلودگی هوا برشمرد و گفت: ممکن است برای حل مشکل آلودگی هوا موارد دیگری هم مطرح شود که من آنها را رد نمی کنم، اما پایه اصلی مشکل آلودگی هوا حمل و نقل عمومی است.

شهردار تهران تاکید کرد: در این سفر همکاری های پکن و تهران مخصوصا در توسعه حمل و نقل عمومی در اولویت قرار می گیرد و از ظرفیت های فنی و مالی که دولت جمهوری اسلامی در افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی بویژه حوزه ریلی و اتوبوس استفاده می شود.

وی یادآور شد: روزانه سه میلیون نفر با سیستم حمل و نقل ریلی جابجا شده و از مترو استفاده می کنند اما تلاش می شود در پایان دوره، این رقم به بیش از ۱۰ میلیون نفر برسد.وی ادامه داد: مترو تهران بیش از سه برابر افزایش ظرفیت دارد و این افزایش ظرفیت نیز به دو روش توسعه خطوط و بالا بردن تعداد واگن ها انجام می شود که در این سفر به توفیقات خوبی در این زمینه دست یافتیم.

قالیباف وعده داد: در پنج سال آینده، بیش از ۲۷ سال گذشته در حوزه توسعه مترو گام های مثبت برداشته می شود تا چالش بزرگ آلودگی هوا حل شود.شهردار تهران همچنین سفر خود به پکن را موفق ترین سفر در هشت سال گذشته خواند و افزود: در حوزه توافقات و سرمایه گذاری موفقیت های قابل قبولی کسب شد که مردم تهران ثمرات آن را در ماه ها و سال های آینده می بینند.

قالیباف یکی از مشکلات تهران را کمبود واگن مترو بیان کرد و افزود: اکنون سر فاصله حرکت قطارهای مترو پنج تا شش دقیقه است که تلاش می کنیم این سرفاصله حرکت قطارها به سه دقیقه کاهش یابد.

وی یادآور شد: شهرداری تهران و چین یک کارخانه واگن سازی را در شهر تهران به صورت مشترک احداث کرده اند که ۴۹ درصد آن متعلق به چین و ۵۱ درصد این کارخانه نیز متعلق به شهرداری تهران است.قالیباف افزود: در تلاش هستیم که واگن های موجود را به بیش از دو برابر افزایش دهیم، به نحوی که بخشی از واگن ها را در ایران تولید کرده و بخشی را نیز از چین تامین کنیم.

شهردار تهران ضمن تشکر از همکاری دولت بویژه وزارت نفت به خاطر توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش مصرف سوخت افزود: تلاش این است که بتوانیم ظرفیت واگن های مترو را تا مهر ماه سال آینده در شهر تهران افزایش دهیم، بحدی که مردم احساس کنند قطارها زودتر به ایستگاه ها می رسد و می تواند در فاصله کمتری مسافران را جابجا کند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور توسعه سرمایه گذاری خارجی در شهر تهران در جریان سفر به چین گفت: در این سفر جلسه ای با تجار چینی و سرمایه گذاران ایرانی مقیم چین داشتیم و مذاکرات خوبی به منظور افزایش حجم سرمایه گذاری در تهران صورت گرفت.

قالیباف گفت: نیازها و برنامه های ما در کنار بسته های سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل و ترافیک، محیط زیست، توسعه زیرساخت ها و بافت فرسوده از جمله مهم ترین مواردی بود که در باره آن گفت و گو و توافقات خوبی نیز در این زمینه انجام شد.


ویدیو : دستاوردهای قالیباف از پکن