دزدی که هم پول گرفت هم رضایت! : دزدی که قرار بود در آخرین جلسه دادگاه محاکمه ...


دزدی که قرار بود در آخرین جلسه دادگاه محاکمه و رای قانونی برای او صادر شود از شاکی پرونده اش هم رضایت گرفت؛ هم پول! دزدی که قرار بود در آخرین جلسه دادگاه محاکمه و رای قانونی برای او صادر شود از شاکی پرونده اش هم رضایت گرفت؛ هم پول!

ساعت ۹ صبح روز گذشته قرار بود جوان ۳۹ساله ای که به اتهام سرقت در و پنجره زندانی شده بود در آخرین جلسه دادگاه در شعبه ۱۳۱ محاکمه شود و آخرین دفاعیات خود را بیان کند تا رای قانونی در مورد وی صادر شود.

متهم در حالی که حلقه های قانون بر دستانش گره خورده بود تحت الحفظ مامور انتظامی از خودرو پیاده شد اما قبل از او شاکی پرونده وارد دادگاه شد و در کمال ناباوری، رضایت نامه ای نوشت و به قاضی علیزاده داد و گفت: من از این سارق گذشت کردم و امیدوارم خدا هم از گناه او بگذرد!

اما ماجرا به همین جا ختم نشد شاکی وقتی از دادگاه بیرون آمد راهی دفتر شعبه شد و ۵۰هزار تومان روی میز یکی از کارمندان گذاشت او درحالی که از کارمند مذکور خواهش می کرد گفت: این پول را به سارق بدهید تا پس از آزادی از زندان مخارجی داشته باشد. همه حیران مانده بودند که چگونه شاکی پرونده سرقت که پس از مدتی دوندگی و حضور در جلسات دادگاه توانسته ارتکاب سرقت را اثبات کند هم اکنون علاوه بر اعلام رضایت، پولی هم به سارق اموالش می دهد!!

شاکی پرونده گفت: من نمی خواهم با دزد اموالم روبه رو شوم بنابراین خواهش می کنم شما این پول را به او بدهید و با گفتن این جمله از دفتر دادگاه بیرون رفت. لحظه ای بعد متهم که با لباس زندانی وارد دادگاه و متوجه ماجرا شد اشک چشمانش را پوشاند، بغض گلویش را گرفت و نمی دانست در برابر این گذشت شاکی چه بگوید!

پول ها را در جیبش گذاشت و فقط رو به آسمان دستانش را بلند کرد. وقتی ماجرا را از او پرسیدیم گفت: شاکی را نمی شناسم از تاریخ 90.3.19 به خاطر سرقت توسط ماموران انتظامی کلانتری سجاد دستگیر شدم و مدتی نیز در پلیس آگاهی بودم که پس از آن با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی روانه زندان شدم. امروز آخرین جلسه دادگاه بود و من باید سال های زیادی از عمرم را در زندان سپری می کردم خودم هم نمی دانم چه شده است فقط این را می دانم که من دیشب در زندان از اعمال گذشته ام توبه کردم! تا فرزندانم بیشتر از این گوشه و کنایه های دیگران را که «پدرت دزد است» تحمل نکنند.

منبع: تابناک


ویدیو : دزدی که هم پول گرفت هم رضایت!