در نشست «اسلام و مسلمانان در رسانه» در آلمان چه گذشت؟ :         نشست تخصصی ...



 

 

 

سفارت آلمان , ای رسانه , رسانه

 

نشست تخصصی «اسلام و مسلمانان در رسانه» در وزارت امور خارجه آلمان تشکیل شد تا به بررسی دیدگاه غرب نسبت به مسلمانان بپردازد.

در این نشست که به پیشنهاد «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه القدس العربی برگزار شد به موضوع انعکاس اخبار قرآن سوزی در آمریکا، انتشار کاریکاتورهای موهن و اسلام ستیزی در اروپا پرداخته شد.

بنابر این گزارش «هانریش کریوت» رئیس بخش گفتگوی ادیان و اقلیت های مذهبی در امورخارجه آلمان در این نشست گفت: تریبون های تبلیغی در اروپا به مسائل اسلام نمی پردازند و این خلأ ایجاد شده باید توسط رسانه های اسلامی پر شود.

او افزود: جهان اکنون با آنتن های ماهواره و صفحات روزنامه ها و سایت های اینترنت اداره می شود و هرکس قدرت مانور در این زمینه ها را داشت موفق است و کشورهای اسلامی از این نکته غافل هستند.

پرفسور «ولکر بریتس» مدیر مرکز مطالعات سیاسی و امنیتی برلین نیز گفت: شیوه برخورد رسانه های کشورهای اسلامی با تنش های مذهبی با رنگ و بوی سیاسی به گونه ای است که نمی توان از آن در رسانه های اروپایی دفاع کرد.

وی توضیح داد: در جریان احداث گلدسته در مساجد سوئیس، هیچ یک از سران مذهبی کشورهای اسلامی فلسفه گلدسته و کاربری آن را تشریح نکرده و تنها بر اساس برخی تعصبات دینی اصرار به ساخت این بنای مذهبی داشتند لذا با مقاومت غیر مسلمانان مواجه شد اما درباره حادثه قرآن سوزی به گونه ای عمل شد که گردانندگان آن در موضع انفعال قرار گرفتند زیرا خود را در مقابل یک تهاجم فرهنگی و نه تعصبات دینی احساس کردند، و این هنر رسانه است.

گفتنی است «عبدالباری عطوان» نیز در پایان این جلسه خواهان تنظیم میثاق جهانی با امضای علمای اسلام و روحانیون مسیحی و یهودی برای جلوگیری از اهانت و اسائه ادب به مقدسات ادیان بزرگ الهی شد..../تحلیل:تابناک


ویدیو : در نشست «اسلام و مسلمانان در رسانه» در آلمان چه گذشت؟